Zobacz temat

 Drukuj temat
Cultures- Wielka aktualizacja
Proszak
Od dłuższego czasu coraz bardziej popularny staje się temat modów do Cultures.
Coraz więcej osób coraz to bardziej ingeruje w grę. Mimo iż sam nie moduję bo nie potrafię, zwracam się do tych którzy umieją
aby zjednoczyć siły i wydać obszerną łatkę do gry poprawiającą błędy i balans, usprawniającą rozgrywkę.
Chciałbym wymienić tutaj fundamentalne problemy które być może są do rozwiązania już teraz, a na niektóre trzeba będzie jeszcze poczekać, bądź nie są w ogóle możliwe do zrealizowania.

- Suwak
Ilekroć używa się asystenta, bądź ładuje statek czy inny wehikuł towarami. Zawsze sprowadza się to do mozolnego klikania w mały nieporęczny plusik żeby zmienić wartość liczbową. Kuriozum jest podczas rozgrywki multiplayer gdy są duże lagi, można wtedy zrobić dziurę w myszce. Zwykły suwak, bądź możliwość ręcznego wpisywania załatwiłby sprawę.
Ewentualnie dodanie jednego czy dwóch przycisków plusów, które dodawałyby np +5 i + 10


- Więcej miejsca na okręcie
11 osób serio? W dodatku sterowanie tymi drewniakami jest wyjątkowo oporne kiedy mamy ich większą grupę.
Przeprowadzenie ataku z morza jest trudne, długie i irytujące. Zwiększona ilość miejsc na statku do 31 bądź więcej znacznie ułatwiłaby rozrywkę.

-Zasięg pracowników
Do wielu budynków rzemieślniczych można dodać zbieracza, który zaopatrywać je będzie w odpowiednie surowce.
Tylko dlaczego ich zasięg jest tak mały? Na przykładzie: Jest stolarnia. Obok stolarni jest las. W stolarni pracuje zbieracz drewna który wycina ów las i zanosi drewienka prosto do stolarni żeby nasz cieśla mógł z miejsca robić mebelki. Niestety po bardzo krótkim czasie zbieracz kończy wycinkę lasu gdyż jego zasięg jest za mały żeby zrobić krok więcej do kolejnego drzewa. Patologia. Trzeba zwiększyć im zasięg na znacznie większy, jeżeli ta opcja ma mieć w ogóle sens.

-Balans broni i pancerzy
Odsyłam do tabelki:
http://culturesna...4#comments
Jest kilka kwestii nad którymi warto by się zastanowić.
Po pierwsze skuteczność pancerzy. Jak wynika z tabelki zbroja łuskowa i kolczuga mają słabszą obronę przed łucznikami niż skórzany pancerz i tunika. Rozumiem podejście twórców, że każdy rodzaj zbroi sprawdza się w innych warunkach. Niestety jak zauważyłem w multiplayer rzadko produkuje się coś innego niż skórzane pancerze i tuniki, bowiem łucznicy często stanowią większość armii.
Kolczugi i łuski są drogie w produkcji i słabsze w starciu z łucznikami.
Dlatego zalecałbym rozsądnie te punkciki obronności pododawać u poodejmować tu i ówdzie. A może stworzyć prosty system, że co zbroja to lepsza na wszystko? Przykładowo: skórzany pancerz najsłabszy na każdy rodzaj broni- zbroja płytowa najlepsza. Pomiędzy nimi tunika i kolczuga. Należałoby rozpatrzeć również wątpliwą przydatność żelaznej włóczni. Zapraszam do dyskusji.

-Monety
Szkolicie żołnierzy w koszarach? Posiadając jedną monetę można wykorzystać ja na dwa sposoby: zwiększyć ilość doświadczenia jednego z żołdaków o 5% lub wyprodukować jedną dużą miksturę leczniczą. Wybór jest oczywisty, przy takim kursie szkolenie żołnierzy jest drogie i nieopłacalne. Co powiecie na 25% doświadczenia za monetę? Ja bym używał ;D

- Pojemność budynków
Czy nie mieliście nigdy wrażenia że w koszarach mieści się za mało uzbrojenia?
25 jednostek każdego towaru, mogło być lepiej, w końcu to powinien być arsenał czyż nie? W znacznie mniejszej wieży obronnej mieści się przecież 15. Proponowałbym zwiększyć pojemność koszar do 50 lub więcej.

-Katapulty
Posługiwanie się tymi machinami to nie lada wyzwanie. Toporne i często przydatne bardziej w wycince lasów niż w bitwie.
Każda katapulta ma w domyśle włączony tryb ignorowania. Wiąże się to z tym że jeśli zapomnimy go zmienić, podczas obrony wioski katapulty będą tylko tępo stały i nic robiły sobie z panującej naokoło rzezi. Gdybyśmy chcieli użyć większej ilości katapult do ataku, również każdej z nich ręcznie trzeba zmieniać tryb na tryb ataku. Dlatego proponuję aby każda katapulta miała w domyśle tryb ataku.

- Damage dla myśliwych!
Każdy wiking nie będący wojem, nawet kobieta może zadawać obrażenia. Tylko nie myśliwy...
I to jeszcze pozbawiona została obrażeń jednostka posiadająca fizycznie łuk. Jakże pięknie wyglądałyby powstania chłopskie
z udziałem takiej partyzantki ;D
Oczywiście obrażenia na poziomie normalnej pięści, żeby myśliwi nie zastąpili prawdziwych żołnierzy ;D

- Zasięg widzenia
Zwiększyłbym nieco zasięg widzenia żołnierzy, nie do takiego stopnia jak u zwiadowcy, ale jednak.

-Zaprzęg
Rozsądnie by było, gdyby tragarz/ kupiec nie musiał opuszczać pojazdu w ciemnym lesie wśród watahy wilków, tylko po to żeby się najeść.
Wystarczyłoby że mógłby pożywić się żywnością znajdującą się w zaprzęgu, dokładnie tak jak działa to na okrętach.

-Zasięg wyczuwania pożywienia?
Ile razy zdarzyło wam się, że w złotym okresie waszego imperium, nagle wyświetlił się czerwony raport z aktem zgonu, bo jakiś kretyn w górach postanowił zagłodzić się na śmierć, mając kawałek dalej polanę pełną jagód?
Ten o to problem należałoby rozwiązać. Zwiększyć zasięg wyczuwania pożywienia, nikt by na tym nie ucierpiał.

Narazie to tyle, coś mi się nasunie na myśl to dopiszę.
Zapraszam was do dyskusji, co jeszcze można w naszej kochanej grze poprawić.
Tylko nie proponujcie zmian typu dodawanie nowej nacji, to ma być patch a nie mod.
No i oczywiście zachęcam modderów do wypowiadania się, co z tego co wypisałem można już dokonać i czy w ogóle bylibyście chętni do stworzenia takiej łatki ;D

Reksio
x1
 
Ingvar
Dobrze, teraz ja spiszę swoje pomysły:

-Nazewnictwo
Pierwszym moim Culturesem były Bramy Asgardu, tam spędziłem całą podstawówkę i gimnazjum, potem gdy na moim dysku znalazły się Wyprawa na Północ i Ósmy Cud Świata, byłem delikatnie pogubiony. Miodosytnia zmieniła się Browar, pracownik z Miodowara na Piwowara, co kompletnie nie ma sensu, Piwowar robi to czego nie powinien. Dalej mamy Nieobrobiony kamień który w C2 nazywał się zwyczajnie Kamieniem, Kamień (ten od kamieniarza) był Kamiennym Blokiem; kolejne poziomy domów nazywały się: Chatka, Domek, Dom, Domostwo, Siedziba, a nie Dom 1, Dom 2 i tak dalej. Jako, że w C2 spędziłem najwięcej czasu uważałem te nazwy za kanoniczne dla następnych odsłon, czułem się nieswojo z nowymi nazwami, są nieco przekombinowane i tracą urok gdy się je czyta, więc proponuję skopiować nazwy z C2 i dać do WnP i Cudu.

-Zawodówka, a wojskowość
Czasami bywa tak, że cywil ożeni się, a następnie pójdzie do wojska, gdy zdecydujemy się na kolejny przyrost ludności, żonaty wojak opuszcza pole bitwy i wraca do żony robić co trzeba (a raczej co nie trzeba, zostaje dezerterem Puszcza oczko ); inną rzeczą jest bezużyteczność dzieci do czasu aż dorosną, moim pomysłem jest, aby dać dzieciom możliwość edukacji, by wyrosły już na pełnoprawnego pracownika, zamiast cywila z możliwością pójścia do wojska, tym bardziej gdy korzystamy z Asystenta.

-Poziom realizmu
Jestem zwolennikiem dużego realizmu w grach, nawet w przypadku modowania starszych produkcji, tutaj chcę napisać o kilku koncepcjach:

1. Nieopancerzone jednostki są ekstremalnie podatne na cios dowolnym typem broni, w skrócie 1 hit = 1 śmierć

2. Całkowite zdjęcie ochrony przed katapultą ze zbroi łuskowej, kto widział herosa, który przeżył 50 kamieni bo miał mikstury lecznicze w plecaku i właśnie tę zbroję?

3. Kamień i dachówki są niepalne, zastąpiłbym animacje uszkodzeń - ognia w budynkach takich jak wieża, czy świątynia na dymek, taki jaki się wydobywa spod stóp Wikinga, gdy nosi buty, dymek imitowałby kruszenie się materiału pod wpływem uderzeń.

4. Wracając do pancerzy, łuska i kolczuga powinny doskonale chronić przed strzałami, naturalnie kolczuga niewiele słabiej, to samo z włócznią, łuska powinna chronić dobrze, ALE kolczuga i reszta pancerzy przepuści grot (nie całkowicie, minimalny resist kolczuga powinna mieć)

5. Wieża nie powinna mieścić całej wioski po włączeniu trybu obronnego, najwyżej 4 dodatkowych ludzi + przydzielony garnizon, dodatkowo po włączeniu tego trybu ludzie udawali by się do wszystkich dostępnych wież, gdy zostaną obsadzone a będą jeszcze ludzie, bronią się w kwaterze głównej.

6. Magazyny NPC są nieskończonymi źródłami materiałów, niech NPC funkcjonują "po bożemu", gdy brakuje surowca, produkują go, a nie maszerują dziarsko do magazynu.

7. Ludzie odmawiają pracy / pracują bardzo mało wydajnie gdy są bezdomni. Im lepszy dom, tym wydajniej pracują, wolniej spadają głód i sen.

8. W przypadku obrony wioski przez cywilów, konieczne jest posiadanie w budynkach odpowiedniej ilości łuków.

9. Niedźwiedzie powinny być agresywne tak jak wilki, atakują natychmiast po zobaczeniu człowieka.

-Inne:

1. Miód pitny produkowany byłby z 1 wody i 3 miodu, ale wystarczałby na dłużej (3-4 łyki zamiast 2)

2. Podniesienie pojemności magazynów do 150-200 przy normalnym poziomie trudności, zaprzęg - 30, statek - 60-80.

3. Ferma bydła często blokuje produkcję, ze względu na zapchanie miejsca mięsem, konsekwencją jest brak dostaw skór i wełny krawcowi, więc tutaj albo zwiększyć pojemność budynku, albo zmniejszyć ilość produkowanego mięsa.

4. Skalowanie wartości, czyli pasek HP zmniejszony do 100 lub 200, to samo z obrażeniami.

5. Najechanie kursorem na pancerz oprócz jego nazwy wyświetlałby wartości ochronne (tylko pancerz założony na woja, leżący na ziemi już nie wyświetlałby tego)

6. Gdy ludzie głodują, a piekarz nie nadąża z produkcją chleba, mogą oni udać się do domu sąsiadów i najeść się, bez potrzeby burzenia domu.

7. Zbieracze przydzieleni do magazynu mają duży obszar pracy, to byłoby bardzo pomocne w przypadku wydobycia złota / żelaza i oczywiście pozostałych surowców.

chinaboy963 (17.09.2012 - 24.07.2014)
Berserker_PL (24.07.2014 - 5.09.2016)
Ingvar (5.09.2016 - ?)
x1
 
Mokry
Wow Lol To się rozpisaliście
napisze wam co już mam
-Pojemność budynków
-Dmg myśliwych
-Balans broni i pancerzy
-Materiały na budowę
-Wartości hp budynków

A tak w ogóle kto jeszcze pisze jakieś usprawnienia to niech napisze do mnie Lol

Zobaczę jeszcze co tam da się zrobić jak coś będę wiedział oczywiście

Z tego co widzę to pozmieniać nazwy budynków nie będzie problemem ale dobrze by było gdy ktoś napisał jakie mają być Pokazuje język

Edytowane przez Mokry dnia 12-11-2016 12:06
 
SanTiago
To zależy od tego czy to trudne. Jeżeli nie - zgłaszam się Uśmiecha się

To ja, Cesarz, jakby ktoś nie wiedział Puszcza oczko
Gdzie jeszcze można mnie znaleźć?
Youtube
https://www.youtu...AKuS4lOBWA
TheModders
http://themodders...le;u=14807
World of Players
http://forum.worl...52-Germano
Forum Soulfire
http://soulfire.w...user=15991
Bractwo Spolszczenia
http://bractwospo...mp;uid=250
Forum TaleWorlds
https://forums.ta...on=profile
Jak chcesz mnie dodać na Steamie, śmiało:
https://steamcomm...055085219/
 
Karl-levengaupt
I had a problem with soldiers in multiplayer game,which is they stuck and become so stupidMÅ‚otek Then somebody must edit game AI
 
Neptun
To teraz ja :
-Możliwość kontroli zwierząt
-Większe wymagania na surowce
-Większy limit u asystenta
-A teraz takie śmieszny pomysł. Załóżmy przez chwilę że produkty robione W budynkach z końcówką 1 , te podstawowe, mają tier 1.
Produkty w "lepsze" mają tier 2, a wehikuły mają tier 3
I teraz śmiesznie by było gdyby do produkcji tieru 2 były wymagane drewniane narzędzia, a du produkcji tieru 3 , żelzne narzędzia

Dziękuje
 
SanTiago
Ty z tymi tierami to nawet całkiem sensowne Rozwalony

To ja, Cesarz, jakby ktoś nie wiedział Puszcza oczko
Gdzie jeszcze można mnie znaleźć?
Youtube
https://www.youtu...AKuS4lOBWA
TheModders
http://themodders...le;u=14807
World of Players
http://forum.worl...52-Germano
Forum Soulfire
http://soulfire.w...user=15991
Bractwo Spolszczenia
http://bractwospo...mp;uid=250
Forum TaleWorlds
https://forums.ta...on=profile
Jak chcesz mnie dodać na Steamie, śmiało:
https://steamcomm...055085219/
 
Jozenkow
Wszystko se zmieniajcie ale nie ilosc wymaganych surowców do wybudowania proszeee, a jak juz to nieznacznie a nie 2x

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Mokry
To nie wiem co do tych budynków możliwe że zrobie jak było a co do budowy to chyba da radę zrobić żeby do produkcji miecza czy coś trzeba było jeszcze jakieś narzędzia albo dodać inne surowce także myślę że mogę zrobić że do produkcji miecza trzeba drewniane narzędzia co wy na to hehe
 
Gravo
Co do suwaka, to przecież można naraz dawać po 10 towarów. Wystarczy przycisnąć ctrl. A co do pojemności statku, to można wsadzić do niego naładowany wóz i pojemność wynosi 70 :).

Edytowane przez Gravo dnia 12-11-2016 16:54
 
SanTiago
Gravo napisał(a):

Co do suwaka, to przecież można naraz dawać po 10 towarów. Wystarczy przycisnąć ctrl. A co do pojemności statku, to można wsadzić do niego naładowany wóz i pojemność wynosi 70 :).


Całe życie w kłamstwie Płacze

To ja, Cesarz, jakby ktoś nie wiedział Puszcza oczko
Gdzie jeszcze można mnie znaleźć?
Youtube
https://www.youtu...AKuS4lOBWA
TheModders
http://themodders...le;u=14807
World of Players
http://forum.worl...52-Germano
Forum Soulfire
http://soulfire.w...user=15991
Bractwo Spolszczenia
http://bractwospo...mp;uid=250
Forum TaleWorlds
https://forums.ta...on=profile
Jak chcesz mnie dodać na Steamie, śmiało:
https://steamcomm...055085219/
 
Jozenkow
ale na singlu to jeszcze nie problem gorzej na multi z asystentem

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Gravo
Dodam do pomysłów coś od siebie Uśmiecha się . Wkurza mnie w grze to, że wiele szczegółów nie jest widocznych na maksymalnym oddaleniu. Odbiera to grze bardziej atrakcyjnego wyglądu. Fajnie by było, gdyby wszystko było normalnie widoczne. Ewentualnie, naprawdę drobne rzeczy, mogłyby nadal być widoczne dopiero po przybliżeniu, żeby nie było wszystkiego za dużo.
x1
 
Proszak
Gravo napisał(a):

Co do suwaka, to przecież można naraz dawać po 10 towarów. Wystarczy przycisnąć ctrl. A co do pojemności statku, to można wsadzić do niego naładowany wóz i pojemność wynosi 70 :).


Jasny gwint Rozwalony
Rzeczywiście ;D

Szkoda że w asystencie to nie działa, ta gra coraz bardziej mnie zaskakuje, nawet po 14 latach

Do swoich postulatów pragnę dołączyć jeszcze jeden.
-Menu główne

W cultures2 było świetne, animowane tło pod menu, z wyreżyserowanymi potyczkami na customowych mapach, aż chciało się to oglądać,
i to było takich animacji chyba z 5 rodzajów.

W wnp zrezygnowano z tego, w zamian w tle przygrywała muzyka

W ósmym cudzie...
Nie mamy muzyki, mamy za to jakże emocjonującą scenę, jak to pewien arabus przechadza się po miasteczku od góry do dołu, i tyle...
Dobrze byłoby stworzyc kilka ciekawych scen jak w dwójce, a w tło wstawić muzykę jak w wnp

Wiem ze w frankmodzie już zostało to zaimplementowane, czyli się da ;D
 
SanTiago
Sam też próbowałem zrobić takie coś, co Remik zrobił, ale... Nie wyszło mi Pokazuje język

To ja, Cesarz, jakby ktoś nie wiedział Puszcza oczko
Gdzie jeszcze można mnie znaleźć?
Youtube
https://www.youtu...AKuS4lOBWA
TheModders
http://themodders...le;u=14807
World of Players
http://forum.worl...52-Germano
Forum Soulfire
http://soulfire.w...user=15991
Bractwo Spolszczenia
http://bractwospo...mp;uid=250
Forum TaleWorlds
https://forums.ta...on=profile
Jak chcesz mnie dodać na Steamie, śmiało:
https://steamcomm...055085219/
 
Remik
Dorzucę swoje 5 groszy Uśmiecha się
Inicjatywa bardzo ciekawa, ale trudna. To musiałby być spory projekt i żeby taki stworzyć potrzebne byłby miejsce z aktualnymi plikami i zmianami. Aby każdy mógł zajrzeć i sprawdzić czy będzie mógł coś pomóc.

Wiele rzeczy jest możliwych do zrobienia inne przynajmniej na moją wiedzę mniej. Ja czasowo średnio jestem osiągalny, także będę pomagał ile się da. Nawet myślałem o programie (teraz mam dużo większą wiedzę), którym można otworzyć pliki gry i edytować je w sposób łatwiejszy, np chodzi mi o animacje przy których aby zmienić jedną rzecz trzeba odpowiednio zmienić sekwencje w trzech plikach źródłowych.

Ogólnie aby zacząć musimy zebrać wszystkie pomysły do kupy z podziałem na skalę trudności i stopnia ważności. Potem osoby chętne mogłyby się przypisywać do poszczególnych prac i je tworzyć. Wtedy wydać fajną porządną łatkę do Culturesa, że nawet niemcy będą na niej grac! Lol
x1
 
Neptun
Proponuje ustalić jedno usprawnienie i się nim zająć, nie ważne które.
Jak coś z tego będzie to by się zajęło innymi.
 
Jozenkow
Remik napisał(a):

Dorzucę swoje 5 groszy Uśmiecha się
Inicjatywa bardzo ciekawa, ale trudna. To musiałby być spory projekt i żeby taki stworzyć potrzebne byłby miejsce z aktualnymi plikami i zmianami. Aby każdy mógł zajrzeć i sprawdzić czy będzie mógł coś pomóc.


wygodny byłby dodatkowy button na stronie i tam sie wszystko umieszczalo

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
AdamWladam
Zwiększenie ilości produkowanych monet oraz podwyższenie maksymalnej liczby jednostek biorących udział w grze, w celu nadania rozgrywce większego realizmu, oraz poszerzenia swobody manewru.

Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
Neptun
swobody manewru , to znaczy?
 
Przejdź do forum: