Zobacz temat
Moje nowe mapy - potrzebna opinia
|
|
Joz |
Dodany dnia 29-06-2019 22:06
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Mikulus ty zawsze masz głoduwe nie ważne jaka mapa więc wiesz Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Agent |
Dodany dnia 01-07-2019 10:14
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 22 Postów: 14 Data rejestracji: 25.03.19 |
nie rozumiem, dlaczego nie można się wstrzymać z jednym wikingiem do czasu zbudowania piekarni i ominąć bieganie po mapie z wyciągniętymi jęzorami ;-) |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 01-07-2019 14:49
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Agent napisał(a): nie rozumiem, dlaczego nie można się wstrzymać z jednym wikingiem do czasu zbudowania piekarni i ominąć bieganie po mapie z wyciągniętymi jęzorami ;-) Bo jak dostatecznie szybko nie zbuduję piekarni to mi z głodu wszyscy pozdychają. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Agent |
Dodany dnia 02-07-2019 08:58
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 22 Postów: 14 Data rejestracji: 25.03.19 |
Mikulus, mi chodzi o to, że lepiej spłodzić jednego wikinga mniej i nie mieć głodówki niż spłodzić pięciu więcej i potem biegać po mapie w poszukiwaniu jagód :-P |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 08-07-2019 01:42
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hej, Mała aktualizacja oraz pytanie. - Dociągnąłem rzekę do lewego brzegu mapy, a więc na drugą stronę można przedostać się jedynie przez wyznaczony punkt (lub drugą stroną jeziora). - Dodałem więcej zwierząt leśnych oraz ryb, zwłaszcza w okolicy gracza w lewym dolnym rogu mapy. - Wszyscy gracze otrzymali dodatkowo 2 osadników, którzy zaczynają jako chłopcy. Odnośnie pytania: Mam problem z ogarnięciem sensownego wyświetlania komunikatu o zwycięstwie. Chciałem wstępnie, że gdy jeden z graczy wygra, to pozostali otrzymują komunikat o przegranej. Niestety w takim przypadku pojawia się komunikat jak na screenie. Patrząc po kilku innych mapach, które pobrałem, ustawione one mają jedynie kto wygrywa. Wtedy niestety komunikat o wygranej pojawia się dla wszystkich, nawet tych, którzy tak naprawdę przegrali. Jest jakieś inne rozwiązanie tego czy też mogę zostawić w kodzie jedynie fragment o wygranej danego gracza (bez określania kto przegrał)? --- Mikulus napisał(a): Bo jak dostatecznie szybko nie zbuduję piekarni to mi z głodu wszyscy pozdychają. xD Polecam zatrudnienie rybaków. Poniżej na zachętę screen z momentu palenia wioski ostatniego gracza AI. |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 08-07-2019 14:56
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Boldir napisał(a): Mam problem z ogarnięciem sensownego wyświetlania komunikatu o zwycięstwie. Chciałem wstępnie, że gdy jeden z graczy wygra, to pozostali otrzymują komunikat o przegranej. Niestety w takim przypadku pojawia się komunikat jak na screenie. Patrząc po kilku innych mapach, które pobrałem, ustawione one mają jedynie kto wygrywa. Wtedy niestety komunikat o wygranej pojawia się dla wszystkich, nawet tych, którzy tak naprawdę przegrali. Jest jakieś inne rozwiązanie tego czy też mogę zostawić w kodzie jedynie fragment o wygranej danego gracza (bez określania kto przegrał)? Możesz napisać trzy różne teksty z zakończeniem w zależności od tego kto wygrał. wygrywa gracz 0 to: goal "PlayerDied" 1 goal "PlayerDied" 2 result "PlayCutscene" 510 1 wygrywa gracz 1 to: goal "PlayerDied" 0 goal "PlayerDied" 2 result "PlayCutscene" 511 1 wygrywa gracz 2 to: goal "PlayerDied" 0 goal "PlayerDied" 1 result "PlayCutscene" 512 1 Komunikaty te powinieneś napisać obiektywnie np. "wygrał gracz na północy", a nie np. "gratulacje, wygrałeś", tak aby wszyscy gracze odebrali go w poprawny sposób. Możesz potem dodać, że bez względu na zakończenie aktywuje się misja z resultem: result "Exit" bez żadnych: result "MissionWon" result "MissionFailed" Nie jestem jakimś specjalistą od skryptu mission.inc, ale takie coś wydaje mi się, że powinno działać. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Rumu |
Dodany dnia 16-07-2019 02:53
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2031 Postów: 556 Data rejestracji: 16.12.16 |
Szmata szmata prawda w oczy boli |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 18-07-2019 00:26
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hej, Proszę mi się tutaj tak nie kłócić! Mapa jest już gotowa. Obiecałem, że ją dokończę i tak też zrobiłem. Można ją pobrać bezpośrednio z serwisu moddb, bez konieczności rejestracji: Zgłosiłem ją również tutaj do sekcji DOWNLOAD, by dołączyła do reszty kolekcji. |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 25-07-2019 00:26
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] @Jozenkow Dzięki za komentarz. Obiecałem przynajmniej 2-3 mapy i oto właśnie kolejna jest w drodze: Czego można oczekiwać: - ok. 500x500, - 4 graczy, - dużo otwartej przestrzeni do rozbudowy, - będę próbował stworzyć naturalną i zniszczalną blokadę z kamieni na krawędziach, ale nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądać i działać, - planuję możliwość tworzenia/zrywania sojuszy z AI, dzięki czemu będzie można sobie dynamicznie zmieniać warunki (KnK/2n2, itp.). Nazwa robocza to "Divided by mud", ale ostateczną chyba zmienię na inną. Może "Cztery Wzgórza" (Four Hills) brzmi lepiej? Macie jakieś fajne propozycje? |
|
|
Joz |
Dodany dnia 25-07-2019 10:39
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Kozak, ale dawaj następną mapę na 6 graczy conajmniej bo takich map brakuje w ciul Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 01-08-2019 00:19
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Trochę wolniej idzie, bo rozmiar mapy też i nieco większy. Jozenkow napisał(a): Kozak, ale dawaj następną mapę na 6 graczy conajmniej... Zobaczę, co da się zrobić. |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 17-08-2019 23:26
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Noo... To była trochę dłuższa przerwa w aktualizacjach, ale dalej w tym dłubię i udało mi się nawet ruszyć to w dobrym, jak myślę, kierunku. Dokańczanie pewnie jeszcze trochę potrwa, ale powinienem wrzucić gdzieś w najbliższym czasie jakiś link do wersji beta. Ostatecznie chcę oprócz wersji na multi dodać jeszcze nieco bardziej zaawansowaną wersję do singleplayer'a. W tej drugiej AI będzie miało rozbudowane już wioski. Gracz będzie przyjaźnie nastawiony do jednego plemienia, z którym będzie mógł handlować. Z pozostałymi będzie miał relacje neutralne (zmieniające się w zależności od trybutu) oraz całkowicie wrogie ("zły do pokonania"). Edytowane przez Boldir dnia 17-08-2019 23:31 |
|
|
Karl-levengaupt |
Dodany dnia 04-09-2019 23:17
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1571 Postów: 61 Data rejestracji: 01.01.16 |
Dobra mapa, przypomina mi mapÄ™ z Warcraft lll, bardzo sÄ… podobne |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 18-09-2019 00:45
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hej, hej! W końcu po dosyć długiej przerwie wrzucam linka do bety! Zapraszam do rzucenia okiem na to co się tam w środku dzieje. --- Bitwa o Cztery Wzgórza --- Mapa dostępna na ten moment jedynie w trybie multiplayer, ale AI będzie się rozbudowywał. Polecam nawet wypróbowanie tego i pozwolenie mu na spokojną budowę przez ok. 2-3h (czasu gry). Można liczyć wtedy na 2-3 domy i nawet pokaźną armię, o ile nie zaczną sami walczyć między sobą. Zastanawia mnie też jedna rzecz. Czy Waszym zdaniem powinienem oczyścić z niektórych kamieni główne ścieżki w środku mapy, tak by można było przeprowadzić od razu po nich katapulty, czy też mogę je zostawić w takiej naturalnej formie, jak są teraz (kamienie blokują drogę katapultom)? Co jeszcze zostało do zrobienia: - poprawa kamiennej ścieżki na wschodzie, by jednostki idąc z północy nie wybierały automatycznie wejścia po stronie południowej (zbyt długa podróż) - obsługa misji związanych ze zwycięstwem przez sojusz (tak by można wygrać np. 2v2) - tryb singleplayer - ...? Mam też dla Was mały konkurs/zabawę. Dla trybu singleplayer planuję dodać innych graczy z już rozbudowanymi wioskami. Dwóch (NE, SW) zaczyna z neutralnym nastawieniem do gracza, a ostatni (SE) jest zawsze wrogiem i atakuje wyłącznie północne plemiona. Ten z SW po dłuższym czasie może zmienić nastawienie do gracza na wrogie, o ile nie wkupimy się w jego łaski za odpowiednią opłatą. W związku z tym zapraszam do publikowania tutaj screen'ów Waszych wiosek z wersji na multi, gdzie zbudowaliście je na miejscu innego gracza niż "Północno-zachodnie plemię" (domyślnie niebieski). Chodzi mi m.in. o układ systemu obrony i produkcji na dostępnym dla gracza terenie. W nagrodę obiecuję dopisać Was w podziękowaniu w pliku 'readme' oraz uwiecznić najlepszą przesłaną pracę w miarę możliwości przenosząc ją na mapę do wersji singleplayer. Na ewentualne prace czekam maks. 2 tygodnie do 01.10.2019. Jeśli nie będzie chętnych, to pewnie wymyślę coś we własnym zakresie. --- Karl-levengaupt napisał(a): Dobra mapa, przypomina mi mapę z Warcraft lll, bardzo są podobne Dzięki! Miała to być właśnie taka bardziej RTS'owa mapa pod multiplayer'a. |
|
|
Rumu |
Dodany dnia 23-09-2019 23:13
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2031 Postów: 556 Data rejestracji: 16.12.16 |
Kozak |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 27-09-2019 23:50
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Pełna deweloperka jak widzę. Czyżby forum okazało się tylko pozornie kadawerem? Jak widzę Culturesnation utrzymuje się w stabilnej wegetacji. |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 27-09-2019 23:55
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Dziękuję że tchnąłeś trochę życia w te grobowe komory, pełne trupów i skarbów; i robactwa. PS. Mapa wygląda dość... proceduralnie, mało przypomina to naturę, a raczej losowy twór generatora map. Lasy są według mnie zbyt skupione, kamienie również są zbyt zwarte; Nie wspominając o rozciapcianych rudach, te powinny być w zwartych skupiskach. Środek wąwozu jest nieco zbyt pofałdowany, a bagno rozłożone dosyć przypadkowo. Przeglądnij w internetach zdjęcia ekosystemów które będą odpowiadały Twojej wizji, tutaj dobra będzie Syberia. Udanej zabawy z komponowaniem środowiska gry. Wierzę że odkryjesz w Sobie artystę! Edytowane przez AdamWladam dnia 28-09-2019 00:09 |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 07-10-2019 01:17
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
