Zobacz temat

 Drukuj temat
FrankMod - Prawdziwy rozwój Franków!
zkajo
No cóż, muszę powiedzieć że cieszy mnie rozwój Cultures, jako że gra przez bardzo długi okres była w stagnacji. Martwi mnie jednak kilka rzeczy, i te chciałbym poruszyć.

Proponowałbym wydanie wersji testowej, z kilku powodów: po pierwsze, trzeba utrzymać zainteresowanie community, z tym nie ma niczego złego. Może być tak, że wiele ludzi powoli zacznie tracić zainteresowanie grą, a same "Zrobiliśmy moda, wyjdzie za nieokreślony na dzień dzisiejszy czas" tylko zniechęca. To samo stało się z największym modem do Gothica, o nazwie Czas Zapłaty - nie wiem czy ktoś kojarzy. Bardzo interesowałem się sceną modderską tejże gry, i nie chciałbym by Cultures popełniało te same błędy, które zostały popełnione na TheModders.

Po drugie, co możecie, a czego nie możecie zrobić? W większości gier, każda frakcja jest jakby instancją, którą można dodać, pod innym numerem i zmienioną nazwą. Rozumiem jednak że bez dostępu do oryginalnego kodu gry, jest dość ciężko bawić się ze skompilowaną już paczką. Szczerze, nie interesowałem się zbytnio moddingiem Cultures. Ciekawi mnie jednak, jak daleko możemy zajść. Jeśli można uzupełnić grywalne frakcje, to czy można dodać kolejne? Czy są one raczej zablokowane? Bardzo ciekawie byłoby zobaczyć stare frakcje z poprzednich części, jak moi ulubieni Indianie z Cultures: Discovery of Vinland.

Jako że zajmuję się grafiką również do gier i 3D (jestem na kursie Games Technology w Wiltshire College, a od października idę na studia w tej samej dziedzinie do University of West England), jestem gotowy do pomocy w pewnym zakresie. Jako żę nie ma tu spoiler tagów, odsyłam do swoich prac na innym forum: CLICK!
 
Remik
Moda jako takiego w wersji testowej postaram się udostępnić jakoś w najbliższym czasie Uśmiecha się Być może nawet w weekend, więc nie jest to tak odległy czas. Najwięszkszą przeszkodą jak na tą chwile są tekstury i animację... Dodanie nowej nacji? Myślę, że może to być możliwe tylko tak jak z Egipcjanami nie byłoby ich w edytorze dostępnych. Co do nacji z jedynki to można przenieść grafikę z jedynki bez większego problemu, więc odtworzenie nacji wikingów w tej części jest jak najbardziej możliwe. Niestety tworzenie nowych zawodów (zbieracz owocow) już nie...

Co do animacji to są one dosyć mocno skomplikowane... Jednak udało mi się dodać już animację taczki, łodzi, wozu u wszystkich nacji i normalnie można je w edytorku wstawić jednak katapulta sprawia pewne problemy... Bo katapulta jest budynkiem, pojazdem, pracą i bronią w jednym przez co powoduje sporo problemów. W przyszłości mogą się też pojawić nowe jednostki, np u saracenów wojownicy z długim mieczem (głowa saracenów ciało hatachiego), a u Franków wojownicy z włócznią (głowa franków, ciało sigurda) bo w ten sposób można dowolnie modyfikować.

Ten mod który aktualnie robie nie będzie bardzo zaawansowany... To tylko parę pomysłów. Za niedługo jak nasz Proszak stworzy nowe grafiki budynków i to wszystko będzie działać to wtedy poszalejemy! Lol

Zastanawiałem, się też nad nacją wilkołaków. Byli by to wikingowie jednak ze specjalnymi paletami. Mieli by bardzo mało budynków itp. Ale po wyjściu z koszar stawaliby się wilkołakami. Jednak koszary by musiały być jakaś światynią czy czymś co przemieniałoby ich na stałe w wilkołaków Uśmiecha się
 
ZbiRek
zkajo napisał(a):

No cóż, muszę powiedzieć że cieszy mnie rozwój Cultures, jako że gra przez bardzo długi okres była w stagnacji. Martwi mnie jednak kilka rzeczy, i te chciałbym poruszyć.

Proponowałbym wydanie wersji testowej, z kilku powodów: po pierwsze, trzeba utrzymać zainteresowanie community, z tym nie ma niczego złego. Może być tak, że wiele ludzi powoli zacznie tracić zainteresowanie grą, a same "Zrobiliśmy moda, wyjdzie za nieokreślony na dzień dzisiejszy czas" tylko zniechęca. To samo stało się z największym modem do Gothica, o nazwie Czas Zapłaty - nie wiem czy ktoś kojarzy. Bardzo interesowałem się sceną modderską tejże gry, i nie chciałbym by Cultures popełniało te same błędy, które zostały popełnione na TheModders.

Po drugie, co możecie, a czego nie możecie zrobić? W większości gier, każda frakcja jest jakby instancją, którą można dodać, pod innym numerem i zmienioną nazwą. Rozumiem jednak że bez dostępu do oryginalnego kodu gry, jest dość ciężko bawić się ze skompilowaną już paczką. Szczerze, nie interesowałem się zbytnio moddingiem Cultures. Ciekawi mnie jednak, jak daleko możemy zajść. Jeśli można uzupełnić grywalne frakcje, to czy można dodać kolejne? Czy są one raczej zablokowane? Bardzo ciekawie byłoby zobaczyć stare frakcje z poprzednich części, jak moi ulubieni Indianie z Cultures: Discovery of Vinland.

Jako że zajmuję się grafiką również do gier i 3D (jestem na kursie Games Technology w Wiltshire College, a od października idę na studia w tej samej dziedzinie do University of West England), jestem gotowy do pomocy w pewnym zakresie. Jako żę nie ma tu spoiler tagów, odsyłam do swoich prac na innym forum: CLICK!


Masz racje, ale sądzę, że się nie rozczarujesz. Życzę powodzenia w Anglii Uśmiecha się Rzekłbym - za wysokie progi Lol

Moja agencja: https://mayam.pl
 
Remik
W Culturesie wszystkie grafiki są 2d Uśmiecha się Zkajo, jak będziesz miał czas możesz stworzyć jakiś budynek franków, którego nie ma oryginalnie u franków. Budynek składa się z 3 obrazków:
- tego co widzimy cały budynek
- konstrukcja (jakieÅ› belki itp)
- tylna ściana budynku, widziana jakby od środka (jest widoczna podczas budowy, tak jak konstrukcja)
Powodzenia Uśmiecha się

A co dodawaniu kolejnych nacji to niestety mamy określony zakres. Jednak jest parę nieużywanych, więc są z 2 miejsca Uśmiecha się
Wiekszość rzeczy ma okreslony zakres numerów... Zawody, budynki, prace, przedmioty... w sumie to wszystko Rozwalony
 
ZbiRek
Remik nie pisz ma forum tylko do roboty Uśmiecha się

Moja agencja: https://mayam.pl
 
Neptun
A czy dalo by rade wepchnÄ…c tam gdzieÅ› konie Lol
 
Qekuss
Nie wymagajcie od biednego Remika aż tyle Rozwalony
 
Remik
W szkole jestem Uśmiecha się Tego jest sporo i gdyby ktoś był chętny i ogarnięty to może pomoć. Jeśli rozumie dobrze mapy dat to to też ogarnie Uśmiecha się A konie odpadają
 
Neptun
Moge SPRÓBOWAĆ pomóc ale duzo się nie spodziewajcie Lol
 
Krway
I znowu mi tu brakuje opcji postaw zgrzewe piwa
 
jakubek212121
No! To teraz trzeba na jakimś niemieckim forum walnąć info. Niech płoną!

