Zobacz temat

 Drukuj temat
Planszówka Cultures
Maurycy
Co sądzicie o zrobieniu planszowej wersji gry?? Mam już pomysł i mechanikę na nią, jedyny problem jaki napotkałem to jej rozmiar... ale to idzie poprawić (chyba)
 
AdamWladam
Sądzę że to doby pomysł.Ty będziesz miał co robić a ja co krytykować. Ten koncept jest obustronnie korzystny.

Na czym dokładnie polega problem z rozmiarem?

Edytowane przez AdamWladam dnia 27-02-2016 23:32
Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
Maurycy
Mapa-plansza składała by się z sześcianów, ale jeżeli chciałbym by było miejsce na rozbudowę i przemieszczenie wojsk no to trochę by tego miejsca zajęło, a pamiętać muszę że sześciany też nie mogą być za małe
 
Maurycy
Mapa-plansza składała by się z sześcianów, ale jeżeli chciałbym by było miejsce na rozbudowę i przemieszczenie wojsk no to trochę by tego miejsca zajęło, a pamiętać muszę że sześciany też nie mogą być za małe
 
AdamWladam
Z sześcianów?

Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
Maurycy
Tak, jak civilization V
 
AdamWladam
Chyba z sześciokątów.

Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
Maurycy
"Sory" pospieszyłem się i gibnąłem
 
Maurycy
"Sory" pospieszyłem się i gibnąłem
 
AdamWladam
Można to zrobić w ten sposób:
-Mapa zbudowana jest sześciokątów o 5mm bokach.
-Jedno pole jest w stanie pomieścić maksymalnie jedną jednostkę, przedmiot lub zasób.
-Większe jednostki, takie jak katapulta, zajmują kilka pól.
-Małe obiekty (np. skrzynie) zajmują 1 pole, większe (np. magiczne skrzynie) kilka pól.
Albo w ten sposób:
-Mapa składa się z sześciokątów których boki mają długość 2 cm.
-Na jednym polu może znajdować się określona ilość jednostek, przedmiotów, zasobów, obiektów i budynków.

Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
Maurycy
Myślałem inaczej. Mapa była stała, w sensie teren zielony, ziemia, woda, piach itd. Na nie ustawiamy sześciokątne kafelki z surowcami, budynkami itp. Co do np drzew, jedno drzewko na mapie to 10szt surowca np i właśnie drzewa się odnawiają np po 5 turach. Jednostki... właśnie nie wiem z czego zrobić, załóżmy że też kafelki, ale może być np po pięć na pole
 
Mateo22
I taki Eurobusiness. Że stawiamy budyneczki i w ogóle. Jak dla mnie skrzynie mogłyby być takie, że jak dojdzie się na pole ze skrzynią to jest należy zakręcić strzałką na tarczy i popatrzeć co wypadnie w skrzyni.
 
Neptun
może ktoś tutaj ma dostęp do drukarki 3d ,to by się przydało

A co do tego rozgrywki,to pewnie była by mieszanina eurobiznesu i szachów
 
Maurycy
Mam dostęp do drukarki 3d
 
Maurycy
Mam dostęp do drukarki 3d
 
Proszak
A co bohaterami
 
zkajo
Obecnie jestem na studiach technologi gier video, i jeden z "modułów" jakie przerabiamy to gry planszowe (chodzi o design, i z czego tak naprawdę składają się "gry"). Planszówki to bardzo ciekawy temat który można ugryźć w fajny sposób - jeden z developerów gier na windows phone zrobił nawet CS'a jako grę planszową.

Pamiętaj, że planszówki nie muszą być takie same jak gry video, a powinny po prostu "łapać" ducha pierwowzoru. Najpierw pomyśl czym tak naprawdę jest cultures, i jakie aspekty gry chcesz wnieść w swój projekt. Zadaj sobie podstawowe pytania jak np. czy ma to być gra kooperacyjna, czy gra kompetytywna? Czy ma to być gra dla jednego gracza, czy dla dwóch lub więcej? (gra dla jednego gracza skupiałaby się na np. przetrwaniu określonej liczby tur).

Dla mnie podstawowymi elementami Cultures sÄ…:
- Odkrywanie mapy (powinny być zróżnicowane, a więc jesteś zmuszony użyć czegoś na przykładzie "losowych" hexów)
- RozporzÄ…dzanie populacjÄ…
- RozporzÄ…dzanie surowcami
- Rozbudowa wioski
- Wojsko, walka i obrona

Populację w pewien sposób mógłbyś obejść, aczkolwiek nie jestem pewien jak. Budynki mogłyby automatycznie oznaczać że ktoś tam pracuje jeśli mamy wystarczającą liczbę domów.
 
Przejdź do forum: