Zobacz temat

 Drukuj temat
Moje nowe mapy - potrzebna opinia
Gavert
Byłbym zapomniał zrób sobie 2 backupy bo kolegom jak nie mają backupa i im się chrzani save to tracą ochotę do dalszej pracy. No i zrób też wersję testową, czy na moście można przejechać katapultą bo ostatnio na mapie Prajdo był problem, albo dodaj na brzegach wody kamienie jak na mapie "Mosty na Rzece" http://culturesnation.pl/serwerdownload.php?cat_id=10&download_id=65

Edytowane przez Gavert dnia 02-06-2019 23:05
 
Joz
Kozak

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej,
Wszyscy zapewne z niecierpliwością wyczekują kolejnej aktualizacji, a więc wrzucam to co mam na ten moment. Lol
i.imgur.com/fKCjZY3.jpg

Do zrobienia jeszcze m.in.:
- dodać resztę ważniejszych surowców (grzyby, złoto, żelazo)
- krzaczki
- zwierzÄ…tka
- elementy upiększające (trawy, kamienie w losowych miejscach, itp.)
- skrypty ...
- testy

Gavert napisał(a):
Byłbym zapomniał zrób sobie 2 backupy bo kolegom jak nie mają backupa i im się chrzani save to tracą ochotę do dalszej pracy.

Niestety zdarzyło mi się już takie coś, gdy w ramach praktyki robiłem fragment mapy #3. Doszło do tego, że wywalało nawet całą grę przed jej pełnym załadowaniem.
Do tej mapy na ten moment mam 9 backup'ów. Pokazuje język
Co większe aktualizacje (np, kamienie, drzewa, wysokości) robię sobie kopię zapasową.
x1
 
Joz
Sry ale nikt z niecierpliwością nie czeka, czasy tej gierki minęły i każdy ma wyjebane
Nie oferuje nic poza prawdÄ…

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Rumu
Bez kitu
 
Gavert
Znaczy czy grać będę to nie wiem bo strasznie słaby jestem w pvp dlatego lubię grać na spokojnie z AI, a poza tym Boldir nie słuchaj ich oni zawsze tak mówią a potem się dziwią że nowi ludzie są zniechęceni i każdy wychodzi bo jak ktoś nowy przychodzi zamiast zachęcić do gry to tylko marudzą. Gdyby nie wyzwiska, krępująca atmosfera oraz miejscami ujemne iq to teraz na forum i discordzie byłoby znacznie więcej ludzi chętnych do gry. Po prostu na przestrzeni miesięcy i lat wszyscy nowi uciekli. Aż muszę się maścią na ból dupy posmarować xd
x1
 
Boldir
Spokojnie, spokojnie! Mam świadomość, że ta gierka ma już swoje lata i niestety popularnością już aż taką się nie cieszy.
Mimo to chcę (trochę z sentymentu) zostawić coś po sobie w jednej z moich ulubionych gier oraz przy okazji dorzucić coś do portfolio. Uśmiecha się

Gavert napisał(a):
Znaczy czy grać będę to nie wiem bo strasznie słaby jestem w pvp dlatego lubię grać na spokojnie z AI

Dlatego też robię 2 wersje: PvP i PvAI.
Miałem nadzieję, że jak zaznaczę checkbox AI w zwykłym edytorze, to obejdzie się bez ingerencji w skrypty i robienia z tego *.DAT, ale jakoś AI nie chce się za bardzo w ten sposób ruszać.

Ewentualnie może w wersji PvAI dać im jakieś już gotowe budynki, by mieli łatwiejszy start?
 
Joz
nie, gierka umiera kiedy twórca nic z nią nie robi, a nie kiedy jozenkow zniecheca community. takze sory ale ja powiedzialem tylko prawde. a kiedy gra umiera kiedy nie interesuje się nią twórca to ta gierka jest już prochem wyjedzonym przez robale, bo mówienie że zdycha to za mało

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej, hej!

Mapa jest praktycznie na ukończeniu.
i.imgur.com/2IMCXjl.jpg

Teraz walczę głównie ze skryptami po konwersji na typ *.DAT.

Najpierw chcę przygotować wersję dla 1-go gracza z działającym AI.
Jak uważacie, dać AI jakieś fory typu gotowych budynków, większej liczby ludzi, itp.?

W pliku AI zostawiłem im na ten moment jedynie HAI_Disable i limity jednostek.
Domyślam się, że jeżeli nie ustawię im odpowiednich warunków, to sami z siebie nie zaczną atakować gracza. Pokazuje język

Z ważniejszych informacji:
Na start otrzymujemy 4 niewiasty i 8 mężczyzn, w tym 1 bohatera.
Wataha wilków licząca 9 osobników broni przejścia między graczami (x3), ale bohaterowie mogą sobie z nimi spokojnie poradzić.
x2
 
Mikulus
Boldir napisał(a):
Jak uważacie, dać AI jakieś fory typu gotowych budynków, większej liczby ludzi, itp.?

Nie.

Boldir napisał(a):
Na start otrzymujemy 4 niewiasty i 8 mężczyzn, w tym 1 bohatera.

Z tego co widzę z daleka na tym screenie, to każdy gracz ma Bjarniego jako bohatera. Uważam, że kreatywniej by było gdybyś dał np. jednemu graczowi Bjarniego, drugiemu Sigurda, a trzeciemu Ykola (nie zmieniając przy tym całej nacji).

Szczerze powiedziawszy jeszcze się na tej stronie chyba nie zdarzyło, żeby nowy użytkownik od samego dołączenia zajął się tworzeniem mapy, i zrobił ją tak dobrze. (Jak chcesz się zmotywować zobacz sobie jak bardzo chujowa jest moja mapa którą robiłem w podstawówce "W Niewoli Saracenów" się nazywała chyba, jest cały czas w downloadzie na stronie Rozwalony )

Powodzenia w dokańczaniu mapy! Puszcza oczko

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Boldir
A, dziękuję ogromnie!

Od czegoś trzeba zacząć, prawda? Puszcza oczko
Hobbystycznie (przynajmniej na ten moment) robię mapki/mody do różnych gier już od jakiegoś czasu. Teraz kolej na Cultures i chcę zostawić od siebie coś fajnego.
Osobiście pomaga mi też ta odrobina pozytywnej energii z komentarzy.

Co do mojej zabawy z plikami...
Usunąłem w kodzie HAI_Disable [Player_ID] i teraz AI zaczęło budować na własną rękę. Zostawiłem tylko kody ograniczające liczbę ludności. Ku mojej uciesze około 40-tej minuty w grze wybudowali koszary i zbrojownię, ale jakoś nie wyposażali specjalnie wszystkich żołnierzy (może za mało łuków naprodukowali). Może to trzeba jeszcze potestować. Frank z mieczem

Jak sam nie ustawiÄ™ w warunkach, by zaatakowali gracza, to pewnie sami z siebie nie zaatakujÄ…, prawda?

Mikulus napisał(a):
Z tego co widzę z daleka na tym screenie, to każdy gracz ma Bjarniego jako bohatera. Uważam, że kreatywniej by było gdybyś dał np. jednemu graczowi Bjarniego, drugiemu Sigurda, a trzeciemu Ykola (nie zmieniając przy tym całej nacji).

Też się nad tym zastanawiałem, ale uznałem, że gdybym dał komuś bohatera z inną bronią/pancerzem, to mógłbym jakoś zmienić balans sił (włócznia vs długi miecz).
Ewentualnie Ykol, ale jak dobrze pamiętam raczej przypomina Saracena.

Zamiast tego podpatrzyłem z mapy "Ciężka współpraca" mały kodzik:
result "ChangeHumanPlayerId" [Human_ID] [Player_ID]
Dzięki niemu Bjarni każdego gracza ma na zbroi kolor swojego właściciela, a więc mamy ich unikalnych. Pokazuje język
Nie ustawiałem im też konkretnych imion, a więc będą mieli losowe.
 
StachuMMV
Jeżeli usuniesz im HAI, to będą atakować bez żadnych warunków, ale gracze muszą się znać oba Uśmiecha się

Natomiast jeżeli chodzi o bohaterów to jakoś to mi nie przeszkadza, twoja wola jak zrobisz Uśmiecha się

Discord: jamilr_
 
Joz
Jak usuniesz linijkę z hai to musisz jeszcze dla tego gracza odkryć gracza 0 i muszą mieć wrogie stosunki. Wtedy będzie yolo atakował ale te ataki to słabe są

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Mikulus
Boldir napisał(a):

Mikulus napisał(a):
Z tego co widzę z daleka na tym screenie, to każdy gracz ma Bjarniego jako bohatera. Uważam, że kreatywniej by było gdybyś dał np. jednemu graczowi Bjarniego, drugiemu Sigurda, a trzeciemu Ykola (nie zmieniając przy tym całej nacji).

Też się nad tym zastanawiałem, ale uznałem, że gdybym dał komuś bohatera z inną bronią/pancerzem, to mógłbym jakoś zmienić balans sił (włócznia vs długi miecz).
Ewentualnie Ykol, ale jak dobrze pamiętam raczej przypomina Saracena.

Różnica w balansie bohaterów nie wpłynie zbytnio na rozgrywkę. Nikt raczej nie będzie ryzykował życia bohatera wyruszając nim do ataku.
I apropo Ykola, to nie był on Saracenem (prawdopodobnie pomylił ci się z Hatchiem), Ykol w miarę pasuje do nacji Wikingów (Tak samo jak Sigurd i Bjarni). Moim zdaniem powinieneś użyć trzech różnych bohaterów, bo byłoby to trochę głupie gdyby np. dwóch Bjarnich się spotkało.

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Brainy
Mnie się bardziej podoba opcja ze zmianą koloru zbroi Bjarniego niż z dawaniem każdemu graczowi innych niezbalansowanych bohaterów.
Co w tym złego, że spotka się dwóch identycznych bohaterów z wiosek, w których każdy z mieszkańców ma niejednego kolna i to także u sąsiadów.

Sami wiecie, że Brainy wie najlepiej.
 
Boldir
[UPDATE]

Hej, hej!
Zapraszam do testowania!

Google Drive: Lake_of_the_Mists_SINGLEPLAYER

Standardowo wypakować do folderu: data/maps.

Na ten moment wersja singleplayer, także można potestować na spokojnie bez ustawiania multiplayera.
W multi muszę jeszcze coś pozmieniać w skryptach i sprawdzić czy działa.

Wrogie plemiona powinny zacząć tworzyć jakieś wojsko po około 1h czasu gry.
Zanim zainteresują się graczem, mogą najpierw walczyć między sobą, ale polecam nie tracić czujności.
Zielonemu dosyć dobrze idzie robienie wojska.

Jeśli macie jakieś konstruktywne oceny i/lub lepsze pomysły jak zrobić im dobre AI, to chętnie ich wysłucham.

Mikulus napisał(a):
I apropo Ykola, to nie był on Saracenem (prawdopodobnie pomylił ci się z Hatchiem), Ykol w miarę pasuje do nacji Wikingów (Tak samo jak Sigurd i Bjarni).

Jak pamiętam, to Ykol miał być niby przyjacielem Hatchiego i pierwsze jego spotkanie było w jakiejś misji z Saracenami, dlatego też go z nimi łączę, ale zgadzam się, nawet pasuje do Wikingów. Pokazuje język
x1
 
Joz
Ciekawa mapa! Bardzo ładny pcx i teren! Tak trzymać! Spoko

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Mikulus

Na początku rozgrywki rozbudowa przebiega jak na każdej mapie multiplayer, więc tu nic szczególnego nie mogę powiedzieć.
Moim zdaniem na start jest trochę za mało cywili. Wydaje mi się, że powinieneś dodać po trzech lub czterech ludzi każdemu graczowi.
Mógłbyś przeciągnąć źródło rzeki trochę dalej, tak by nie dało się jej ominąć dookoła od zachodnio-północnej strony przez góry.
Uważam, że lepiej by było gdybyś imię każdego bohatera zmienił na 'Bjarni', a nie tak, że mają oni losowo wygenerowane wikińskie imiona.
I śmiało możesz tworzyć mapę po polsku, a nie angielsku (możesz wydać dwie wersje).

Btw jak grałem to miałem 5 razy głodówkę Rozwalony i wydaje mi się, że to wina tej za małej ilości cywili, chociaż może to być po prostu wina tego że jestem noobem.

Czekam na gotowÄ… mapÄ™. Spoko

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Ares
wina za malej ilosci krzakow w takim razie, gdyby bylo wiecej cywili to glodowka bylaby wieksza lul
 
Mikulus
Ares napisał(a):

wina za malej ilosci krzakow w takim razie, gdyby bylo wiecej cywili to glodowka bylaby wieksza lul

Chodzi o to, że gdybym miał więcej ludzi to szybciej bym zbudował piekarnię. A na tej mapie na start ledwo mi starczyło na 3 zbieraczy, 3 budowniczych i farmera.

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Przejdź do forum: