Zobacz temat

 Drukuj temat
Moje nowe mapy - potrzebna opinia
Joz
Mikulus ty zawsze masz głoduwe nie ważne jaka mapa więc wiesz

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
x1
 
Agent
nie rozumiem, dlaczego nie można się wstrzymać z jednym wikingiem do czasu zbudowania piekarni i ominąć bieganie po mapie z wyciągniętymi jęzorami ;-)
 
Mikulus
Agent napisał(a):

nie rozumiem, dlaczego nie można się wstrzymać z jednym wikingiem do czasu zbudowania piekarni i ominąć bieganie po mapie z wyciągniętymi jęzorami ;-)

Bo jak dostatecznie szybko nie zbuduję piekarni to mi z głodu wszyscy pozdychają. Rozwalony

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Agent
Mikulus, mi chodzi o to, że lepiej spłodzić jednego wikinga mniej i nie mieć głodówki niż spłodzić pięciu więcej i potem biegać po mapie w poszukiwaniu jagód :-P
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej,
Mała aktualizacja oraz pytanie.

- Dociągnąłem rzekę do lewego brzegu mapy, a więc na drugą stronę można przedostać się jedynie przez wyznaczony punkt (lub drugą stroną jeziora).
- Dodałem więcej zwierząt leśnych oraz ryb, zwłaszcza w okolicy gracza w lewym dolnym rogu mapy.
- Wszyscy gracze otrzymali dodatkowo 2 osadników, którzy zaczynają jako chłopcy.

Odnośnie pytania:
i.imgur.com/v1DrpkN.jpg

Mam problem z ogarnięciem sensownego wyświetlania komunikatu o zwycięstwie.
Chciałem wstępnie, że gdy jeden z graczy wygra, to pozostali otrzymują komunikat o przegranej. Niestety w takim przypadku pojawia się komunikat jak na screenie.
Patrząc po kilku innych mapach, które pobrałem, ustawione one mają jedynie kto wygrywa.
Wtedy niestety komunikat o wygranej pojawia się dla wszystkich, nawet tych, którzy tak naprawdę przegrali.

Jest jakieś inne rozwiązanie tego czy też mogę zostawić w kodzie jedynie fragment o wygranej danego gracza (bez określania kto przegrał)?

---

Mikulus napisał(a):
Bo jak dostatecznie szybko nie zbuduję piekarni to mi z głodu wszyscy pozdychają. xD

Polecam zatrudnienie rybaków. Puszcza oczko

Poniżej na zachętę screen z momentu palenia wioski ostatniego gracza AI. Frank z mieczem
i.imgur.com/NYi8TuE.jpg
x1
 
Mikulus
Boldir napisał(a):
Mam problem z ogarnięciem sensownego wyświetlania komunikatu o zwycięstwie.
Chciałem wstępnie, że gdy jeden z graczy wygra, to pozostali otrzymują komunikat o przegranej. Niestety w takim przypadku pojawia się komunikat jak na screenie.
Patrząc po kilku innych mapach, które pobrałem, ustawione one mają jedynie kto wygrywa.
Wtedy niestety komunikat o wygranej pojawia się dla wszystkich, nawet tych, którzy tak naprawdę przegrali.

Jest jakieś inne rozwiązanie tego czy też mogę zostawić w kodzie jedynie fragment o wygranej danego gracza (bez określania kto przegrał)?


Możesz napisać trzy różne teksty z zakończeniem w zależności od tego kto wygrał.

wygrywa gracz 0 to:
goal "PlayerDied" 1
goal "PlayerDied" 2
result "PlayCutscene" 510 1

wygrywa gracz 1 to:
goal "PlayerDied" 0
goal "PlayerDied" 2
result "PlayCutscene" 511 1

wygrywa gracz 2 to:
goal "PlayerDied" 0
goal "PlayerDied" 1
result "PlayCutscene" 512 1

Komunikaty te powinieneś napisać obiektywnie np. "wygrał gracz na północy", a nie np. "gratulacje, wygrałeś", tak aby wszyscy gracze odebrali go w poprawny sposób.

Możesz potem dodać, że bez względu na zakończenie aktywuje się misja z resultem:
result "Exit"
bez żadnych:
result "MissionWon"
result "MissionFailed"


Nie jestem jakimś specjalistą od skryptu mission.inc, ale takie coś wydaje mi się, że powinno działać. Puszcza oczko

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
x3
 
Web
Rumu
Szmata szmata prawda w oczy boli
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej,
Proszę mi się tutaj tak nie kłócić! Pokazuje język

Mapa jest już gotowa. Obiecałem, że ją dokończę i tak też zrobiłem. Uśmiecha się
Można ją pobrać bezpośrednio z serwisu moddb, bez konieczności rejestracji:
button.moddb.com/download/medium/180704.png

Zgłosiłem ją również tutaj do sekcji DOWNLOAD, by dołączyła do reszty kolekcji.
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

@Jozenkow
Dzięki za komentarz. Puszcza oczko

Obiecałem przynajmniej 2-3 mapy i oto właśnie kolejna jest w drodze:
i.imgur.com/cr2Qeil.jpg

Czego można oczekiwać:
- ok. 500x500,
- 4 graczy,
- dużo otwartej przestrzeni do rozbudowy,

- będę próbował stworzyć naturalną i zniszczalną blokadę z kamieni na krawędziach, ale nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądać i działać,
- planuję możliwość tworzenia/zrywania sojuszy z AI, dzięki czemu będzie można sobie dynamicznie zmieniać warunki (KnK/2n2, itp.).

Nazwa robocza to "Divided by mud", ale ostatecznÄ… chyba zmieniÄ™ na innÄ….
Może "Cztery Wzgórza" (Four Hills) brzmi lepiej?

Macie jakieś fajne propozycje? Pokazuje język
 
Joz
Kozak, ale dawaj następną mapę na 6 graczy conajmniej bo takich map brakuje w ciul

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Trochę wolniej idzie, bo rozmiar mapy też i nieco większy. Puszcza oczko
i.imgur.com/fHs9Tjp.jpg

Jozenkow napisał(a):
Kozak, ale dawaj następną mapę na 6 graczy conajmniej...

Zobaczę, co da się zrobić. Puszcza oczko
x2
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Noo... To była trochę dłuższa przerwa w aktualizacjach, ale dalej w tym dłubię i udało mi się nawet ruszyć to w dobrym, jak myślę, kierunku. Puszcza oczko

i.imgur.com/HSCZw6K.jpg

Dokańczanie pewnie jeszcze trochę potrwa, ale powinienem wrzucić gdzieś w najbliższym czasie jakiś link do wersji beta.

Ostatecznie chcę oprócz wersji na multi dodać jeszcze nieco bardziej zaawansowaną wersję do singleplayer'a.
W tej drugiej AI będzie miało rozbudowane już wioski. Gracz będzie przyjaźnie nastawiony do jednego plemienia, z którym będzie mógł handlować. Z pozostałymi będzie miał relacje neutralne (zmieniające się w zależności od trybutu) oraz całkowicie wrogie ("zły do pokonania").
Frank z mieczem

Edytowane przez Boldir dnia 17-08-2019 23:31
x3
 
Karl-levengaupt
Dobra mapa, przypomina mi mapÄ™ z Warcraft lll, bardzo sÄ… podobne
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej, hej!

W końcu po dosyć długiej przerwie wrzucam linka do bety!
Zapraszam do rzucenia okiem na to co się tam w środku dzieje. Uśmiecha się
---
Bitwa o Cztery Wzgórza
---
Mapa dostępna na ten moment jedynie w trybie multiplayer, ale AI będzie się rozbudowywał.
Polecam nawet wypróbowanie tego i pozwolenie mu na spokojną budowę przez ok. 2-3h (czasu gry). Można liczyć wtedy na 2-3 domy i nawet pokaźną armię, o ile nie zaczną sami walczyć między sobą. Pokazuje język

Zastanawia mnie też jedna rzecz.
Czy Waszym zdaniem powinienem oczyścić z niektórych kamieni główne ścieżki w środku mapy, tak by można było przeprowadzić od razu po nich katapulty, czy też mogę je zostawić w takiej naturalnej formie, jak są teraz (kamienie blokują drogę katapultom)?

