Zobacz temat
Moje nowe mapy - potrzebna opinia
|
|
Gavert |
Dodany dnia 02-06-2019 22:58
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 40 Postów: 14 Data rejestracji: 06.12.17 |
Byłbym zapomniał zrób sobie 2 backupy bo kolegom jak nie mają backupa i im się chrzani save to tracą ochotę do dalszej pracy. No i zrób też wersję testową, czy na moście można przejechać katapultą bo ostatnio na mapie Prajdo był problem, albo dodaj na brzegach wody kamienie jak na mapie "Mosty na Rzece" http://culturesnation.pl/serwerdownload.php?cat_id=10&download_id=65 Edytowane przez Gavert dnia 02-06-2019 23:05 |
|
|
Joz |
Dodany dnia 03-06-2019 09:09
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Kozak Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 06-06-2019 23:35
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hej, Wszyscy zapewne z niecierpliwością wyczekują kolejnej aktualizacji, a więc wrzucam to co mam na ten moment. Do zrobienia jeszcze m.in.: - dodać resztę ważniejszych surowców (grzyby, złoto, żelazo) - krzaczki - zwierzątka - elementy upiększające (trawy, kamienie w losowych miejscach, itp.) - skrypty ... - testy Gavert napisał(a): Byłbym zapomniał zrób sobie 2 backupy bo kolegom jak nie mają backupa i im się chrzani save to tracą ochotę do dalszej pracy. Niestety zdarzyło mi się już takie coś, gdy w ramach praktyki robiłem fragment mapy #3. Doszło do tego, że wywalało nawet całą grę przed jej pełnym załadowaniem. Do tej mapy na ten moment mam 9 backup'ów. Co większe aktualizacje (np, kamienie, drzewa, wysokości) robię sobie kopię zapasową. |
|
|
Joz |
Dodany dnia 07-06-2019 08:13
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Sry ale nikt z niecierpliwością nie czeka, czasy tej gierki minęły i każdy ma wyjebane Nie oferuje nic poza prawdą Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Rumu |
Dodany dnia 07-06-2019 09:11
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2031 Postów: 556 Data rejestracji: 16.12.16 |
Bez kitu |
|
|
Gavert |
Dodany dnia 07-06-2019 10:31
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 40 Postów: 14 Data rejestracji: 06.12.17 |
Znaczy czy grać będę to nie wiem bo strasznie słaby jestem w pvp dlatego lubię grać na spokojnie z AI, a poza tym Boldir nie słuchaj ich oni zawsze tak mówią a potem się dziwią że nowi ludzie są zniechęceni i każdy wychodzi bo jak ktoś nowy przychodzi zamiast zachęcić do gry to tylko marudzą. Gdyby nie wyzwiska, krępująca atmosfera oraz miejscami ujemne iq to teraz na forum i discordzie byłoby znacznie więcej ludzi chętnych do gry. Po prostu na przestrzeni miesięcy i lat wszyscy nowi uciekli. Aż muszę się maścią na ból dupy posmarować xd |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 07-06-2019 19:02
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
Spokojnie, spokojnie! Mam świadomość, że ta gierka ma już swoje lata i niestety popularnością już aż taką się nie cieszy. Mimo to chcę (trochę z sentymentu) zostawić coś po sobie w jednej z moich ulubionych gier oraz przy okazji dorzucić coś do portfolio. Gavert napisał(a): Znaczy czy grać będę to nie wiem bo strasznie słaby jestem w pvp dlatego lubię grać na spokojnie z AI Dlatego też robię 2 wersje: PvP i PvAI. Miałem nadzieję, że jak zaznaczę checkbox AI w zwykłym edytorze, to obejdzie się bez ingerencji w skrypty i robienia z tego *.DAT, ale jakoś AI nie chce się za bardzo w ten sposób ruszać. Ewentualnie może w wersji PvAI dać im jakieś już gotowe budynki, by mieli łatwiejszy start? |
|
|
Joz |
Dodany dnia 07-06-2019 23:27
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
nie, gierka umiera kiedy twórca nic z nią nie robi, a nie kiedy jozenkow zniecheca community. takze sory ale ja powiedzialem tylko prawde. a kiedy gra umiera kiedy nie interesuje się nią twórca to ta gierka jest już prochem wyjedzonym przez robale, bo mówienie że zdycha to za mało Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 16-06-2019 02:41
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hej, hej! Mapa jest praktycznie na ukończeniu. Teraz walczę głównie ze skryptami po konwersji na typ *.DAT. Najpierw chcę przygotować wersję dla 1-go gracza z działającym AI. Jak uważacie, dać AI jakieś fory typu gotowych budynków, większej liczby ludzi, itp.? W pliku AI zostawiłem im na ten moment jedynie HAI_Disable i limity jednostek. Domyślam się, że jeżeli nie ustawię im odpowiednich warunków, to sami z siebie nie zaczną atakować gracza. Z ważniejszych informacji: Na start otrzymujemy 4 niewiasty i 8 mężczyzn, w tym 1 bohatera. Wataha wilków licząca 9 osobników broni przejścia między graczami (x3), ale bohaterowie mogą sobie z nimi spokojnie poradzić. |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 16-06-2019 12:55
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Boldir napisał(a): Jak uważacie, dać AI jakieś fory typu gotowych budynków, większej liczby ludzi, itp.? Nie. Z tego co widzę z daleka na tym screenie, to każdy gracz ma Bjarniego jako bohatera. Uważam, że kreatywniej by było gdybyś dał np. jednemu graczowi Bjarniego, drugiemu Sigurda, a trzeciemu Ykola (nie zmieniając przy tym całej nacji). Szczerze powiedziawszy jeszcze się na tej stronie chyba nie zdarzyło, żeby nowy użytkownik od samego dołączenia zajął się tworzeniem mapy, i zrobił ją tak dobrze. (Jak chcesz się zmotywować zobacz sobie jak bardzo chujowa jest moja mapa którą robiłem w podstawówce "W Niewoli Saracenów" się nazywała chyba, jest cały czas w downloadzie na stronie ) Powodzenia w dokańczaniu mapy! Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 17-06-2019 01:53
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
A, dziękuję ogromnie! Od czegoś trzeba zacząć, prawda? Hobbystycznie (przynajmniej na ten moment) robię mapki/mody do różnych gier już od jakiegoś czasu. Teraz kolej na Cultures i chcę zostawić od siebie coś fajnego. Osobiście pomaga mi też ta odrobina pozytywnej energii z komentarzy. Co do mojej zabawy z plikami... Usunąłem w kodzie HAI_Disable [Player_ID] i teraz AI zaczęło budować na własną rękę. Zostawiłem tylko kody ograniczające liczbę ludności. Ku mojej uciesze około 40-tej minuty w grze wybudowali koszary i zbrojownię, ale jakoś nie wyposażali specjalnie wszystkich żołnierzy (może za mało łuków naprodukowali). Może to trzeba jeszcze potestować. Jak sam nie ustawię w warunkach, by zaatakowali gracza, to pewnie sami z siebie nie zaatakują, prawda? Mikulus napisał(a): Z tego co widzę z daleka na tym screenie, to każdy gracz ma Bjarniego jako bohatera. Uważam, że kreatywniej by było gdybyś dał np. jednemu graczowi Bjarniego, drugiemu Sigurda, a trzeciemu Ykola (nie zmieniając przy tym całej nacji). Też się nad tym zastanawiałem, ale uznałem, że gdybym dał komuś bohatera z inną bronią/pancerzem, to mógłbym jakoś zmienić balans sił (włócznia vs długi miecz). Ewentualnie Ykol, ale jak dobrze pamiętam raczej przypomina Saracena. Zamiast tego podpatrzyłem z mapy "Ciężka współpraca" mały kodzik: result "ChangeHumanPlayerId" [Human_ID] [Player_ID] Dzięki niemu Bjarni każdego gracza ma na zbroi kolor swojego właściciela, a więc mamy ich unikalnych. Nie ustawiałem im też konkretnych imion, a więc będą mieli losowe. |
|
|
StachuMMV |
Dodany dnia 17-06-2019 10:34
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2915 Postów: 749 Data rejestracji: 31.08.15 |
Jeżeli usuniesz im HAI, to będą atakować bez żadnych warunków, ale gracze muszą się znać oba Natomiast jeżeli chodzi o bohaterów to jakoś to mi nie przeszkadza, twoja wola jak zrobisz Discord: jamilr_
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 17-06-2019 11:37
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Jak usuniesz linijkę z hai to musisz jeszcze dla tego gracza odkryć gracza 0 i muszą mieć wrogie stosunki. Wtedy będzie yolo atakował ale te ataki to słabe są Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 18-06-2019 13:06
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Boldir napisał(a): Mikulus napisał(a): Z tego co widzę z daleka na tym screenie, to każdy gracz ma Bjarniego jako bohatera. Uważam, że kreatywniej by było gdybyś dał np. jednemu graczowi Bjarniego, drugiemu Sigurda, a trzeciemu Ykola (nie zmieniając przy tym całej nacji). Też się nad tym zastanawiałem, ale uznałem, że gdybym dał komuś bohatera z inną bronią/pancerzem, to mógłbym jakoś zmienić balans sił (włócznia vs długi miecz). Ewentualnie Ykol, ale jak dobrze pamiętam raczej przypomina Saracena. Różnica w balansie bohaterów nie wpłynie zbytnio na rozgrywkę. Nikt raczej nie będzie ryzykował życia bohatera wyruszając nim do ataku. I apropo Ykola, to nie był on Saracenem (prawdopodobnie pomylił ci się z Hatchiem), Ykol w miarę pasuje do nacji Wikingów (Tak samo jak Sigurd i Bjarni). Moim zdaniem powinieneś użyć trzech różnych bohaterów, bo byłoby to trochę głupie gdyby np. dwóch Bjarnich się spotkało. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Brainy |
Dodany dnia 18-06-2019 14:59
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1280 Postów: 132 Data rejestracji: 17.09.12 |
Mnie się bardziej podoba opcja ze zmianą koloru zbroi Bjarniego niż z dawaniem każdemu graczowi innych niezbalansowanych bohaterów. Co w tym złego, że spotka się dwóch identycznych bohaterów z wiosek, w których każdy z mieszkańców ma niejednego kolna i to także u sąsiadów. Sami wiecie, że Brainy wie najlepiej.
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 28-06-2019 01:09
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[UPDATE] Hej, hej! Zapraszam do testowania! Google Drive: Lake_of_the_Mists_SINGLEPLAYER Standardowo wypakować do folderu: data/maps. Na ten moment wersja singleplayer, także można potestować na spokojnie bez ustawiania multiplayera. W multi muszę jeszcze coś pozmieniać w skryptach i sprawdzić czy działa. Wrogie plemiona powinny zacząć tworzyć jakieś wojsko po około 1h czasu gry. Zanim zainteresują się graczem, mogą najpierw walczyć między sobą, ale polecam nie tracić czujności. Zielonemu dosyć dobrze idzie robienie wojska. Jeśli macie jakieś konstruktywne oceny i/lub lepsze pomysły jak zrobić im dobre AI, to chętnie ich wysłucham. Mikulus napisał(a): I apropo Ykola, to nie był on Saracenem (prawdopodobnie pomylił ci się z Hatchiem), Ykol w miarę pasuje do nacji Wikingów (Tak samo jak Sigurd i Bjarni). Jak pamiętam, to Ykol miał być niby przyjacielem Hatchiego i pierwsze jego spotkanie było w jakiejś misji z Saracenami, dlatego też go z nimi łączę, ale zgadzam się, nawet pasuje do Wikingów. |
|
|
Joz |
Dodany dnia 29-06-2019 00:40
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Ciekawa mapa! Bardzo ładny pcx i teren! Tak trzymać! Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 29-06-2019 11:40
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Na początku rozgrywki rozbudowa przebiega jak na każdej mapie multiplayer, więc tu nic szczególnego nie mogę powiedzieć. Moim zdaniem na start jest trochę za mało cywili. Wydaje mi się, że powinieneś dodać po trzech lub czterech ludzi każdemu graczowi. Mógłbyś przeciągnąć źródło rzeki trochę dalej, tak by nie dało się jej ominąć dookoła od zachodnio-północnej strony przez góry. Uważam, że lepiej by było gdybyś imię każdego bohatera zmienił na 'Bjarni', a nie tak, że mają oni losowo wygenerowane wikińskie imiona. I śmiało możesz tworzyć mapę po polsku, a nie angielsku (możesz wydać dwie wersje). Btw jak grałem to miałem 5 razy głodówkę i wydaje mi się, że to wina tej za małej ilości cywili, chociaż może to być po prostu wina tego że jestem noobem. Czekam na gotową mapę. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Ares |
Dodany dnia 29-06-2019 19:36
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 4068 Postów: 1054 Data rejestracji: 28.03.13 |
wina za malej ilosci krzakow w takim razie, gdyby bylo wiecej cywili to glodowka bylaby wieksza lul |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 29-06-2019 19:43
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Ares napisał(a): wina za malej ilosci krzakow w takim razie, gdyby bylo wiecej cywili to glodowka bylaby wieksza lul Chodzi o to, że gdybym miał więcej ludzi to szybciej bym zbudował piekarnię. A na tej mapie na start ledwo mi starczyło na 3 zbieraczy, 3 budowniczych i farmera. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
Przejdź do forum: |