Zobacz temat
Planszówka Cultures
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 13-02-2016 16:29
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Co sądzicie o zrobieniu planszowej wersji gry?? Mam już pomysł i mechanikę na nią, jedyny problem jaki napotkałem to jej rozmiar... ale to idzie poprawić (chyba) |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 13-02-2016 23:02
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Sądzę że to doby pomysł.Ty będziesz miał co robić a ja co krytykować. Ten koncept jest obustronnie korzystny. Na czym dokładnie polega problem z rozmiarem? Edytowane przez AdamWladam dnia 27-02-2016 23:32 Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie Słońce i cebula podobne do siebie. Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone. |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 14-02-2016 14:17
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Mapa-plansza składała by się z sześcianów, ale jeżeli chciałbym by było miejsce na rozbudowę i przemieszczenie wojsk no to trochę by tego miejsca zajęło, a pamiętać muszę że sześciany też nie mogą być za małe |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 14-02-2016 14:17
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Mapa-plansza składała by się z sześcianów, ale jeżeli chciałbym by było miejsce na rozbudowę i przemieszczenie wojsk no to trochę by tego miejsca zajęło, a pamiętać muszę że sześciany też nie mogą być za małe |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 14-02-2016 21:55
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Z sześcianów? Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie Słońce i cebula podobne do siebie. Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone. |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 14-02-2016 23:22
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Tak, jak civilization V |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 15-02-2016 20:36
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Chyba z sześciokątów. Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie Słońce i cebula podobne do siebie. Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone. |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 15-02-2016 21:02
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
"Sory" pospieszyłem się i gibnąłem |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 15-02-2016 21:02
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
"Sory" pospieszyłem się i gibnąłem |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 16-02-2016 16:26
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Można to zrobić w ten sposób: -Mapa zbudowana jest sześciokątów o 5mm bokach. -Jedno pole jest w stanie pomieścić maksymalnie jedną jednostkę, przedmiot lub zasób. -Większe jednostki, takie jak katapulta, zajmują kilka pól. -Małe obiekty (np. skrzynie) zajmują 1 pole, większe (np. magiczne skrzynie) kilka pól. Albo w ten sposób: -Mapa składa się z sześciokątów których boki mają długość 2 cm. -Na jednym polu może znajdować się określona ilość jednostek, przedmiotów, zasobów, obiektów i budynków. Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie Słońce i cebula podobne do siebie. Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone. |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 16-02-2016 19:20
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Myślałem inaczej. Mapa była stała, w sensie teren zielony, ziemia, woda, piach itd. Na nie ustawiamy sześciokątne kafelki z surowcami, budynkami itp. Co do np drzew, jedno drzewko na mapie to 10szt surowca np i właśnie drzewa się odnawiają np po 5 turach. Jednostki... właśnie nie wiem z czego zrobić, załóżmy że też kafelki, ale może być np po pięć na pole |
|
|
Mateo22 |
Dodany dnia 16-02-2016 20:23
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1416 Postów: 1100 Data rejestracji: 08.03.13 |
I taki Eurobusiness. Że stawiamy budyneczki i w ogóle. Jak dla mnie skrzynie mogłyby być takie, że jak dojdzie się na pole ze skrzynią to jest należy zakręcić strzałką na tarczy i popatrzeć co wypadnie w skrzyni. |
|
|
Neptun |
Dodany dnia 16-02-2016 20:52
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1967 Postów: 1587 Data rejestracji: 26.03.14 |
może ktoś tutaj ma dostęp do drukarki 3d ,to by się przydało A co do tego rozgrywki,to pewnie była by mieszanina eurobiznesu i szachów |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 16-02-2016 22:00
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Mam dostęp do drukarki 3d |
|
|
Maurycy |
Dodany dnia 16-02-2016 22:00
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 671 Postów: 337 Data rejestracji: 15.07.14 |
Mam dostęp do drukarki 3d |
|
|
Proszak |
Dodany dnia 22-02-2016 12:10
|
Główny administrator Punktów: 4948 Postów: 1488 Data rejestracji: 17.09.12 |
A co bohaterami |
|
|
zkajo |
Dodany dnia 23-02-2016 22:51
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 222 Postów: 122 Data rejestracji: 12.11.12 |
Obecnie jestem na studiach technologi gier video, i jeden z "modułów" jakie przerabiamy to gry planszowe (chodzi o design, i z czego tak naprawdę składają się "gry"). Planszówki to bardzo ciekawy temat który można ugryźć w fajny sposób - jeden z developerów gier na windows phone zrobił nawet CS'a jako grę planszową. Pamiętaj, że planszówki nie muszą być takie same jak gry video, a powinny po prostu "łapać" ducha pierwowzoru. Najpierw pomyśl czym tak naprawdę jest cultures, i jakie aspekty gry chcesz wnieść w swój projekt. Zadaj sobie podstawowe pytania jak np. czy ma to być gra kooperacyjna, czy gra kompetytywna? Czy ma to być gra dla jednego gracza, czy dla dwóch lub więcej? (gra dla jednego gracza skupiałaby się na np. przetrwaniu określonej liczby tur). Dla mnie podstawowymi elementami Cultures są: - Odkrywanie mapy (powinny być zróżnicowane, a więc jesteś zmuszony użyć czegoś na przykładzie "losowych" hexów) - Rozporządzanie populacją - Rozporządzanie surowcami - Rozbudowa wioski - Wojsko, walka i obrona Populację w pewien sposób mógłbyś obejść, aczkolwiek nie jestem pewien jak. Budynki mogłyby automatycznie oznaczać że ktoś tam pracuje jeśli mamy wystarczającą liczbę domów. |
|
Przejdź do forum: |