Zobacz temat

 Drukuj temat
Launcher Dyskusja
Ares
Jak gracze mają normalne internety to można grać bez końca, najgorsze tylko to, że sekunda internet się rozłączy czy coś i już po gierce
 
TR4SPY
Bardzo rzadko się tutaj udzielam gdyż mam mało czasu wolnego. Opowiem po krótce o sobie - fanem gry jestem od dzieciństwa, jak mogę to gram. W międzyczasie studiuje 3 już rok produkcję gier komputerowych - programowanie.

Tak jak wcześniej ktoś napisał, usprawnienie gry to nie zasługa Launchera. Launcher może jedynie ułatwić dostęp i aktualizacje plików gry oraz ich weryfikacje tak aby każdy grający Multi miał pewność że zarówno jego wersja jak i innych graczy jest aktualna bądź na tym samym poziomie. Tworzy się launcher, obok jest też serwer FTP na który wrzucamy informacje o aktualizacji oraz jej pliki i wtedy każdy korzystający z launchera pobiera aktualizacje z danego serwera. Jeżeli ktoś ma aktualizacje 1.0A a wyszła 1.0B to launcher informuje go o dostępności aktualizacji i jeżeli byłaby ona wymagana do gry multi to nie zezwoli na grę multi dopóki aktualizacja nie zostanie pobrana. Prosty patent.

Co do samego usprawnienia gry. Problem polega na tym że jest to już skompilowany program wykonywalny, dużym ułatwieniem byłoby gdyby ktoś jakimś cudem posiadał pliki źródłowe. Bez takowych plików tak jak ktoś już wspomniał, łatwiej będzie stworzyć zupełnie nową grę z inną nazwą aczkolwiek nawiązującą do tych klimatów tak aby nikt nikogo nie pozwał. Poprawianie już skompilowanej gry wiżę się z tak zwanym reverse engineering gdyż trzeba gotową już grę rozebrać na pierwiastki pierwsze i doszukiwać się który ciąg Assemblera odpowiada za jaką funkcję i co trochę dopisywać poprawki. Tysiąc razy łatwiej jest pracować na czystym kodzie źródłowym. Też patrząc na to że gra ma trochę lat może być dużo rarzących różnic pomiędzy funkcjami używanymi dziś a kiedyś. Wątpie aby gra była pisana w TurboC , prędzej C albo C++ nie wydaje mi się aby było to C# aczkolwiek mogę się mylić, tak czy inaczej... minęło trochę czasu i gra może zawierać przestarzałe już składnie gdyż języki programowania cały czas podlegają rewizji.

Funatics już dawno sobie tą grę odpuścił, teraz to tylko webowa przygoda z mikropłatnościami, jak zwykle w tej branży - wszystko poszło w złym dla graczy kierunku.

Jeżeli nikt nie posiada plików źródłowych i padnie opcja tworzenia nowej gry nawiązującej do Cultures to najlepiej wszystko bujnąć na silniku Unity albo Unreal. Potrzebny będzie głównie ktoś kto będzie w stanie odwzorować grafikę z Cultures tak aby zachować jej klimat (Odwzorować, nie skopiować/nie przekonwertować!). Kwestia programowania nie będzie wyzwaniem gdyż jest to dość stara gierka i nie ma zbyt wielu skomplikowanych mechanizmów, podstawowe path finding, inventory, staty postaci (typu pokarm, prędkość poruszania się, życie etc.), questy i interakcje, większość to podstawowe elementy każdej gry RPG. Jedyne co będzie najtrudniejsze to odtworzenie klimatu stąd też potrzebny bardzo dobry grafik bądź nawet graficy.

Edytowane przez TR4SPY dnia 21-06-2020 17:10
(BSc) 3rd year games development student at Buckinghamshire New University.
_________________________________________________________________________
An unknown chapter lies ahead. The lines that had divided the Clans have now been blurred. Chaos and infighting are inevitable. All that is certain is that Darkness is still ahead. But for now, for the first time... I look into the light with New Hope...
x1
 
Remik
Trochę się mylisz, wbrew pozorom odtworzenie takiej gry nie byłoby takie trudne, jednak trochę czasochłonne.

Gra jest napisana w C, jednak to nie ma żadnego znaczenia. Istotne jest to, że są rozpracowane wszystkie zasoby gry: grafika, muzyka, logika, obiekty itp. Przy odpowiednim odtworzeniu silnika gry można by wykorzystać oryginalne pliki gry bez naruszania jakichkolwiek praw autorskich. Po prostu każdy chcący zagrać będzie musiał mieć zainstalowanego Culturesa.

Miałem napisany programik odtwarzający animacje z gry i nie było z tym jakiegoś problemu. Połączyć to z obiektami gry, które są po za plikiem wykonywalnym i już mamy całkiem sporo.
Potem całą reszta logiki i już.

Aczkolwiek pisząc taką grę na nowo tak jak napisałeś można by zarobić jakiś $$$, a tak to nie bardzo.
x2
 
Ingvar
Mogę się wypowiedzieć w temacie, również siedzę w game devie (nie studia, lecz pełnoprawny 12 miesięczny kurs Game Dev School)

Mam za sobą dowiezione już 2 gry (zajmuję się grafiką 3D), 3 jest w produkcji. Lol

Naszym pierwszym projektem tego kursu było stworzenie remake'u istniejącej już gry z lat 80

Robiliśmy ją na silniku Godot, który jest świetną alternatywą dla Unity, jest jeszcze prostszy do nauki, bardziej noob friendly.

Gdybym miał robić remake Culturesa, bądź osobną grę inspirowaną nim, to na tym silniku.

Aczkolwiek z wymienionych silników Unreal reprezentuje najlepszy działający networking, i jest to kuszący wybór, niestety opanowanie tego silnika wymaga ogromnej ilości czasu.

chinaboy963 (17.09.2012 - 24.07.2014)
Berserker_PL (24.07.2014 - 5.09.2016)
Ingvar (5.09.2016 - ?)
 
Mateo
Skoro rozpracowane są wszystkie zasoby gry, to można napisać re-implementację gry w np. C.

Pomysł ze stworzeniem gry na wzór culturesów też mi się bardzo podoba a gdyby się tak zebrać w kilka osób które coś potrafią (programowanie, grafika itp) to można by pomyśleć nad fanowskim stworzeniem takiej gry.
 
ZbiRek
Przejrzałem ten silnik i szczerze mówiąc nie znalazłem ani jednej strategii zrobionej na tym silniku, która wyglądałby na coś innego niż "test" z bloków.

Moja agencja: https://mayam.pl
 
Mateo
A o jakim silniku mówisz?
 
Ingvar
Zgaduję że miał na myśli Godota Pokazuje język
Fakt, silnik jest bardzo młody, bo wyszedł w 2014 roku, a zaczął się popularyzować stosunkowo niedawno, stopniowo rośnie jego community chętne do pomocy, nawet dokumentacja jest już przetłumaczona na język polski, no i jest open source, można go modyfikować pod swoje własne preferencje.

chinaboy963 (17.09.2012 - 24.07.2014)
Berserker_PL (24.07.2014 - 5.09.2016)
Ingvar (5.09.2016 - ?)
 
Mateo
Więc co forumowicze sądzą by zebrać się i fanowsko stworzyć własne culturesy?
 
Karl-levengaupt
Preferował bym pozostawić Cultures w 2d niż 3d, lecz optymalizować niektóre animacje, jakieś dodać np dla fermerów innych nacji
A gdy chodzi o zebraniu na remake to trzeba dużo zrobić przed realizacją, ale w pytaniu game dev wcale nie mam doświadczenia
x1
 
Przejdź do forum: