Zobacz temat
Moje nowe mapy - potrzebna opinia
|
|
Boldir |
Dodany dnia 25-05-2019 01:21
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
Cześć! Część z Was może znać mnie np. z Discorda jako Jaymer. Cultures 2 należało swego czasu do jednej z moich ulubionych gier więc tym bardziej miło mi było dowiedzieć się, że ma ona swoją kontynuację w postaci Wyprawy na Północ oraz 8-go Cudu Świata. Jako że zawsze lubiłem coś tworzyć, niezmiernie ucieszył mnie fakt, że udostępniony został do tych gier edytor (o którym swego czasu zresztą marzyłem). Przechodząc zatem do sedna. Mam wstępnie pomysł na 3-4 mapy i chciałbym usłyszeć Wasze opinie od realizacji to której powinienem zacząć swoją pracę. Na czerwono oznaczone zostały lokalizacje startowe graczy. Mapa #1: Mountain Castle [1v1] Możliwość handlu z AI z wymianą na podstawowe surowce, m.in. złoto i żelazo. Mapa #2: Lake of the Mists [KnK] Możliwość ataku przez ląd lub wodę. Dla pierwszego zdobywcy wyspy na jeziorze czeka nagroda. Mapa #3: Divided by mud [KnK] Sporo przestrzeni do rozbudowy. Jeśli się uda, chcę zablokować możliwość przejścia przez oddzielający graczy wąwóz, tak by można wstępnie było się dostać do siebie jedynie przez 2 ścieżki (kamienna ścieżka). Myślę o wykorzystaniu kamieni, także istniałaby możliwość ewentualnego przekopadnia się do przeciwnika. Mapa #4: Long Shores [1v1] Możliwość zaatakowania drogą lądową lub wodną z północy oraz południa. Na najszybszych żeglarzy na północnym zachodzie czeka niespodzianka. Jestem otwarty na konstruktywną krytykę. |
|
|
Gavert |
Dodany dnia 25-05-2019 02:00
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 40 Postów: 14 Data rejestracji: 06.12.17 |
Ja tam mam wyjebane . Możesz nawet podjebać mapy z warcrafta 3 ważne żeby wyglądało ok a jeszcze ważniejszy jest gameplay. Niestety z modem Jozenkowa katapulty są kluczowe i ważne by była możliwość dojścia katapult (wodą też da się, ale jak testowałem moda to statki często mi gre wywalało) Najbardziej to jednak bym chciał mapy pokroju Kolonizacja (pare nacji startuje w jednym miejscu i wszyscy idą tam gdzie chcą. Jak chcesz zrobić żeby te mapy stały się realne to spytaj się kolegów z forum jak robić dobrze mapy bo to jest sztuka |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 25-05-2019 12:34
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Przyznam szczerze, że robisz pcx'y lepiej ode mnie. Co do samych pcx'ów, to wydaje mi się, że zrobiłeś tyle detali, że edytor pewnie część z nich "rozmaże", aczkolwiek lepsze to, niż zrobienie zbyt dużych powierzchni bez detali. Na pcx'sie "Mountain Castle" wydaje mi się, że można by dodać jeszcze jednego gracza w górach (chyba, że planujesz tam dać AI) i ewentualnie jeszcze jeden gracz może być na tym małym półwyspie na południowym zachodzie. Można by to wtedy przekształcić w 2vs2, aczkolwiek ze względu na zróżnicowany teren nie był by to równy podział sił. Pcx "Lake of the Mists" uważam osobiście za najlepszy z tych co zrobiłeś, jednak obecność tylko jednej rzeki powoduje, że gracz południowo-zachodni ma łatwiejsze przemieszczanie się lądowe. Moim zdaniem bardzie wyrównana gra będzie wtedy, gdy dodasz dwie inne rzeki, lub usuniesz tą jedną. Sposób podzielenia mapy na cztery części, który użyłeś na pcx'sie "Divided by Mud" jest dość popularnym sposobem na dzielenie map w grach RTS, według mnie jeśli chciałbyś zrobić z tego dobrą mapę musiałbyś dodać jakiś oryginalny element, gdyż ten motyw jest po prostu zbyt popularny. Wydaje mi się, że rozgrywka na pcx'sie "Long Shores" mogła by stać się zbyt defensywna ze względu na otoczenie pozycji graczy przez góry. (Tym bardziej, że na CNmodzie doszły kamienne mury i zwiększony zasięg katapult) Przy grze w miarę równych sobie graczy mogłaby zajść sytuacja, gdzie każdy miałby praktycznie niezniszczalną defensywę i łatwe do odparcia ataki, co mogłoby doprowadzić do teoretycznie nieskończonej rozgrywki. Moim zdaniem powinieneś usunąć góry otaczające graczy. Podsumowując uważam, że najbardziej na mapę multiplayer nadaje się pcx "Lake of the Mists". Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Ares |
Dodany dnia 25-05-2019 14:06
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 4068 Postów: 1054 Data rejestracji: 28.03.13 |
