Zobacz temat
Rozszerzenia plików
|
|
Remik |
Dodany dnia 24-02-2014 18:19
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Nie mogę dać sobie rady w rozszyfrowaniu plików *.cif (te które są w mapach oryginalnych co sa do pobrania z downloadu), ale udało mi się dowiedzieć, że jest to typ plików: QuickBasic BSAVE binary data. Może ktoś inny będzie w stanie coś z tym zrobic Bo ja nie daje rady w przeszukiwaniu internetu Przydalaby się osoba znająca QuickBasica... Edytowane przez Remik dnia 24-02-2014 18:26 |
|
|
mrlimonka |
Dodany dnia 24-02-2014 19:46
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 41 Postów: 25 Data rejestracji: 24.12.13 |
a po co ci plik .cif? |
|
|
Remik |
Dodany dnia 24-02-2014 20:35
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Żeby zrozumieć mechanikę gry To są dane zapisane w postaci binarnej... nie wiem czy bez odpowiedniego programu będzie sie dało je otworzyć... |
|
|
evo |
Dodany dnia 24-02-2014 21:24
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 661 Postów: 377 Data rejestracji: 31.08.13 |
Raczej wątpie że uda ci się otworzyć taki plik. Zazwyczaj takie pliki są także zakodowane aby mogli je otworzyć tylko twórcy. ------------------------ Przepraszam że wtrącam w temat, ale czy ktoś próbował już otworzyć data0001.lib file z jakiejś wersji Cultures ? |
|
|
Remik |
Dodany dnia 24-02-2014 21:39
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Tak, evo takie pliki nie są zaszyfrowane tylko trzeba je odczytać w dobry sposób, znaczy przyporządkować odpowiednim zmiennym. Wydaje mi się jednak, że tam nie ma dużo zmiennych tylko kilka, kilkanaście stringów co najwyżej. Popatrz sobie odczytywanie plików binarnych... w c++ bym to zrobil, ale w qBasicu nie umiem |
|
|
evo |
Dodany dnia 25-02-2014 20:26
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 661 Postów: 377 Data rejestracji: 31.08.13 |
Czyli w pewnym sensie są zaszyfrowane przecież, bo nie znasz tych zmiennych. |
|
|
Remik |
Dodany dnia 25-02-2014 20:31
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
No nie... bo jak nie znam zmiennych to mozna sobie podstawic obojetnie jakie i jakies dane odczytamy i byc moze z odczytanych danych bedzie mozna wywnioskowac co one robia. Gdyby byly zaszyfrowane to nie mozna by bylo ich odczytac |
|
|
evo |
Dodany dnia 26-02-2014 16:03
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 661 Postów: 377 Data rejestracji: 31.08.13 |
Podobnie działa szyfrowanie danych xd. |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 26-02-2014 18:43
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
To nie jest szyfrowanie. Żeby coś zaszyfrować trzeba to robić umyślnie. Silnik naszej gry nie jest szyfrowany, tylko spakowany jak na tamte lata, było to normalne (.lib - biblioteka) podobnie jak teraz inne silniki gier 3dUnity etc. To co chcesz nazwać szyfrowaniem to kompilowanie, które jest odwracalne, ale nie w początkowej formie, poprzez utratę jej struktury przez spakowanie pliku i przetworzenie komend na czynniki proste, odczytywane przez programy. Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
mrlimonka |
Dodany dnia 26-02-2014 19:37
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 41 Postów: 25 Data rejestracji: 24.12.13 |
ZbiRek jestem ciekawski z kÄ…d to wiesz co? |
|
|
Dzejkaci |
Dodany dnia 26-02-2014 20:33
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1559 Postów: 227 Data rejestracji: 23.06.13 |
geniusz , albo pomagał robić gre |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 26-02-2014 21:06
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Wywnioskowałem to z własnego doświadczenia i geniuszu umysłu... A tak naprawdę - google. Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
Dzejkaci |
Dodany dnia 26-02-2014 23:05
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1559 Postów: 227 Data rejestracji: 23.06.13 |
mowilem geniusz Edytowane przez Dzejkaci dnia 27-02-2014 13:39 |
|
|
Remik |
Dodany dnia 27-02-2014 11:20
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Ale tamte pliki na 100% nie są skompilowane tylko to są dane zapisane w sposób binarny... Takie pliki robiono, żeby zaoszczędzić miejsce, gdy nie musiały być one za często edytowane |
|
Przejdź do forum: |