Zobacz temat
Strona 1 z 2: 12
|
Kompendium wiedzy - poradnik moddera
|
|
Remik |
Dodany dnia 30-01-2017 23:50
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Witam, postanowiłem zebrać wszystkie informacje jakie dotąd udało się ustalić w sprawie Culturesa, odnośnie z jakich plików korzysta oraz co jak działa. Jeśli brakuje jakichś informacji proszę o odpowiedź to będę aktualizował pierwszego posta aby wszystko było w jednym miejscu. Może komuś się to przyda i zrobi coś fajnego. Zacznijmy od początku: Główna biblioteka data0001.lib - Plik znajduje się w folderze DataX/Libs/ przechowuje on większość plików ładowanych na początku do gry. Jest to powiedzmy plik podobny do rar. Można go rozpakować za pomocą aplikacji GameExtractor do pobrania stąd http://www.watto.org/game_extractor.html Po wypakowaniu dostajemy całą strukturę folderów i plików z których korzysta gra. Na pewno zauważyliście, że mapy Dat trzeba wrzucić do folderu data/maps, ponieważ w grze właśnie w takiej lokalizacji są mapy. Działa to w następujący sposób. Gra sprawdza, szuka danych plików w głównym folderze z grą z katalogu data, a jeśli pliku nie znajduje otwiera go z data0001.lib z takiej lokalizacji. Struktura katalogów W katalogu data są następujace foldery: -edit -engine2d -gui -logic -maps -text W większości łatwo odgadnąć co gdzie jest tak więc Text to wszystkie teksty z gry, menu, opcji itp, maps to oczywiscie mapy, gui wygląd interfejsu gry, edit to pliki z których korzysta edytor (używane przez Edytor by Remik). Foldery engine2d oraz logic są ciekawsze, ponieważ zawierają konkretne elementy silnika gry sterujące niektórymi funkcjonalnościami. Zajrzyjmy do pierwszego, znajdują się tam podfoldery: -bin -inis W folderze bin znajdują się wszystkie palety, grafiki oraz dźwięki z gry. Natomiast inis zawiera pliki tekstowe inicjujące te wszystkie grafiki dźwieki itp. Są tam ustawienia budynków, zwierząt ludzi, jakie grafiki do czego są przypisane itp. Klika z tych plików znacie z frankmoda. Ostatni folder logic zawiera typy logiczne wszystkich obiektów tam zdefiniowane są przedmioty, bronie, pancerze, typy budynków, drzewka rozwoju nacji oraz animacje. Pliki Cif Większość zasobów tekstowych zawiera kodowanie z zapisu tekstowego do binarnego przez co otwarcie notatnikiem nie pozwala odczytać zawartość miało na celu kompresje danych jednak bardzo niewielką. Gra może otworzyć plik o danej nazwie z rozszerzeniem cif (binarny) lub jego odpowiednik tekstowy (ini). Aby przekonwertowac taki plik powstało specjalne narzędzie, które udostępnię niebawem jak będę przy drugim komputerze. Pliki palet pcx Pliki te można otworzyć programem graficznym jednak będzie widoczny tylko jeden pixel. Taki plik jednak zawiera dodatkowe informacje na temat tabeli dostępnych kolorów. Dzięki tym zdefiniowanym kolorom możemy nadawać jednostkom, budynkom itd różnokolorowy wygląd. Pliki graficzne bmd Jest to na razie największa tajemnica. Pisałem o tym już ostatnio. Jest to struktura podobna do pcx z tym, że zamiast tabeli kolorów jak w plikach od palet przechowuje same obrazy. A właściwie zbiory obrazów, które potem są zamieniane na animacje i w zależności jaką paletę podepniemy takie mamy kolory. Nie potrafimy jeszcze tych plików otwierać, ani tworzyć. To na razie na tyle. Opiszę za niedługo wszystkie pliki, mniej więcej co gdzie się znajduje. Mam nadzieje, że ktoś się zainteresuje oraz, że komuś to pomoże. Pozdrawiam Remik! |
|
|
Silver Dragon |
Dodany dnia 31-01-2017 01:02
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 340 Postów: 210 Data rejestracji: 08.03.16 |
Przyda sie ;-)
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 04-02-2017 13:25
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Dobra postanowiłem to zrobic i mam pytanko, czy mozna zapisać jakoś te pliki w fizycznej formie na dysku? Game Extractor jest mało czytelny jak dla mnie Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Remik |
Dodany dnia 04-02-2017 13:58
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Oczywiście, jest taka dyskietka na dole po prawej po wybraniu już liba do exportu. |
|
|
Joz |
Dodany dnia 04-02-2017 14:06
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Dzięki działa, a jak zrobić coś z plikami .cif? Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 05-02-2017 22:25
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Teraz mam taki problem po konwercie plik wygląda tak: tak ma byc? Moim zdaniem dość dziwnie. I teraz jak wkleje taki plik do gry (powiedzmy ze randompalettes.ini do lokalizacji data/engine2d/inis/humans/ to gra nie czyta tego pliku. Możliwe, ze potrzebne są jeszcze jakies do tego zeby to działało tylko jakie. Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Mateo |
Dodany dnia 05-02-2017 22:47
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 25 Postów: 23 Data rejestracji: 28.01.17 |
Tam gdzie masz %02% usuwasz to a tam gdzie masz %01% powinno być [Coś] . |
