Zobacz temat
Zmiana koloru jednostek
|
|
Zdobywca |
Dodany dnia 10-04-2020 12:45
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 9 Postów: 9 Data rejestracji: 03.08.14 |
Cześć Ostatnio wróciłem do Cultures i bawię sie troche mapkami .dat Czy jest możliwość aby np. podczas zapłacenia trybutu jednostki, które otrzymujemy miały inny kolor ? - gramy niebieskim a chcemy dostać np. czarnych frankońskich rycerzy. Czy jest możliwość zmiany koloru gracza w mapkach już zrobionych ? tj. bierzemy pierwsza lepsza mapkę i czy jest możliwość zmiany koloru gracza w mapie .dat? - szukałem i nie znalazłem nic takiego Pozdrawiam |
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 10-04-2020 15:53
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Nie jestem pewny, ale możliwe, że poniższa metoda zadziała. W rezultacie po zapłaceniu trybutu w pliku mission.inc tworzysz jednostki gracza o określonym kolorze, a następnie od razu zmieniasz przynależność jednostek do innego gracza. Wartości w "[]" musisz zamienić na konkretne liczby lub wyrazy. Jeśli nie wiesz jaki jest np. kod do nacji franków albo zawodu szermierza, musisz poszukać tego w plikach mission.inc w innych mapach, niestety nie ma chyba nigdzie spisanych wszystkich tych możliwych wartości razem. result SetHumanX [Gracz;Nacja;Zawód;X;Y;ID;Kod właściwości (Behaviour ID);Ilość] result ChangeHumanPlayerId [ID jednostki;Gracz] Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 10-04-2020 21:53
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
Wybacz, ale spieszyłem się i nie zauważyłem drugiego pytania. Co do kwestii jak zmienić kolor gracza, to wystarczy wejść w plik player.inc i zmienić wartość następującej frazy: #PLAYER_COLOR_ID_BLUE Dokładniej jest to wytłumaczone tutaj: http://www.cultur...er.inc.pdf Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 10-04-2020 22:55
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Po zwykłej zamianie przez changehumanplayerid którą napisał mikulus jednostka będzie miała taką dziwną paletę która jest mieszanką jednej i drugiej barwy (gracza od którego przechodzi i do którego przychodzi jednostka). Natomiast jest specjalny kod właściwości jednostki (behaviour id) który sprawia że barwa jednostki się nie zmienia. Polecam popatrzeć w niemieckich poradnikach listę behaviour albo wyślę Ci ten kod później jak będę na komp a najlepiej to jak mi się przypomnisz na discordzie Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Zdobywca |
Dodany dnia 12-04-2020 22:24
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 9 Postów: 9 Data rejestracji: 03.08.14 |
Okej, to tak: W mapkach robionych i konwertowanych da się zmienic kolor przez player.inc - dzieki bo nie klikalem tego pliku Tak wiec dzieki chwile pokombinowalem i udalo mi sie odzwierciedlic : [playerdata] player 0 #PLAYER_TYPE_HUMAN #TRIBE_TYPE_HUMAN_VIKING #PLAYER_COLOR_ID_BLUE player 1 #PLAYER_TYPE_AI #TRIBE_TYPE_HUMAN_FRANK #PLAYER_COLOR_ID_RED na [playerdata] player 0 1 1 9 player 1 2 1 1 Tak wiec dzięki Panowie Ps: result SetHumanX [Gracz;Nacja;Zawód;X;Y;ID;Kod właściwości (Behaviour ID);Ilość] result ChangeHumanPlayerId [ID jednostki;Gracz] to potestuje juz po Świetach Wesolcyh ! |
|
Przejdź do forum: |