Co jeszcze zostało do zrobienia:
- poprawa kamiennej ścieżki na wschodzie, by jednostki idąc z północy nie wybierały automatycznie wejścia po stronie południowej (zbyt długa podróż)
- obsługa misji związanych ze zwycięstwem przez sojusz (tak by można wygrać np. 2v2)
- tryb singleplayer
- ...?


Mam też dla Was mały konkurs/zabawę.Uśmiecha się
Dla trybu singleplayer planuję dodać innych graczy z już rozbudowanymi wioskami. Dwóch (NE, SW) zaczyna z neutralnym nastawieniem do gracza, a ostatni (SE) jest zawsze wrogiem i atakuje wyłącznie północne plemiona. Ten z SW po dłuższym czasie może zmienić nastawienie do gracza na wrogie, o ile nie wkupimy się w jego łaski za odpowiednią opłatą.
W związku z tym zapraszam do publikowania tutaj screen'ów Waszych wiosek z wersji na multi, gdzie zbudowaliście je na miejscu innego gracza niż "Północno-zachodnie plemię" (domyślnie niebieski).
Chodzi mi m.in. o układ systemu obrony i produkcji na dostępnym dla gracza terenie. Uśmiecha się

W nagrodę obiecuję dopisać Was w podziękowaniu w pliku 'readme' oraz uwiecznić najlepszą przesłaną pracę w miarę możliwości przenosząc ją na mapę do wersji singleplayer.

Na ewentualne prace czekam maks. 2 tygodnie do 01.10.2019.
Jeśli nie będzie chętnych, to pewnie wymyślę coś we własnym zakresie. Gwizda
---

Karl-levengaupt napisał(a):
Dobra mapa, przypomina mi mapÄ™ z Warcraft lll, bardzo sÄ… podobne

Dzięki! Puszcza oczko
Miała to być właśnie taka bardziej RTS'owa mapa pod multiplayer'a.
x1
 
Rumu
Kozak
x1
 
AdamWladam
Pełna deweloperka jak widzę.

Czyżby forum okazało się tylko pozornie kadawerem?

Jak widzÄ™ Culturesnation utrzymuje siÄ™ w stabilnej wegetacji.
x1
 
AdamWladam
Dziękuję że tchnąłeś trochę życia w te grobowe komory, pełne trupów i skarbów; i robactwa.

PS. Mapa wygląda dość... proceduralnie, mało przypomina to naturę, a raczej losowy twór generatora map. Lasy są według mnie zbyt skupione, kamienie również są zbyt zwarte; Nie wspominając o rozciapcianych rudach, te powinny być w zwartych skupiskach.

Środek wąwozu jest nieco zbyt pofałdowany, a bagno rozłożone dosyć przypadkowo.

Przeglądnij w internetach zdjęcia ekosystemów które będą odpowiadały Twojej wizji, tutaj dobra będzie Syberia.

Udanej zabawy z komponowaniem środowiska gry.
Wierzę że odkryjesz w Sobie artystę!

Edytowane przez AdamWladam dnia 28-09-2019 00:09
x2
 
Boldir
Wladca_Piersceni napisał(a):
Dziękuję że tchnąłeś trochę życia w te grobowe komory, pełne trupów i skarbów; i robactwa.
PS. Mapa wygląda dość... proceduralnie, mało przypomina to naturę, a raczej losowy twór generatora map. Lasy są według mnie zbyt skupione, kamienie również są zbyt zwarte; Nie wspominając o rozciapcianych rudach, te powinny być w zwartych skupiskach.
Środek wąwozu jest nieco zbyt pofałdowany, a bagno rozłożone dosyć przypadkowo.
Przeglądnij w internetach zdjęcia ekosystemów które będą odpowiadały Twojej wizji, tutaj dobra będzie Syberia.
Udanej zabawy z komponowaniem środowiska gry.
Wierzę że odkryjesz w Sobie artystę!