A co do moda, mam pomysł aby dodano możliwość zaznaczenia wielu pojazdów na raz. Jeżeli się da, dobrze byłoby w asystencie zrobić zamiast wkurzających plusów i minusów suwak. Ekstra byłaby możliwość handlu bydłem. Albo np. możliwość ujeżdżania wielbłąda.
 
ZbiRek
Krway napisał(a):

I znowu mi tu brakuje opcji postaw zgrzewe piwa


Ciężko je zrobić na tym silniku :(( Może jak będę miał większe umiejętności Puszcza oczko

Moja agencja: https://mayam.pl
 
RajTo
Dokładnie, przydałoby się zaznaczania wielu pojazdów Lol
 
Neptun
ta,a mogli byście powiedzieć PROSZE co z tą łodzią na 25 osób i jak idą prace i czy będzie nowa textura?
 
Remik
łódź bedzie wygładała jak normalna albo jak to co kiedys wrzucilem screeny... Zaznaczanie wielu pojazdów? Nie ma takiej możliwości... ;/ Ujeżdżanie wielbładów tym bardziej Rozwalony Co do tego asystenta średnio da się coś zrobić ale się postaram Uśmiecha się

Na razie nie będę udostępniał tego dla Niemców. Nie wiem jak to ma się od strony prawnej... Nie zamierzam płacić grzywny jakiejś Uśmiecha się
 
jakubek212121
Do minkrafta jakoÅ› robiÄ… mody i policja siÄ™ ich nie czepia ;D
 
thebadman
Wiesz, jeden się ucieszy za reklamę gry, inny wynagrodzi, a z kolei jakiś jewish developer cię będzie do sądu pozywał. Pokazuje język
 
zkajo
thebadman napisał(a):

Wiesz, jeden się ucieszy za reklamę gry, inny wynagrodzi, a z kolei jakiś jewish developer cię będzie do sądu pozywał. :P


Nie o to chodzi - ludzie niestety często nie rozumieją do czego takie zabawy z kodem gry mogą dążyć.
Osobiście idę w kierunku tworzenia gier video, i za rok rozpoczynam w tym temacie studia (hobbystycznie robię to już od 8 lat).

Problem w tym, że nad kodem czy grafiką trzeba żmudnie siedzieć, co przenosi się na kod. To jest kod, który może w przyszłości zostać przez developera wykorzystane ponownie, lub ukradziony przez moddera po uprzednim zmodyfikowaniu go. Możecie zobaczyć sobie co dzieje się z nadchodzącą grą Lord of the Rings: Shadow of Mordor, której twórcy zostali pozwani przez Ubisoft. Wystarczy zobaczyć trailer i gameplay, by widzieć jak perfidnie zerżnięto kod z Assassin's Creed - każdy może to zrobić, nawet modder, a potem krzyknąć że gra jest jego po marginalnych zmianach.

Co do kwestii reklamy, to żadna reklama. Profit najprawdopodobniej pójdzie i tak do wydawnictwa, a nie do twórcy (to po pierwsze), a po drugie na tym portalu są w 90%+ ludzie którzy Cultures JUŻ znają. Rzadko się zdarza, by ktoś nowy natknął się na tą grę, a jeśli tak jest, to podstawka mu wystarczy.

jakubek212121 napisał(a):

Do minkrafta jakoÅ› robiÄ… mody i policja siÄ™ ich nie czepia ;D


Mody do minecrafta nie zmieniają kodu źródłowego gry, przez co są w 100% legalne. W cultures jednak, cóż, wydaje mi się że bez reverse engineering nic się nie zrobi.
 
thebadman
Skoro gra w mody/nowe mapy Cultures to gra nie odchodzi w zapomnienie, więc jeżeli twórcy np. wydadzą następną część to taka osoba łatwiej się tu o tym dowie niż ktoś, kto zupełnie o Culturesie zapomni.
 
Remik
Zkajo takich technik nie musiałem uzywać Uśmiecha się Jest pare rzeczy w libie, jednak nie moża dzieki nim zmienić co sie chce Uśmiecha się
 
Przejdź do forum: