Pobieraj mapy do Cultures! - Serwer Cultures

Ostatnio dodane

Calculate
Wielka Uczta
Poradnik: Jak pobrać i zainstalować mapy *.c2m
Poradnik: Jak pobrać i zainstalować mapy z dopiskiem DAT
Pliki potrzebne do wgrania map z dopiskiem DAT: POBIERZ


: DOLINA PEŁNA NIESPODZIANEK

Download > Mapy Singleplayer > DOLINA PEŁNA NIESPODZIANEK

DOLINA PEŁNA NIESPODZIANEK 1.0


Pewien kowal, widząc, że jego miasteczko za chwilę będzie okupowane, decyduje się uciec, by przyszykować odwet i zemstę. Nie wie jednak, co go czeka.
Poprowadź losami Björna i wyzwól jego miasteczko, zemścij się na oprawcach, a następnie rozwiąż dawne spory. Na mapie istnieje też wiele różnych zadań pobocznych, które mogą urozmaicić rozgrywkę i zapewnić różne bonusy. Głównym celem będzie jednak rozwiązanie dawnego sporu z największym miastem okolicy oraz zemszczenie się na oprawcach towarzyszy kowala Björna.

UWAGA: ze względu na rozmiar mapy można się dość łatwo zgubić, zwłaszcza na początku. Podążaj za cutscenkami, a zminimalizujesz to ryzyko.

Mapa na conajmniej około cztery godziny gry. Przeznaczona do gry na Ósmym Cudzie Świata i CulturesNationModzie 1.2

INSTALACJA
W folderze istnieją wersje dla Ósmego Cudu Świata i CNMOD. Wersję na ÓCŚ dajemy do folderu data/maps/, zaś na CNMOD do CN.PLMAPS/. Submisje są zaś wspólne dla obu wersji.

Autor: Emil
Testowali: Emil & Mikulus
Zrzut ekranu
Zrzut ekranu
Kalendarz
Emil
September 20 2023 16:26:06
Pobrań
Ilość pobrań: 1968
Informacje
Wersja: 1.0
Kampania / Zestaw map: Z pamiętnika Björna
Zgodność z grą: ÓCŚ, CNMOD 1.2
© by Emil

Pobierz:
Pobrań:
(13 MB)

Komentarze

#1 | Mikulus dnia September 22 2023 16:22:09
Mapa bardzo klasyczna. Jest dużo rzeczy których spodziewalibyśmy się zastać w mapach twórców gry jak i starego community, mało jest “łamania konwencji”, nie mniej jednak mimo tego mapa jest bardzo dobra.

Kilka wad wynika z ponadprzeciętnie dużego rozmiaru mapy:
Elementy terenu w niektórych miejscach wyglądają jakby były przejechane dużym pędzlem - szczególnie podczas zadania z wybiciem wilkołaków.
Mam wrażenie że ciągłość dróg sprawia wrażenie jakbyś chciał, żeby gracz poszedł w jednym konkretnym kierunku i nie eksporował rzeczy na poboczu. Sposób w jaki rozkładasz osady i łączysz je bardziej przypomina graf matematyczny z dziurami niż zapełnioną prostokątną mapę - jak zboczysz z długiej drogi to nic nie znajdziesz na pałę, a jak jesteś cierpliwy i pójdziesz drogą gdzie trzeba to znajdziesz co trzeba. Chodzenie długimi drogami mając jednego bohatera jest bardzo nudne i wydaje mi się, że mapę bez pomijania czegokolwiek co jest na niej już obecne dałoby się na spokojnie upchać na mniejszym rozmiarze powodując niedość że nie byłoby rozległych monotonnych terenów, to gracz miałby również gęściej ułożone osady, krócej chodziłby bohaterem itp. nie wspominając już o zadaniach typu “znajdź jeden guzik w lesie 200x200” które na tym rozmiarze mapy potrafią być naprawdę upierdliwe.

Fajnie, że można zrobić wielokulturową armię, to wielki plus mapy, jednak ja osobiście poszedłem w stronę budowy kilku browarów i masowego wykupywania smoków którymi mogłem rozwalić wszystko co rozwalić trzeba było w ogóle nie inwestując w tradycyjny militarny aspekt budowy osady. Jest to jakieś rozwiązanie i ciekawiej się mi grało niż gdybym miał robić normalną armię z wikingów, jednak to sprowadziło wszelkie walki tylko i wyłącznie do kupowania smoków i grania trochę na bruteforce.
Bardzo podoba mi się, że na mapie jest tak dużo pobocznych zadań, są one bardzo różnorodne i ciekawe, nawet jest poboczna submisja przy której nieźle się uśmiałem Rozwalony .

Małą wadą jest to jak gęsto w fabule upchane są nazwy własne. Zauważ że pod tym względem mapy z Culturesa możemy porównać do opowieści literackich - mapa to pewna opowieść którą próbujesz przekazać graczowi. W dziełach literackich nie jest natomiast dobrym zabiegiem wciskać już w dwóch pierwszych linijkach cztery nazwy własne, które czasami nawet niewiadomo jak wymówić w głowie. Nazwy własne miast, postaci itp. Powinno wprowadzać się powoli, tak żeby gracz miał czas zaznajomić się na spokojnie z niektórymi z nich zanim trafi na kolejne. Tutaj natomiast na start jesteśmy bombardowani ich zdecydowanie zbyt dużą ilością i niektórzy młodsi gracze mogą się przez to nie połapać o co chodzi i dla jakiego celu w ogóle walczymy z wrogiem.

Z technicznego aspektu podoba mi się, że jest to chyba pierwsza mapa w naszym community, która używa komendy SetGuiMarker. Jest to mały szczegół, aczkolwiek zwróciłem na niego uwagę. Spoko

Pomimo wielu wad które tu wypomniałem mapa zasługuje na 5/5 w moich oczach. Trudno rozpisywać się nad konkretnymi zaletami, gdyż te - tak jak wspomniałem na początku - zawierają się w tym co konwencjonalne na powszednich starych mapach, a nie chciałbym rzucać sloganami w stylu “ładne miasto” lub “jest klimacik i vibe jak się gra”. Uśmiecha się
#2 | Emil dnia September 22 2023 20:09:21
Dziękuje za recenzjunie. Jeżeli chodzi o rozmiar to wiem, przesadziłem, ta mapa może służyć za poradnik czemu nie robić map 1000x1000 na singla Rozwalony
#3 | Matrix26 dnia March 14 2024 20:44:03
Co do mapy to mapa jest zbyt wielka i można zrobić z takiej ładnej mapy typu historia z trylogii ogniem i mieczem a z drugiej strony podoba mi się ta fabuła tejże mapy gdyby nie język Niemiecki w sensie przy nazwie Björn to można uznać tak że autor zamierzał zrobić powstanie pierwszego przywódcy Wikingów przed najazdami na światowe lądy a z mojej perspektywy oceny to dałbym ocenę 9/10 Piwko

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 60% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 20% [1 głos]
Dobre Dobre 20% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Statystyka Łącznie plików: 315
Łączna liczba pobrań: 1209238
Najpopularniejszy plik: EgyptMod (NationMod) [ 31018 ]
Najnowszy plik: Wielka Uczta [ 602 ]