Dzięki ogromne za komentarz. Uśmiecha się

Wiem, że mapa wygląda trochę jak z generatora do gier strategicznych (ach, symetria), ale takie było założenie. Pokazuje język
Zaoferowanie możliwie podobnych warunków startowych wszystkim graczom.

Nie odniosę się pewnie do wszystkich uwag, ponieważ wymagałoby to zbyt wielu zmian na tym etapie, ale do tej mapy wykorzystałem już przynajmniej 1 z nich.
Uznałem, że koniecznie muszę wprowadzić ten pomysł ze stworzeniem skupisk rudy, także teraz każdy z graczy ma do wykorzystania po 3 skupiska rudy żelaza i złota. Usunąłem też sporo czarnych kamieni w ich okolicach, także dostęp do nich powinien być teraz trochę ułatwiony.

Przyznam, że nawet mnie trochę to już irytowało jak zbieracze mieli problem z dojściem do rudy. Pokazuje język

Wyrównałem trochę środek mapy, ale skoro są tam takie dołki z gliną, to będzie dalej nieco pofałdowany. Usunąłem też kilka kamieni z wąwozu, by można było dojechać katapultą bez kopania.

Skorzystałem również ze wskazówki i rzuciłem okiem na mapy Google przy pracy nad moim kolejnym PCX'em. Puszcza oczko
Więcej szczegółów podam jak skończę tę mapę.
x2
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej!
Na wstępie przepraszam za tak długi brak aktualizacji, no ale były pewne rzeczy do zrobienia oraz gry do ogrania. Pokazuje język
Mapa na multiplayer'a jest już moim zdaniem gotowa. Miałem trochę problemów z przygotowaniem ścieżek tak, by katapulty mogły przez nie przejechać bez konieczności wyklikiwania im rozkazów w połowie drogi. Do tego jeszcze chciałem jakoś ograniczyć poruszanie się kóz, kur i psów, ponieważ uciekały w zupełnie inne miejsce. Jak można coś z tym zrobić wyczytałem z dokumentacji po niemiecku. Uśmiecha się

Pozostało mi przygotowanie wersji singleplayer, gdzie pozostali gracze AI mają już rozbudowane swoje wioski.
Może to trochę potrwać, bo chciałem to jakoś inaczej oskryptować.

Przy okazji chciałbym opublikować mały WIP do mojej (przynajmniej na ten moment) ostatniej mapy.
Robocza nazwa to: Kolonizacja 3 Puszcza oczko

i.imgur.com/KnZHaiL.png

Wstępnie (jeśli się uda) wymiary 1000x1000. Klimaty Europy (Frankowie).
Przynajmniej dla 6-ciu graczy + kilku AI. Bez określonego celu do wykonania.

Kropkami oznaczone są potencjalne miejsca do zasiedlenia. Krzyżyki (lub plusy) oznaczają lokalizacje AI.

Na północy bandyci grasujący po całej mapie.
Na wschodzie i zachodzie góry i kopalnie (żelazo lub złoto).
Miasto handlowe przy skrzyżowaniu rzek.
Na południu bagna i druidzi handlujący amuletami i miksturami.

Generalnie pewne surowce będzie można znaleźć tylko w określonych lokalizacjach, także handel/transport będzie bardzo przydatny/wymagany.

Dalej pracuję nad PCX'em, także w tym momencie jest najlepsza okazja na Wasze uwagi odnośnie m.in. ukształtowania terenu.
x4
 
AdamWladam
Mam nadzieję że zapytałeś się o prawa autorskie. Puszcza oczko
 
Przejdź do forum: