Zobacz temat

 Drukuj temat
Teczka zkaja
zkajo
Ci co na forum mnie znają, wiedzą że interesuje się dość specyficznymi hobby, mianowicie modelarstwo i grafika komputerowa. Postanowiłem otworzyć swoją teczkę, aby dostać trochę konstruktywnej krytyki na temat swoich prac Puszcza oczko

Ale, ale! Pierwsze co, to wrzucę coś, co wielu może zainteresować.

Pomyślałem sobie że walnę coś informacyjnego dla tych z was, którzy mogą tymi rzeczami być zainteresowani. Chodzi mianowicie o modele 3D do gier komputerowych. Czyli jak tworzą te wszystkie fajne graficzki na ekranie.

Świat 3D złożony jest z poligonów - figur z minima trzema kątami. Poligony te tworzą "siatkę" modelu, która jest renderowana przez wasz komputer. Każdy model 3D składa się z właśnie takiej siatki. Im więcej poligonów, tym więcej detali.

Problem w tym, że poligony używają mocy obliczeniowej komputera. Dlatego jak pewnie nie raz zauważyliście, przedmioty drugoplanowe mają o wiele mniej detali niż np. broń którą nosicie. To dlatego, by zachować najwięcej poligonów na to co gracz widzi najczęściej. Ale jak to wygląda w praktyce?


Siatka w Elder Scrolls 5: Skyrim
i.imgur.com/AdjRv.jpg



Na gotowy już model nałożyć można tekstury. Przykładami są "diffuse" czyli mapa koloru. Mamy też "Specular" odpowiadający za odbijanie się światła od obiektu czyli jego "oczojebność" Puszcza oczko oraz najciekawszy ze wszystkich... bump i normal.

Tak zwane Normal maps to sepcjalne tekstury tworzone z bardziej detalicznego modelu. Dlatego, zwykle tworzy się 2 modele tego samego: Jeden z setkami poligonów który widzimy w grze, a drugi z tysiącami czy nawet milionami który pomoże nam wygenerować specjalną iluzję projekcji detali. Zaprezentuję to w ten sposób:

i49.tinypic.com/9avn7d.jpg

Przed sobą macie 2 modele tego samego. Jeden ma małą siatkę, gotową do wrzucenia do gry (około 200 poligonów) a drugi ma około 16 tysięcy. To o wiele za dużo. Dlatego, generujemy normal mapę z jednego modelu, i przekładamy ją na drugi. Wygląda ona tak:

i50.tinypic.com/2w5nfcn.png

Jest też oczywiście mapa koloru, diffuse:

i49.tinypic.com/5ed4as.png

Która po połączeniu z teksturą oświetlenia daje nam to:

i50.tinypic.com/2r3ik36.png

No i czarno-biała mapa Specular (odbijanie światła):

i49.tinypic.com/anlp3q.png



Final Result:

i46.tinypic.com/5b6agk.jpg


Co prawda zastosowanie normal mapy w tym przypadku nie jest najlepsze, ale to jest praktyka którą dopiero co uczę się mistrzować Puszcza oczko Mam nadzieję że ten szybki overview co nieco wam pokazał Uśmiecha się
 
ZbiRek
Wooo więcej?!!!!!

Moja agencja: https://mayam.pl
 
zkajo
ZbiRek napisał(a):

Wooo więcej?!!!!!


To dam preview projektu który robiłem na zaliczenie na kurs Uśmiecha się Wiele assetów użyte zostało z silnika, więc nie wszystkie robiłem sam. Silnik który używałem to unreal development kit

scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10004052_10201663630545201_629835335_n.jpg

fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1477384_10201663631305220_1988508550_n.jpg

fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1660362_10201663629905185_1874031414_n.jpg

fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1898291_10201385922682678_209941075_n.jpg
 
Jozenkow
To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz
 
Neptun
jakiego programu używasz?
 
zkajo
Jozenkow napisał(a):

To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz


Jestem okropny w rysunku, niestety Puszcza oczko Ten muszkiet to chyba najlepsze co kiedykolwiek zrobiłem. Poza tym, mam za dużo gier, i saga przyda się komu innemu Puszcza oczko

Neptun napisał(a):

To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz


Do 3D używam 3Ds Max, do polypainting i sculptu używam Zbrush/Mudbox - zależy od sytuacji. Raczej ten drugi, ale staram się przestawić. Potem standardowo photoshop i illustrator pod tekstury. Ostatnio robię też trochę rzeczy w inDesign.
 
Proszak
Pokaz jakis model ze zbrusha, o ile masz
 
zkajo
Proszak napisał(a):

Pokaz jakis model ze zbrusha, o ile masz


Obecnie jestem trochę goły jeśli chodzi o portfolio - nowy komp, jako że w starym siadł dysk. Była to świetna wymówka na kupno prawdziwej bestii. Niestety, za dużo mnie to kosztowało Lol Na dniach jednak, z pewnością coś zrobię. Od razu mówię, że organika to moja najsłabsza strona. W mudboxie robiłem detale do tych kamieni, niestety trochę mi nie wyszły, i jest tam sporo seamów. Ale praca trwała około 15 minut, więc nie ma się czego spodziewać Lol

scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1836831_10201562179488988_1385484654_o.jpg

A jeśli chodzi o pozostałe rzeczy, czyli publikacje o których wspomniałem, TADAM
 
Proszak
zkajo napisał(a):

Jozenkow napisał(a):

To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz


Jestem okropny w rysunku, niestety Puszcza oczko Ten muszkiet to chyba najlepsze co kiedykolwiek zrobiłem. Poza tym, mam za dużo gier, i saga przyda się komu innemu Puszcza oczko

Neptun napisał(a):

To weź udział w konkursie, to napewno Sagę wygrasz


Do 3D używam 3Ds Max, do polypainting i sculptu używam Zbrush/Mudbox - zależy od sytuacji. Raczej ten drugi, ale staram się przestawić. Potem standardowo photoshop i illustrator pod tekstury. Ostatnio robię też trochę rzeczy w inDesign.


Ależ to nie musi być rysunek, nie sugeruj się nagłówkiem, technika jest dowolna, a już jedna osoba zrobiła w 3D więc możesz pokazać co potrafisz :D

 
Neptun
Ja zrobiłem Pokazuje język
 
zkajo
Dobra, teraz zupełnie z innej beczki! Figsy! Niektóre już stare, niektóre wipy, ale wrzucić należy Uśmiecha się

Huron the Blackheart

fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/294832_1907522260414_6078782_n.jpg
fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/205933_1907521140386_2914088_n.jpg

Wip space marines (aczkolwiek nie pamiętam który, brak mu jeszcze głowy. Chyba chapter commander)

scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/t1.0-9/295733_1907535980757_7336405_n.jpg
scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/262833_1907536260764_2745016_n.jpg

Konwersja dark templars na CSM Puszcza oczko

fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t1.0-9/262549_1907521660399_255998_n.jpg
scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/292892_1907521820403_2564163_n.jpg

Konwersja IG na dark przekabacone siły chaosu Lol

fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/45908_1366643258777_5670502_n.jpg
fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/46166_1366643458782_3931926_n.jpg

Miny z kawałków plastiku i inne zabawki jak orkowa wieża zrobiona z balsy

scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t31.0-8/134674_1500794332470_6106277_o.jpg
scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/74684_1500794932485_7234347_n.jpg
scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/135368_1500793932460_2985946_o.jpg
scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t31.0-8/132998_1500793372446_5416772_o.jpg

Najnowsze są moje figurki Napoleońskie z Baccus Miniatures. Mają one 6mm, i malowanie jest przednie. Macie tutaj do porównania z kapslem coca-coli Puszcza oczko

scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1452177_10200994347773550_1943830483_n.jpg
 
Qekuss
Wyjebane w kosmos Lol
 
ZbiRek
Jak masz coś jeszcze to podsyłaj, bo super rzeczy ;D

Moja agencja: https://mayam.pl
 
zkajo
Zakupiłem wczoraj dwa boxy, jeden to oddział żołnierzy niemieckich z firmy Caesar Miniatures (skala 1/72) oraz PAK38, z firmy Plastic Soldier (w boxie znajdują się wypraski do zrobienia 4 (!) dział oraz 24 modele obsługi (!!!!). Wszystko o naprawdę przyzwoitej cenie, polecam!

fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10176267_10201898032805111_2827239355519064391_n.jpg

Skończyłem dzisiaj malować pierwsze działo, i dałem podkład do obsługi. Malowanie jakieś 20 minut, naprawdę spoko modele. Polecam Uśmiecha się

fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10177484_10201908726912457_2764913229657877293_n.jpg

scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1795593_10201908727352468_3583458576712322115_n.jpg

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1613899_10201908727832480_1602577457150290019_n.jpg
 
zkajo
Noo najnowszy dodatek do teczki, troszkę montażu i piśmiennictwa!

YouTube Video

 
zkajo
Dawno mnie nie było Lol

Mały filmik, z muzyką z cultures 1. Modelowanie fortu Rzymskiego. Rozpoczynam mały projekt, a to jego pierwszy element. Modelowanie około 30 minut. Cały projekt zostanie wrzucony do Unreal Engine 4.

YouTube Video


Referencje:
KLIK!
TU TEÅ» KLIK!
x3
 
Neptun
Kommissar Zbignievov ? Pokazuje język
 
zkajo
Neptun napisał(a):

Kommissar Zbignievov ? :P


Ta, wzięło się to z RUSE gdzie grałem dużo ruskimi.
Swoją drogą, oto screen z dzisiejszych efektów pracy:

KLIK
 
Przejdź do forum: