Zobacz temat

 Drukuj temat
Gracze - Bizantyjczycy, Frankowie
PastTime
Witam po długiej nieobecności,

Zastanawiam się czy jest jakiś bezkonfliktowy sposób na wprowadzenie większej ilości różnorodnych nacji z funkcjonalnymi budynkami na jednej mapie w grze wieloosobowej?

Czyli :
- Gracz 0 gra Bizantyjczykami
- Gracz 1 gra Frankami

Problem, który napotkałem, to kwestia odblokowywania budynków. Dla gracza 0 wszystko przebiega pomyślnie, zaś dla gracza 1 sprawy mają się inaczej. Nawet w drzewku technologicznym po kliknięciu na dany budynek gra po prostu wyrzuca do pulpitu. Jest jakiś sposób, żeby to porządnie ustawić?

Oczywiście jestem w pełni świadom tego, że budynki wikingów stanowią zamienniki tych, których brakuje u innych nacji.

Edit: Pomyślałem, że warto dodać, iż wszystko robiłem przy mapie DAT, więc budynki dodawane były w mission.inc.

Edytowane przez PastTime dnia 28-05-2017 19:04
 
Jozenkow
Jeszcze tego nie probowalem, ale mam w planach
jedyne co moge poradzic na teraz to sprobuj odblokowac mu wszystkie budynki ze startem gry
i zobacz czy dziala

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
PastTime
W takim wypadku wszystko działa.
Jeśli zaś chciałbym stworzyć drzewko technologiczne z prawdziwego zdarzenia to najwidoczniej gra głupieje przy:

goal "CheckHumanJob" 1 "collector"
 
Jozenkow
a daj zamiast zawodów liczby ktore je definiują

logicdefines.inc

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
PastTime
Rozumiem, że jeśli w logicdefines.inc collector jest przyporządkowany do "8" to powinno to wyglądać następująco:

goal "CheckHumanJob" 1 "8"

W takim wypadku to nie działa, ale zauważyłem, że generalnie w samej grze zmiana zawodu na zbieracza pokazuje w wiadomościach u góry ekranu, że farma powinna być dostępna. Oczywiście nie muszę mówić, że mija się to z rzeczywistością.

Pomijając już ten problem, to zastanawia mnie kwestia CheckSums, w pewnej mapie zamieniłem odpowiednio nacje graczy w player.inc, jednostki w staticobjects.inc i odpowiednio dodałem w mission.inc budynki.
Kiedy odpalamy grę, wyskakuje okienko z CheckSums i oznajmia nam, że po obu stronach są jakieś różnice w danych. Pytanie brzmi - w czym dokładnie może być problem? Nie zamieniłem wikińskiego statku oraz kwatery głównej w staticobjects.inc

Edit: Dobra, rozwiązane - faktycznie różniły się pliki, ponieważ na jednym komputerze był FrankMod z łatką, na drugim był bez.

Edytowane przez PastTime dnia 29-05-2017 23:54
 
Jozenkow
goal "CheckHumanJob" 1 8

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
PastTime
Pobierz kod źródÅ‚owy  Kod źródÅ‚owy
// MissionId_19
[MissionData]
debuginfo "everybuilding"
description -1
active 1

goal "CheckHumanJob" 1 8

result "EnableHouse" 1 "Viking" "work farm 00"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work mill 00"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work well 00"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work mason hut 01"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work hive 00"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work bakery 01"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work brewery"
result "EnableHouse" 1 "viking" "school"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work pottery 01"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work pottery 02"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work herb hut"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work coin mint"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work smithy 01"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work armory 00"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work joinery 01"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work joinery 02"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work joinery 03"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work armory 01"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work armory 01"
result "AllowHouse" 1 "viking" "work druid 00"




Ni chooja. Najciekawsze jest to, że jeśli zrobimy to w takim stylu

goal "CheckHumanJob" 0 "collector"

result "EnableHouse" 0 "viking" "work farm 00"
result "EnableHouse" 1 "viking" "work farm 00"

To jak wynika z tego co napisałem, gracze 0 i 1 mają odblokowaną farmę po tym jak gracz 0 mianuje zbieracza... Wygląda na to, że gra nie bardzo ogarnia tych komend w przypadku innych graczy...
Edytowane przez PastTime dnia 30-05-2017 20:49
 
Przejdź do forum: