Zobacz temat

 Drukuj temat
Zmiana koloru jednostek
Zdobywca
Cześć

Ostatnio wróciłem do Cultures i bawię sie troche mapkami .dat

Czy jest możliwość aby np. podczas zapłacenia trybutu jednostki, które otrzymujemy miały inny kolor ? - gramy niebieskim a chcemy dostać np. czarnych frankońskich rycerzy.
Czy jest możliwość zmiany koloru gracza w mapkach już zrobionych ? tj. bierzemy pierwsza lepsza mapkę i czy jest możliwość zmiany koloru gracza w mapie .dat? - szukałem i nie znalazłem nic takiego

Pozdrawiam
 
Mikulus
Nie jestem pewny, ale możliwe, że poniższa metoda zadziała. W rezultacie po zapłaceniu trybutu w pliku mission.inc tworzysz jednostki gracza o określonym kolorze, a następnie od razu zmieniasz przynależność jednostek do innego gracza. Wartości w "[]" musisz zamienić na konkretne liczby lub wyrazy. Jeśli nie wiesz jaki jest np. kod do nacji franków albo zawodu szermierza, musisz poszukać tego w plikach mission.inc w innych mapach, niestety nie ma chyba nigdzie spisanych wszystkich tych możliwych wartości razem.

result SetHumanX [Gracz;Nacja;Zawód;X;Y;ID;Kod właściwości (Behaviour ID);Ilość]
result ChangeHumanPlayerId [ID jednostki;Gracz]


Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Mikulus
Wybacz, ale spieszyłem się i nie zauważyłem drugiego pytania. Co do kwestii jak zmienić kolor gracza, to wystarczy wejść w plik player.inc i zmienić wartość następującej frazy:
#PLAYER_COLOR_ID_BLUE

Dokładniej jest to wytłumaczone tutaj: http://www.cultur...er.inc.pdf

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Joz
Po zwykłej zamianie przez changehumanplayerid którą napisał mikulus jednostka będzie miała taką dziwną paletę która jest mieszanką jednej i drugiej barwy (gracza od którego przechodzi i do którego przychodzi jednostka).
Natomiast jest specjalny kod właściwości jednostki (behaviour id) który sprawia że barwa jednostki się nie zmienia. Polecam popatrzeć w niemieckich poradnikach listę behaviour albo wyślę Ci ten kod później jak będę na komp a najlepiej to jak mi się przypomnisz na discordzie

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Zdobywca
Okej, to tak:
W mapkach robionych i konwertowanych da siÄ™ zmienic kolor przez player.inc - dzieki bo nie klikalem tego pliku

Tak wiec dzieki chwile pokombinowalem i udalo mi sie odzwierciedlic :
[playerdata]
player 0 #PLAYER_TYPE_HUMAN #TRIBE_TYPE_HUMAN_VIKING #PLAYER_COLOR_ID_BLUE
player 1 #PLAYER_TYPE_AI #TRIBE_TYPE_HUMAN_FRANK #PLAYER_COLOR_ID_RED

na

[playerdata]
player 0 1 1 9
player 1 2 1 1

Tak wiec dzięki Panowie Uśmiecha się


Ps:
result SetHumanX [Gracz;Nacja;Zawód;X;Y;ID;Kod właściwości (Behaviour ID);Ilość]
result ChangeHumanPlayerId [ID jednostki;Gracz]
to potestuje juz po Świetach Uśmiecha się
Wesolcyh !
 
Przejdź do forum: