Zobacz temat
Teczka zkaja
|
|
zkajo |
Dodany dnia 25-04-2014 08:59
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Ci co na forum mnie znają, wiedzą że interesuje się dość specyficznymi hobby, mianowicie modelarstwo i grafika komputerowa. Postanowiłem otworzyć swoją teczkę, aby dostać trochę konstruktywnej krytyki na temat swoich prac ![]() Ale, ale! Pierwsze co, to wrzucę coś, co wielu może zainteresować. Pomyślałem sobie że walnę coś informacyjnego dla tych z was, którzy mogą tymi rzeczami być zainteresowani. Chodzi mianowicie o modele 3D do gier komputerowych. Czyli jak tworzą te wszystkie fajne graficzki na ekranie. Świat 3D złożony jest z poligonów - figur z minima trzema kątami. Poligony te tworzą "siatkę" modelu, która jest renderowana przez wasz komputer. Każdy model 3D składa się z właśnie takiej siatki. Im więcej poligonów, tym więcej detali. Problem w tym, że poligony używają mocy obliczeniowej komputera. Dlatego jak pewnie nie raz zauważyliście, przedmioty drugoplanowe mają o wiele mniej detali niż np. broń którą nosicie. To dlatego, by zachować najwięcej poligonów na to co gracz widzi najczęściej. Ale jak to wygląda w praktyce? Siatka w Elder Scrolls 5: Skyrim ![]() Na gotowy już model nałożyć można tekstury. Przykładami są "diffuse" czyli mapa koloru. Mamy też "Specular" odpowiadający za odbijanie się światła od obiektu czyli jego "oczojebność" ![]() Tak zwane Normal maps to sepcjalne tekstury tworzone z bardziej detalicznego modelu. Dlatego, zwykle tworzy się 2 modele tego samego: Jeden z setkami poligonów który widzimy w grze, a drugi z tysiącami czy nawet milionami który pomoże nam wygenerować specjalną iluzję projekcji detali. Zaprezentuję to w ten sposób: ![]() Przed sobą macie 2 modele tego samego. Jeden ma małą siatkę, gotową do wrzucenia do gry (około 200 poligonów) a drugi ma około 16 tysięcy. To o wiele za dużo. Dlatego, generujemy normal mapę z jednego modelu, i przekładamy ją na drugi. Wygląda ona tak: ![]() Jest też oczywiście mapa koloru, diffuse: ![]() Która po połączeniu z teksturą oświetlenia daje nam to: ![]() No i czarno-biała mapa Specular (odbijanie światła): ![]() Final Result: ![]() Co prawda zastosowanie normal mapy w tym przypadku nie jest najlepsze, ale to jest praktyka którą dopiero co uczę się mistrzować ![]() ![]() |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 25-04-2014 09:45
|
![]() Główny administrator ![]() Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Wooo więcej?!!!!! Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
zkajo |
Dodany dnia 25-04-2014 11:23
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
To dam preview projektu który robiłem na zaliczenie na kurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Joz |
Dodany dnia 25-04-2014 21:01
|
![]() Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 25-04-2014 21:43
|
![]() Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
jakiego programu używasz? |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 26-04-2014 12:12
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Jestem okropny w rysunku, niestety ![]() ![]() Neptun napisał(a): To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz Do 3D używam 3Ds Max, do polypainting i sculptu używam Zbrush/Mudbox - zależy od sytuacji. Raczej ten drugi, ale staram się przestawić. Potem standardowo photoshop i illustrator pod tekstury. Ostatnio robię też trochę rzeczy w inDesign. |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 26-04-2014 12:24
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Pokaz jakis model ze zbrusha, o ile masz |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 26-04-2014 12:30
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Obecnie jestem trochę goły jeśli chodzi o portfolio - nowy komp, jako że w starym siadł dysk. Była to świetna wymówka na kupno prawdziwej bestii. Niestety, za dużo mnie to kosztowało ![]() ![]() ![]() A jeśli chodzi o pozostałe rzeczy, czyli publikacje o których wspomniałem, TADAM |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 26-04-2014 14:05
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
zkajo napisał(a): Jestem okropny w rysunku, niestety ![]() ![]() Neptun napisał(a): To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz Do 3D używam 3Ds Max, do polypainting i sculptu używam Zbrush/Mudbox - zależy od sytuacji. Raczej ten drugi, ale staram się przestawić. Potem standardowo photoshop i illustrator pod tekstury. Ostatnio robię też trochę rzeczy w inDesign. Ależ to nie musi być rysunek, nie sugeruj się nagłówkiem, technika jest dowolna, a już jedna osoba zrobiła w 3D więc możesz pokazać co potrafisz :D |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 26-04-2014 15:03
|
![]() Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
Ja zrobiłem ![]() |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 28-04-2014 18:42
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Dobra, teraz zupełnie z innej beczki! Figsy! Niektóre już stare, niektóre wipy, ale wrzucić należy ![]() Huron the Blackheart ![]() ![]() Wip space marines (aczkolwiek nie pamiętam który, brak mu jeszcze głowy. Chyba chapter commander) ![]() ![]() Konwersja dark templars na CSM ![]() ![]() ![]() Konwersja IG na dark przekabacone siły chaosu ![]() ![]() ![]() Miny z kawałków plastiku i inne zabawki jak orkowa wieża zrobiona z balsy ![]() ![]() ![]() ![]() Najnowsze są moje figurki Napoleońskie z Baccus Miniatures. Mają one 6mm, i malowanie jest przednie. Macie tutaj do porównania z kapslem coca-coli ![]() ![]() |
|
|
Qekuss |
Dodany dnia 28-04-2014 18:54
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1037 Postów: 453 Data rejestracji: 23.05.13 |
Wyjebane w kosmos ![]() |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 30-04-2014 23:11
|
![]() Główny administrator ![]() Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Jak masz coś jeszcze to podsyłaj, bo super rzeczy ;D Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
zkajo |
Dodany dnia 10-05-2014 18:33
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Zakupiłem wczoraj dwa boxy, jeden to oddział żołnierzy niemieckich z firmy Caesar Miniatures (skala 1/72) oraz PAK38, z firmy Plastic Soldier (w boxie znajdują się wypraski do zrobienia 4 (!) dział oraz 24 modele obsługi (!!!!). Wszystko o naprawdę przyzwoitej cenie, polecam!![]() Skończyłem dzisiaj malować pierwsze działo, i dałem podkład do obsługi. Malowanie jakieś 20 minut, naprawdę spoko modele. Polecam ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 02-07-2014 01:06
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Noo najnowszy dodatek do teczki, troszkę montażu i piśmiennictwa! YouTube Video |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 17-08-2015 18:35
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Dawno mnie nie było ![]() Mały filmik, z muzyką z cultures 1. Modelowanie fortu Rzymskiego. Rozpoczynam mały projekt, a to jego pierwszy element. Modelowanie około 30 minut. Cały projekt zostanie wrzucony do Unreal Engine 4. YouTube Video Referencje: KLIK! TU TEŻ KLIK! |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 17-08-2015 21:37
|
![]() Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
Kommissar Zbignievov ? ![]() |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 17-08-2015 21:39
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Ta, wzięło się to z RUSE gdzie grałem dużo ruskimi. Swoją drogą, oto screen z dzisiejszych efektów pracy: KLIK |
|
Przejdź do forum: |