: Łowcy Pustyni 2

Download > Mapy Multiplayer > Łowcy Pustyni 2

Łowcy Pustyni 2


Długo wyczekiwana druga odsłona sławnej i uwielbianej przez wszystkich mapy Łowcy Pustyni. Mapa o charakterze survival & współpraca 5 graczy na jednego bota umieszczonego na środku mapy. Olbrzymim wyzwaniem jest znaczne ograniczenie surowców jakimi przyjdzie nam dysponować.
by. Zohanowaty & Jozenkow
Zrzut ekranu
Zrzut ekranu
Kalendarz
Zohanowaty
November 17 2020 20:40:49
Pobrań
Ilość pobrań: 6242
Informacje
© Twoja stara kurwo jebana

Pobierz:
Pobrań:
(2,21 MB)

Komentarze

#1 | Zohanowaty dnia November 17 2020 20:43:57
ZAJEBISTA!!!!
#2 | Zohanowaty dnia November 17 2020 20:54:20
PS. MAPA NA MODA 1.1 i 1.2
#3 | Kakus97 dnia November 17 2020 23:20:17
Siema siedze teraz na pustyni i ogólnie jest w pyte polecam mape
#4 | bjarni dnia November 19 2020 12:00:25
siema masz jakąś kontynuację kurwa ten
#5 | Ares dnia January 29 2021 18:25:17
Najlepsza mapa na stronie
#6 | Rumu dnia January 29 2021 20:09:34
Ban?
#7 | AdamWladam dnia August 28 2021 23:37:08
"Napisz że zajebista, że czekasz na 3 część. Na sequel czy coś."
Zohanowaty 28 lipca a.d. 2021
#8 | Mikulus dnia September 13 2023 19:27:55
Zanim się porządnie rozpiszę chciałbym na początku zaznaczyć kilka rzeczy. Dobrze wiem, że mapa ta to żart - autorzy mapy kilkukrotnie w mojej obecności zaznaczali na czacie głosowym ten fakt. Nie mniej jednak chciałbym dokonać tutaj poważnej i znacząco szczegółowej recenzji nie tylko ze względu na ironiczną próbę wzbudzenia poczucia koneserstwa wśród leniwych odbiorców, którzy zobaczywszy tęże długą recenzję nie usiłują jej przeczytać, ale również zwrócić uwagę na jakość mapy, gdyż nie jest ona adekwatna do tego jakim zainteresowanie jest otaczana ze względu na fejm Zohanowatego w naszej społeczności.

Teren jest zdecydowanie najłabszą stroną tej publikacji. Rozumiem, że dzieło to jest pionierem w tworzeniu map o rozmiarze 1000x1000 (co nota bene jest niebywałym kamieniem milowym), a Edytor Interialny nie jest aż tak wygodny w operowaniu wizualną stroną geografii, jednakże współtwórca Jozenkow dobrze wie jak działa fraza graniczna "hoxigol" i nawet bez używania gotowych programów powinien być w stanie dokonać dekonwersji pliku map.dat do formatu *.c2m. (Takiej dekonwersji dokonał wśród nas Rumu miesiąc po publikacji omawianego dzieła, a on bez urazy nie wyróżnia się w żaden sposób intelektem). Zatem jakikolwiek ubytek w jakości geograficznej (a takie zostaną zaraz wypomniane) nie może zostać usprawiedliwiony przez limitacje techniczne.

Pustynia nie posiada żadnej różnorodności piasku - wszędzie znajduje się ten sam piasek pomimo dostępności trzech różnych tekstur zbliżonych do żółtej barwy realnej powierzchni Sahary. Vertex Color naniesiony na pustynię nie działa poprawnie w prawym dolnym rogu mapy - wynika to z błędu zawartego w szesnastej linijce pliku mission.inc - promień obszaru jest zbyt mały. Dobrze wiem, że wśród twórców przyjęło się że wartość zasięgu "1000" oznacza "całą mapę", jednak w tym wypadku, ze względu na jej zwiększony rozmiar, tak nie jest i warto na to zwrócić uwagę. Topografia wygenerowana przez Edytor Interialny wygląda całkiem spoko - jest to zdecydowanie lepsza alternatywa niż patrzenie na płaską pustynię, jednakże jeżeli rozważany teren ma wyglądać na wyniesiony to manualna post-ingerencja w wysokość zdaje mi się lepsza niż iluzoryczne wstawianie gór (dotyczy to tureckiego obozu na środku mapy - wysokość jego podłoża jest taka sama jak zewnętrzego terenu mimo tego, że góry okalające ową osadę sugerowałyby inaczej). W jednym miejscu udało mi sie dostrzec brak sklejenia się ze sobą terenu (woda na północnym środku mapy) co moim zdaniem jest kategorycznym błędem i nie powinno zostawiać się takich anomalii na mapie. Ozdobne elementy terenu są w niektórych miejscach rozrzucone zbyt chaotycznie i nadmiernie (np. animacje bagna wśród złóż gliny). Zakańczając tenże paragraf dodam od siebie, że zbyt mało widuje się burze piaskowe, są one w stanie bardzo zwiększyć klimatyczność pustyni, a na mapie obecne są w dość oddalonych i rzadko oglądanych miejscach.

Ułożenie graczy jest również niezbyt ciekawe - wśród pięciu obozów wikingów panują fatalne różnice czyniąc omawiane dzieło zdecydowanie zbyt asymetrycznym do wyrównanej gry multiplayer - to nie Nawałnica gdzie graczy musicie dopasować do relatywnie wąskiego terenu - tutaj macie największą pustynię w historii Culturesa! Po wielkich pustkowiach terenu spodziewałbym się, że gracze będę ułożeni w narożnikach pięciokąta foremnego, tymczasem jeżeli wyobrazimy sobie linie proste idące od obozów na północnej stronie mapy ku osadzie Turków, to uzyskamy prawie kąty proste. (W układzie współrzędnych biegunowych o środku w centrum mapy to aż około 17 stopni błędu!). Tym samym odległości między sąsiadującymi graczami są zdecydowanie zbyt nierówne. Złoża gliny i kamienia są również ułożone niesprawiedliwie. Gracz na północy od gliny do oazy ma tak opłakane krótki dystans, że może ją wydobywać na potęgę bez zamartwiania się logistyką wózków ręcznych - nie dotyczy to żadnego z czterech pozostałych graczy. W skrócie mówiąc glina i kamienie są rozłożone niesprawiedliwie i wymieniony przypadek nie jest tego jedynym przykładem. Żelaza dotyczy za sama bajka, jednak ze względu na jego bardziej ekskluzywny charakter przymknę na to oko.

Dlaczego lewy górny gracz ma teren znacząco wyniesiony? Nie mam pojęcia po co tak zmieniliście wysokość terenu. Wszyscy inni gracze siedzą na płaskim zadupiu i ta jedna jedyna góra wyróżnia się na mapie terenu bardziej niż cokolwiek innego. Pamiętajcie - w grze multiplayer rozgrywka nie tylko musi być przyjemna, ale też sprawiedliwa. Gracz nie powinien móc wytknąć, że inny gracz poradził sobie lepiej dlatego, że ma "uprzywilejowaną pozycję", a na waszej mapie właśnie ku takim wytykom są bardzo duże powody.

Karawana jest bardzo fajnym konceptem (może dlatego, że jest jedynym aspektem tej mapy przy której Jozenkow się choć trochę bardziej wysilił) i potrafi w ciekawy sposób przerwać monotonnie wielkich pustych piasków na mapie. Ma ona pewną asymetrię w stosunku do obozów graczy, co również jest wadą taką samą jak te wymienione we wcześniejszym paragrafie. Szczegółem do którego chciałbym się lekko przyczepić jest to, że za usuwanie karawany lepiej by było gdyby odpowiadał rezultat "RemoveHumans", a nie "RemoveHumansNearPos", ponieważ wtedy przy górnej granicy mapy nie kumulowały by się czaszki - jak rozumiem według "fabuły" karawana nie umiera a wyjeżdża poza mapę. Puszcza oczko

Bardzo podoba mi się, że mapa ta uwidacznia jak ważną rolę są w stanie odgrywać handlarze i tragarze. Podczas rozgrywki przydatnym (i poniekąd przytulnym) było budowanie osad postojowych na środku pustyni - osady te składały się z magazynu do którego kupcy transportowali towary związane z produkcją ciastek i miodu pitnego, oraz z kilku elementów łańcucha pokarmowego. Dzięki temu wikingowie mogli łazić po pustyni i gdy zgłodnieli po prostu kierowali się do takowej najbliższej małej klimatycznej osady coś przekąsić. Bardzo ładnie wygląda to później na minimapie gdy patrzy się na całą pajęczynę drogowskazów między takimi miejscówkami Lol . Trochę ma to vibe postojów na stacjach bezynowych w prawdziwym świecie i podoba mi się implementacja tego konceptu w Culturesie.

Wadą designerską tej mapy jest to, że nie przyda się ona do częstych gier wieloosobowych odbywanych wieczorami. Żeby mieć szansę przejść tę mapę w kilka osób trzeba by było albo robić co wieczór save przez kilka dni licząc, że za każdym razem zbierze się równie liczna ekipa do gry, albo spędzić cały dzień od wczesnego rana do późnej nocy bez błędów technicznych - a te na grach multiplayer jak wiadomo zdarzają się niezmiernie często.

Bear Grylls jest na tej mapie chyba jedyną rzeczą, która skłaniałaby zasadniczo do gry muliplayer, a nie singleplayer - jest on najdalej oddalony od tego gracza, który później go otrzyma, co skłania do gry razem. Fajne jest nawiązanie fabularne do sahary, tutaj przynajmniej się uśmiałem.

Mapę oceniam jako 7/10 - jest ona bardzo niekonwencjonalna i chwała jej za to, jednak jeżeli chcesz sobie pograć drogi czytelniku w wieloosobową mapę kooperacyjną, to chociażby Forteca, czy też Nawałnica, będą zdecydowanie lepszymi alternatywami Uśmiecha się .
#9 | Jozenkow dnia September 13 2023 21:29:27
Polecam recenzje mikulusa

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 64% [7 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 27% [3 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 9% [1 głos]
Statystyka Łącznie plików: 318
Łączna liczba pobrań: 1458679
Najpopularniejszy plik: EgyptMod (NationMod) [ 39080 ]
Najnowszy plik: Piraci z Kandanus [ 42 ]