|
|
Joz |
Dodany dnia 05-02-2017 22:53
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Oks wszystko chodzi i teraz pytanie czy trzeba tak z wszystkimi robic. Troche papierkowej roboty Edytowane przez Joz dnia 05-02-2017 23:01 Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Mateo |
Dodany dnia 05-02-2017 23:15
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 25 Postów: 23 Data rejestracji: 28.01.17 |
Tymi plikami po konwersji? Tak ale używając opcji zamień szybko się to robi. |
|
|
Mateo |
Dodany dnia 05-02-2017 23:54
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 25 Postów: 23 Data rejestracji: 28.01.17 |
Przepraszam że piszę post pod postem ale pomyślałem że napiszę poradnik jak konwertować plik .cif do .txt/.ini etc. 1. Pobieramy program ze strony : http://forum.xent...amp;t=3711 2. Tworzymy na pulpicie lub w folderze z grą - nowy folder w którym umieszczamy converter oraz plik .cif który chcemy przekonwertować. 3. Będąc w folderze wciskamy shift + prawy przycisk myszy i wybieramy "Otwórz okno poleceń tutaj." . 4. Teraz komendy: Cif > TXT : cif2txt.exe C infile.cif outfile.txt inifile.cif > To nasz plik .cif który chcemy przekonwertować. outfile.txt > Nazwa pliku razem z rozszerzeniem który ma zostać zapisany po konwersji. TXT > Cif : cif2txt.exe T infile.txt outfile.cif Procedura taka sama jak powyżej. 5. Po skonwertowaniu zawartość pliku wygląda źle dlatego trzeba dokonać kilku poprawek. Tam gdzie mamy %01% należy dać [ i na końcu tekstu ]. Tam gdzie mamy %02% należy to po prostu skasować i całość powinna wyglądać tak. Pomocna jest tutaj opcja zamień. |
|
|
Joz |
Dodany dnia 06-02-2017 00:21
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Dodam do punktu 3. W win XP nie ma opcji otwórz okno poleceń tutaj, więc mamy 2 opcje 1. uzywac komendy cd 2. C:\WINDOWS\system32\cmd -> prawym przyciskiem na cmd -> kopiuj -> wklejamy to do folderu z punktu 2. Dalej tak samo Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
USER_NAME_01 |
Dodany dnia 16-02-2017 17:59
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 55 Postów: 35 Data rejestracji: 28.11.16 |
Da się to http://forum.xent...amp;t=3711 pobrać z innego źródła? Na tym forum trzeba się zalogować a mi za cholerę nie chce wejść logowanie (nieważne co zrobię). Edytowane przez USER_NAME_01 dnia 16-02-2017 18:09 Lubię majonez.
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 16-02-2017 18:08
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Bo musisz email zweryfikowac Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
USER_NAME_01 |
Dodany dnia 16-02-2017 18:09
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 55 Postów: 35 Data rejestracji: 28.11.16 |
Czy ten Game Extractor jest płatny? Pobieranie wersji bez płacenia daje mi tylko plik który może odczytywać .lib, ale nie mogę nic zapisywać. #SameProblemy... LOL Problem w tym, ze nawet nie akceptuje moich danych którę wpisuję. Lubię majonez.
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 16-02-2017 18:15
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Odpowiedź masz pare postow wyzej, nooo Remik napisał(a): Oczywiście, jest taka dyskietka na dole po prawej po wybraniu już liba do exportu. Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
USER_NAME_01 |
Dodany dnia 16-02-2017 18:21
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 55 Postów: 35 Data rejestracji: 28.11.16 |
http://i.imgur.com/xHOOWst.png O tym mówię. Lubię majonez.
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 16-02-2017 18:22
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
No a ja o tym mowie przeciez: Remik napisał(a): Oczywiście, jest taka dyskietka na dole po prawej po wybraniu już liba do exportu. Zapisujesz tą dyskietką Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
USER_NAME_01 |
Dodany dnia 16-02-2017 18:24
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 55 Postów: 35 Data rejestracji: 28.11.16 |
Proszę zajrzeć na mój screen, Pisze, że tylko w pełnej wersji (płatnej) mogę zapisywać. EDIT: Musiałem nacisnąć trzecią od końca (na dole z prawej) ikonkę i wtedy udało mi się zapisać (na innym komputerze, bo najwidoczniej ten drugi jest upośledzony). Edytowane przez USER_NAME_01 dnia 16-02-2017 18:29 Lubię majonez.
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 16-02-2017 18:28
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Jak widzisz tą dysietkę to kliknij ikonkę zaraz po lewej obok niej i zaraz nadtym wyswietli ci sie gdzie zapisac Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
USER_NAME_01 |
Dodany dnia 16-02-2017 18:57
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 55 Postów: 35 Data rejestracji: 28.11.16 |
EDIT: dobra, jestem idiotą. Nieważne, teraz odmawia dostępu. Na drugim kompie śmiga. Brak problemów. Edytowane przez USER_NAME_01 dnia 16-02-2017 19:06 Lubię majonez.
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |