Zobacz temat
Pytanie o mape
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 22:06
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
Witam, otóż mam pytanie do użytkowników. Gram w Cultures (wszystkie części) od bardzo dawna, jednakże od pewnego czasu zainteresowaly mnie mapki samych graczy, pobierałem je z różnych serwisów, również z CulturesNation. Tutaj rodzi się pytanie - skąd bym mógł wziąć ładnie wykonaną mapę, bez budynków, postaci oraz zwierząt. Próbowałem zedytować pobrane przezemnie mapy, lecz Edytor crashował w trakcie zapisu projektu. Z góry Dziękuje oraz pozdrawiam, Paczuch. |
|
|
RajTo |
Dodany dnia 16-12-2013 22:14
|
![]() Użytkownik Ostrzeżeń: 2 Punktów: 4438 Postów: 2517 Data rejestracji: 12.05.13 |
Masz w downloadzie PCX'y, to są czyste mapki. Ściągnij je i odpal któryś przez edytor ![]() |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 22:24
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
Jeżeli się nie myle to jeszcze może to generować, mam rację? EDIT: Znajduje się w sieci jakiś edytor tworzący większe mapy niż 500x500? Edytowane przez Paczuch dnia 16-12-2013 22:31 |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 16-12-2013 22:29
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
A co do edytowania map użytkowników, to trochę nieładnie, ale jak już musisz to w przypadku gdy masz sam c2m o nazwie "krowa" -Otwierasz c2m ręcznie w edytorze - wybierasz ostatnią ikonkę na pasku narzędzie, to jest "informacje o mapie" tam masz podaną szerokość i wysokość mapy - Tworzysz całkiem nową, pustą mapę o takich właśnie wymiarach - Z nowo utworzonej mapy, wybierasz plik c2e i zmieniasz mu nazwę na "krowa" W ten sposób dorabiasz sobie brakujący plik c2e do edycji mapy w edytorze |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 22:32
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
Dziękuje wam za pomocną dłoń, lecz napotkałem błąd z edytorem. Gdy otwieram owe szablony wyświetla się błąd "nieodpowiedni format pliku" bądź "Runtime Error C++". |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 16-12-2013 22:50
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Bo szablony pcx otwiera się podczas tworzenia nowej mapy, tam gdzie wybierasz rozmiary mapy na dole masz opcję "załaduj szablon mapy" "załaduj z pliku" i tam szukasz pcx |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 22:55
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
Dziękuje Wam bardzo, działa! Póki co wątku nie zamykajcie gdyż może się jeszcze przydać... |
|
|
evo |
Dodany dnia 16-12-2013 22:58
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 661 Postów: 377 Data rejestracji: 31.08.13 |
Co do błędów crashowania edytora, zainstaluj sobie aktualizacje komputera. Edytor co jakiś czas i tak będzie ci crashował bo jest źle stworzony, więc często zapisuj. |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 16-12-2013 23:00
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Paluchy na ctrl+s i nieszczędź ich |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 23:00
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
Dziękuje za wskazówkę, jeszcze jedno - jak można umieścić więcej niż 4 graczy na mapię? |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 16-12-2013 23:00
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
To już w tym edytorze nie zrobisz, jeno w DAT |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 23:03
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
W takim razie jak to wykonać? Jest może jakiś Tutorial opisujący dokładnie jak zrobić to i owo? |
|
|
evo |
Dodany dnia 16-12-2013 23:17
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 661 Postów: 377 Data rejestracji: 31.08.13 |
U góry w menu masz "poradniki i tutoriale" lub http://www.evo.cu...l/Creators i u góry poradniki |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 16-12-2013 23:18
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Mamy coś takiego jak "poradniki i tutoriale" w zakładkach ![]() |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 16-12-2013 23:22
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
A jakie dokładnie o tym mówi? Całe czytanie zajeło by wieki, lecz chcę przejść do tego konkretu. |
|
|
evo |
Dodany dnia 16-12-2013 23:32
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 661 Postów: 377 Data rejestracji: 31.08.13 |
Tam wszystkie prawie poradniki są o mapie dat więc i tak musisz wszystkie przeczytać żeby chociaż coś wiedzieć. Tam są tylko podstawy map w dat. |
|
|
Paczuch |
Dodany dnia 26-12-2013 14:48
|
![]() Użytkownik ![]() Ostrzeżeń: 0 Punktów: 19 Postów: 19 Data rejestracji: 16.12.13 |
Mam jeszcze pytanie dotyczące edytora. Czy jeźeli pojawi się komunikat (np. jak wstawiam zwierzęta na mapie) że jest zbyt wiele objektów i to może spowodować problemy techniczne w grze to można to ignorować? Nic się chyba poważnego nie stanie w samej rozgrywce? |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 26-12-2013 15:32
|
![]() Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Nieeeee Mozna to ignorowac, podobnie jak w przypadku jednostek. Jeno pamiętaj ze ogranicznik dla zwierzat to 500, potem po prostu sie nie wstawiają A dla ludzi 1000 bodajze |
|
Przejdź do forum: |