Zobacz temat
Teczka zkaja
|
|
zkajo |
Dodany dnia 25-04-2014 08:59
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Ci co na forum mnie znają, wiedzą że interesuje się dość specyficznymi hobby, mianowicie modelarstwo i grafika komputerowa. Postanowiłem otworzyć swoją teczkę, aby dostać trochę konstruktywnej krytyki na temat swoich prac Ale, ale! Pierwsze co, to wrzucę coś, co wielu może zainteresować. Pomyślałem sobie że walnę coś informacyjnego dla tych z was, którzy mogą tymi rzeczami być zainteresowani. Chodzi mianowicie o modele 3D do gier komputerowych. Czyli jak tworzą te wszystkie fajne graficzki na ekranie. Świat 3D złożony jest z poligonów - figur z minima trzema kątami. Poligony te tworzą "siatkę" modelu, która jest renderowana przez wasz komputer. Każdy model 3D składa się z właśnie takiej siatki. Im więcej poligonów, tym więcej detali. Problem w tym, że poligony używają mocy obliczeniowej komputera. Dlatego jak pewnie nie raz zauważyliście, przedmioty drugoplanowe mają o wiele mniej detali niż np. broń którą nosicie. To dlatego, by zachować najwięcej poligonów na to co gracz widzi najczęściej. Ale jak to wygląda w praktyce? Siatka w Elder Scrolls 5: Skyrim Na gotowy już model nałożyć można tekstury. Przykładami są "diffuse" czyli mapa koloru. Mamy też "Specular" odpowiadający za odbijanie się światła od obiektu czyli jego "oczojebność" oraz najciekawszy ze wszystkich... bump i normal. Tak zwane Normal maps to sepcjalne tekstury tworzone z bardziej detalicznego modelu. Dlatego, zwykle tworzy się 2 modele tego samego: Jeden z setkami poligonów który widzimy w grze, a drugi z tysiącami czy nawet milionami który pomoże nam wygenerować specjalną iluzję projekcji detali. Zaprezentuję to w ten sposób: Przed sobą macie 2 modele tego samego. Jeden ma małą siatkę, gotową do wrzucenia do gry (około 200 poligonów) a drugi ma około 16 tysięcy. To o wiele za dużo. Dlatego, generujemy normal mapę z jednego modelu, i przekładamy ją na drugi. Wygląda ona tak: Jest też oczywiście mapa koloru, diffuse: Która po połączeniu z teksturą oświetlenia daje nam to: No i czarno-biała mapa Specular (odbijanie światła): Final Result: Co prawda zastosowanie normal mapy w tym przypadku nie jest najlepsze, ale to jest praktyka którą dopiero co uczę się mistrzować Mam nadzieję że ten szybki overview co nieco wam pokazał |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 25-04-2014 09:45
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Wooo więcej?!!!!! Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
zkajo |
Dodany dnia 25-04-2014 11:23
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
To dam preview projektu który robiłem na zaliczenie na kurs Wiele assetów użyte zostało z silnika, więc nie wszystkie robiłem sam. Silnik który używałem to unreal development kit |
|
|
Joz |
Dodany dnia 25-04-2014 21:01
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 25-04-2014 21:43
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
jakiego programu używasz? |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 26-04-2014 12:12
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Jestem okropny w rysunku, niestety Ten muszkiet to chyba najlepsze co kiedykolwiek zrobiłem. Poza tym, mam za dużo gier, i saga przyda się komu innemu Neptun napisał(a): To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz Do 3D używam 3Ds Max, do polypainting i sculptu używam Zbrush/Mudbox - zależy od sytuacji. Raczej ten drugi, ale staram się przestawić. Potem standardowo photoshop i illustrator pod tekstury. Ostatnio robię też trochę rzeczy w inDesign. |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 26-04-2014 12:24
|
Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Pokaz jakis model ze zbrusha, o ile masz |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 26-04-2014 12:30
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Obecnie jestem trochę goły jeśli chodzi o portfolio - nowy komp, jako że w starym siadł dysk. Była to świetna wymówka na kupno prawdziwej bestii. Niestety, za dużo mnie to kosztowało Na dniach jednak, z pewnością coś zrobię. Od razu mówię, że organika to moja najsłabsza strona. W mudboxie robiłem detale do tych kamieni, niestety trochę mi nie wyszły, i jest tam sporo seamów. Ale praca trwała około 15 minut, więc nie ma się czego spodziewać A jeśli chodzi o pozostałe rzeczy, czyli publikacje o których wspomniałem, TADAM |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 26-04-2014 14:05
|
Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
zkajo napisał(a): Jestem okropny w rysunku, niestety Ten muszkiet to chyba najlepsze co kiedykolwiek zrobiłem. Poza tym, mam za dużo gier, i saga przyda się komu innemu Neptun napisał(a): To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz Do 3D używam 3Ds Max, do polypainting i sculptu używam Zbrush/Mudbox - zależy od sytuacji. Raczej ten drugi, ale staram się przestawić. Potem standardowo photoshop i illustrator pod tekstury. Ostatnio robię też trochę rzeczy w inDesign. Ależ to nie musi być rysunek, nie sugeruj się nagłówkiem, technika jest dowolna, a już jedna osoba zrobiła w 3D więc możesz pokazać co potrafisz :D |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 26-04-2014 15:03
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
Ja zrobiłem |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 28-04-2014 18:42
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Dobra, teraz zupełnie z innej beczki! Figsy! Niektóre już stare, niektóre wipy, ale wrzucić należy Huron the Blackheart Wip space marines (aczkolwiek nie pamiętam który, brak mu jeszcze głowy. Chyba chapter commander) Konwersja dark templars na CSM Konwersja IG na dark przekabacone siły chaosu Miny z kawałków plastiku i inne zabawki jak orkowa wieża zrobiona z balsy Najnowsze są moje figurki Napoleońskie z Baccus Miniatures. Mają one 6mm, i malowanie jest przednie. Macie tutaj do porównania z kapslem coca-coli |
|
|
Qekuss |
Dodany dnia 28-04-2014 18:54
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1037 Postów: 453 Data rejestracji: 23.05.13 |
Wyjebane w kosmos |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 30-04-2014 23:11
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Jak masz coś jeszcze to podsyłaj, bo super rzeczy ;D Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
zkajo |
Dodany dnia 10-05-2014 18:33
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Zakupiłem wczoraj dwa boxy, jeden to oddział żołnierzy niemieckich z firmy Caesar Miniatures (skala 1/72) oraz PAK38, z firmy Plastic Soldier (w boxie znajdują się wypraski do zrobienia 4 (!) dział oraz 24 modele obsługi (!!!!). Wszystko o naprawdę przyzwoitej cenie, polecam! Skończyłem dzisiaj malować pierwsze działo, i dałem podkład do obsługi. Malowanie jakieś 20 minut, naprawdę spoko modele. Polecam |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 02-07-2014 01:06
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Noo najnowszy dodatek do teczki, troszkę montażu i piśmiennictwa! YouTube Video |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 17-08-2015 18:35
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Dawno mnie nie było Mały filmik, z muzyką z cultures 1. Modelowanie fortu Rzymskiego. Rozpoczynam mały projekt, a to jego pierwszy element. Modelowanie około 30 minut. Cały projekt zostanie wrzucony do Unreal Engine 4. YouTube Video Referencje: KLIK! TU TEŻ KLIK! |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 17-08-2015 21:37
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
Kommissar Zbignievov ? |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 17-08-2015 21:39
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Ta, wzięło się to z RUSE gdzie grałem dużo ruskimi. Swoją drogą, oto screen z dzisiejszych efektów pracy: KLIK |
|
Przejdź do forum: |