jakie te pcxy sÄ… wykurwiste |
|
|
Rumu |
Dodany dnia 25-05-2019 14:34
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2031 Postów: 556 Data rejestracji: 16.12.16 |
hehe jak ja już mape zaczynam robić Edytowane przez Rumu dnia 25-05-2019 14:45 |
|
|
Joz |
Dodany dnia 25-05-2019 15:12
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Fajne pcxy, pomysły też. Mapa 3 bardzo fajna taka pod multi, mapa 2 ciekawa, jakby to jezioro by było daleko od wioski startowej to budowanie portu daleko od wioski byłoby ciekawe Esa We zrób te mapy kozak Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Proszak |
Dodany dnia 25-05-2019 15:38
|
Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Nie łudź się że ktoś wykorzysta atak morski w 2 i 4. Trójkę, trójkę wybierz panie. |
|
|
Gavert |
Dodany dnia 25-05-2019 16:15
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 40 Postów: 14 Data rejestracji: 06.12.17 |
Nom w cultures statki i katapulty są siermiężne i nie jest to przyjemne nawet myśleć o ataku wodnym. Statki nie strzelają, statki i katapulty obsługuje się osobno, melepeta streujący katapultą więcej śpi niż strzela. No szlag może strzelić |
|
|
Joz |
Dodany dnia 25-05-2019 17:43
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Katapulty to ty szanuj Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
StachuMMV |
Dodany dnia 25-05-2019 18:42
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2915 Postów: 749 Data rejestracji: 31.08.15 |
Gavert katapulty można grupować Jeżeli denerwuje ciebie to że ludzie często śpią to daj amulet (jeżeli masz), ewentualnie dużą miksturę wytrzymałości Discord: jamilr_
|
|
|
Ares |
Dodany dnia 25-05-2019 18:45
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 4068 Postów: 1054 Data rejestracji: 28.03.13 |
ciekawe jak ma wyczarować amulet |
|
|
StachuMMV |
Dodany dnia 25-05-2019 18:46
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 2915 Postów: 749 Data rejestracji: 31.08.15 |
napisałem że jeżeli ma, można go uzyskać handlując z AI lub z skrzyń Discord: jamilr_
|
|
|
Proszak |
Dodany dnia 25-05-2019 21:00
|
Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
Ja zawsze wydzielam osobną grupkę kierowców którym daje opór miodów pitnych. |
|
|
Boldir |
Dodany dnia 27-05-2019 01:08
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
Dziękuję za motywujące i ciekawe komentarze. Zainteresowanie mapami w takim razie wygląda jakoś tak: Mapa - głosy Mapa #1 - 1 Mapa #2 - 4 Mapa #3 - 3 Mapa #4 - 2 Myślę, że powinienem zacząć coś działać od mapy "Lake of the Mists". Jaki rozmiar mapy powinienem Waszym zdaniem wybrać? Wstępnie myślałem o 280x280, ale dla 3 graczy może to być trochę za małe, zwłaszcza jeśli chcę dodać trochę przestrzeni na środku jeziora. --- Odnośnie mapy "Divided by Mud". Wiem, że tak trochę generyczny dla RTS'ów podział, ale uznałem może to być właśnie jej unikalna cecha w porównaniu do innych map, a mianowicie to, że gwarantuje wszystkim graczom praktycznie te same warunki startowe. Mniej wtedy zależy od różnego ułożenia środowiska. Wyobrażałem to sobie jako bardziej defensywną mapę. 2 przejścia których trzeba bronić oraz możliwość zrobienia wyłomu w "kamiennym murze"... O ile uda się komuś to zrobić pod ostrzałem z łuków i katapult. Oczywiście są też pewnie wady takiego rozwiązania i chętnie bym to ewentualnie przegadał. Gavert napisał: Najbardziej to jednak bym chciał mapy pokroju Kolonizacja (pare nacji startuje w jednym miejscu i wszyscy idą tam gdzie chcą. Przemyślałem to troszkę. Jak skończę pozostałe 2-3 mapy i okażą się one dobrej jakości, to może przygotuję coś pod te klimaty. |
|
|
Gavert |
Dodany dnia 27-05-2019 03:55
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 40 Postów: 14 Data rejestracji: 06.12.17 |
Jak nie korzystałeś jeszcze z edytora to bardzo ci zalecam najpierw "Divided by Mud" oraz spytać się o rady Jozenkowa lub Brainego(Prajdo na discordzie) to ci powiedzą co i jak, znają triki oraz mają wskazówki na udane mapy. Oraz jeśli łaska gdy będziesz kończył mapę to fajnie byłoby mieć 2 wersje (jedną z czterema innymi nacjami oraz drugą gdzie wszyscy to wikingowie) |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 27-05-2019 16:46
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Boldir napisał(a): Jaki rozmiar mapy powinienem Waszym zdaniem wybrać? Wstępnie myślałem o 280x280, ale dla 3 graczy może to być trochę za małe, zwłaszcza jeśli chcę dodać trochę przestrzeni na środku jeziora. Zrób 500x500, takie mapy są najlepsze. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 02-06-2019 00:40
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
[AKTUALIZACJA] Hejka! Chyba już czas najwyższy na jakąś aktualizację z moich prac. Ze względu na obowiązki za dużo na ten moment nie udało mi się przygotować, ale już coś powoli się z tego zaczyna wyłaniać. Wybrałem rozmiar 360x360. Wydaje się on być wstępnie dobrze dopasowany. Wyprofilowałem góry oraz troszeczkę dno jeziora, by nie było takie denne (heh). Przyozdobiłem wyspę na środku jeziora. Brakuje na niej jeszcze skrzyń/zasobów/przedmiotów. Kwatery Główne najprawdopodobniej przeniosę tak gdzieś na środek polany, na której obecnie się znajdują. W ten sposób gracze sami będą mogli sobie zorganizować przestrzeń na plaży. Rzeka na północnym zachodzie będzie miała w pewnym miejscu (pewnie bliżej jeziora) płyciznę, przez którą gracze będą mogli do siebie przejść. Postaram się dodać jakieś pseudo ścieżki leśne, by gracze mieli jakąś wskazówkę gdzie zacząć eksplorować. Zastanawiam się też nad tym co powinny zawierać skrzynie na środku jeziora. Co Waszym zdaniem może nadać się na nagrodę dla gracza? Jakieś uwagi, sugestie? |
|
|
Gavert |
Dodany dnia 02-06-2019 01:32
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 40 Postów: 14 Data rejestracji: 06.12.17 |
O ja jebie on na serio mapę robi (to rzadkie by ktoś nowy na tyle chciał robić mapki clap clap) Najprzydatniejsze na wyspie mogą być mikstury, ale z nimi uważaj bo mogą być zbyt op. A z innych przedmiotów można tam katapultę lub dwie dowalić aby pierwszy gracz który dopłynie do wyspy miał rekompensatę za atak wodny(budowę statku) oraz trochę jedzenia/miodu pitnego albo mikstury sycące. |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 02-06-2019 11:45
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Szary dym na wodzie wygląda moim zdaniem brzydko. Mógłybyś go zmienić na niebieski dym. (Nie wiem czy niebieski dym jest w normalnym edytorze, jak nie ma, to pobierz edytor Remika [http://www.cultur...oad_id=233] i tam powinno to być.) Boldir napisał(a): Rzeka na północnym zachodzie będzie miała w pewnym miejscu (pewnie bliżej jeziora) płyciznę, przez którą gracze będą mogli do siebie przejść. Ciekawszym rozwiązaniem według mnie byłby most na rzece. (Pamiętaj, że pod mostem musi być ziemia, bo most to tylko tekstura.) Boldir napisał(a): Zastanawiam się też nad tym co powinny zawierać skrzynie na środku jeziora. Co Waszym zdaniem może nadać się na nagrodę dla gracza? Możesz wstawić cokolwiek do skrzyń, byle by zebranie tych przedmiotów nie spowodowało, że gracz będzie op. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Boldir |
Dodany dnia 02-06-2019 20:26
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 524 Postów: 24 Data rejestracji: 13.05.19 |
Gavert napisał(a): Najprzydatniejsze na wyspie mogą być mikstury, ale z nimi uważaj bo mogą być zbyt op. A z innych przedmiotów można tam katapultę lub dwie dowalić aby pierwszy gracz który dopłynie do wyspy miał rekompensatę za atak wodny(budowę statku) oraz trochę jedzenia/miodu pitnego albo mikstury sycące. O, super, biorę! Katapulta (x1) + duże mikstury odżywcze (x10) i na zmęczenie (x10) w skrzyniach. W końcu jakaś rekompensata za budowę stoczni i samego statku. Może być to jednak trochę OP. Jak sądzicie? Mikulus napisał(a): Szary dym na wodzie wygląda moim zdaniem brzydko. Mógłybyś go zmienić na niebieski dym. No, coś w tym jest. Niebieska mgła chyba trochę lepiej prezentuje się na wodzie. Mikulus napisał(a): Ciekawszym rozwiązaniem według mnie byłby most na rzece. A, tu się akurat nie zgodzę! Rzeka jest praktycznie w środku lasu z daleka od cywilizacji, a więc nie powinno być żadnego powodu, by w takim miejscu budować most. Jak też pamiętam te mosty chyba blokują katapulty (albo ziemia pod nimi jest za mała), a z tej strony mapy będzie to jedyne przejście między graczami. Wydaje mi się, że nie wygląda to źle na ten moment (screen poniżej). |
|
Przejdź do forum: |