Wladca_Piersceni napisał(a): Dziękuję że tchnąłeś trochę życia w te grobowe komory, pełne trupów i skarbów; i robactwa. PS. Mapa wygląda dość... proceduralnie, mało przypomina to naturę, a raczej losowy twór generatora map. Lasy są według mnie zbyt skupione, kamienie również są zbyt zwarte; Nie wspominając o rozciapcianych rudach, te powinny być w zwartych skupiskach. Środek wąwozu jest nieco zbyt pofałdowany, a bagno rozłożone dosyć przypadkowo. Przeglądnij w internetach zdjęcia ekosystemów które będą odpowiadały Twojej wizji, tutaj dobra będzie Syberia. Udanej zabawy z komponowaniem środowiska gry. Wierzę że odkryjesz w Sobie artystę! Dzięki ogromne za komentarz. Wiem, że mapa wygląda trochę jak z generatora do gier strategicznych (ach, symetria), ale takie było założenie. Zaoferowanie możliwie podobnych warunków startowych wszystkim graczom. Nie odniosę się pewnie do wszystkich uwag, ponieważ wymagałoby to zbyt wielu zmian na tym etapie, ale do tej mapy wykorzystałem już przynajmniej 1 z nich. Uznałem, że koniecznie muszę wprowadzić ten pomysł ze stworzeniem skupisk rudy, także teraz każdy z graczy ma do wykorzystania po 3 skupiska rudy żelaza i złota. Usunąłem też sporo czarnych kamieni w ich okolicach, także dostęp do nich powinien być teraz trochę ułatwiony. Przyznam, że nawet mnie trochę to już irytowało jak zbieracze mieli problem z dojściem do rudy. Wyrównałem trochę środek mapy, ale skoro są tam takie dołki z gliną, to będzie dalej nieco pofałdowany. Usunąłem też kilka kamieni z wąwozu, by można było dojechać katapultą bez kopania. Skorzystałem również ze wskazówki i rzuciłem okiem na mapy Google przy pracy nad moim kolejnym PCX'em. Więcej szczegółów podam jak skończę tę mapę. |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 28-10-2019 01:03
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hej! Na wstępie przepraszam za tak długi brak aktualizacji, no ale były pewne rzeczy do zrobienia oraz gry do ogrania. Mapa na multiplayer'a jest już moim zdaniem gotowa. Miałem trochę problemów z przygotowaniem ścieżek tak, by katapulty mogły przez nie przejechać bez konieczności wyklikiwania im rozkazów w połowie drogi. Do tego jeszcze chciałem jakoś ograniczyć poruszanie się kóz, kur i psów, ponieważ uciekały w zupełnie inne miejsce. Jak można coś z tym zrobić wyczytałem z dokumentacji po niemiecku. Pozostało mi przygotowanie wersji singleplayer, gdzie pozostali gracze AI mają już rozbudowane swoje wioski. Może to trochę potrwać, bo chciałem to jakoś inaczej oskryptować. Przy okazji chciałbym opublikować mały WIP do mojej (przynajmniej na ten moment) ostatniej mapy. Robocza nazwa to: Kolonizacja 3 Wstępnie (jeśli się uda) wymiary 1000x1000. Klimaty Europy (Frankowie). Przynajmniej dla 6-ciu graczy + kilku AI. Bez określonego celu do wykonania. Kropkami oznaczone są potencjalne miejsca do zasiedlenia. Krzyżyki (lub plusy) oznaczają lokalizacje AI. Na północy bandyci grasujący po całej mapie. Na wschodzie i zachodzie góry i kopalnie (żelazo lub złoto). Miasto handlowe przy skrzyżowaniu rzek. Na południu bagna i druidzi handlujący amuletami i miksturami. Generalnie pewne surowce będzie można znaleźć tylko w określonych lokalizacjach, także handel/transport będzie bardzo przydatny/wymagany. Dalej pracuję nad PCX'em, także w tym momencie jest najlepsza okazja na Wasze uwagi odnośnie m.in. ukształtowania terenu. |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 29-10-2019 23:30
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Mam nadzieję że zapytałeś się o prawa autorskie. |
|
Przejdź do forum: |