Pobieraj mapy do Cultures! - Serwer Cultures

Ostatnio dodane

StachuMMV
HALLDORSØYA
Calculate
Wielka Uczta
Poradnik: Jak pobrać i zainstalować mapy *.c2m
Poradnik: Jak pobrać i zainstalować mapy z dopiskiem DAT
Pliki potrzebne do wgrania map z dopiskiem DAT: POBIERZ


: LODOWE OŁTARZE

Download > Mapy Multiplayer > LODOWE OŁTARZE

LODOWE OŁTARZE POL, ENG, GER


Baldur i Hodur przybyli do lodowej krainy na bratobójczą wojnę. Nie spodziwali się jednak, że będą mogli otrzymywać nadnaturalne dary z tutejszych ołtarzy.
Stwórz armię z wszystkich nacji, zsyłaj wrogowi trzęsienia ziemi, kupuj wehikuły i skrzynie oraz ulepszaj właściwości wikingów! Czyń wiele innych niecodziennych rzeczy! Uśmiecha się

Rozgrywka jest typu walka multiplayer 1 vs 1 - Wygrywa gracz, który zabije wszystkich poddanych przeciwnika.

Mapa zawiera dziesięć obszarów nazwanych ołatarzami - każdy na osobnej wyspie. Wszystkie wyspy połączone są mielizną w jeden ciągły ląd. Po wejściu w dany ołtarz głównym bohaterem, graczowi ukażą się trzy unikatowe trybuty - różne na każdym ołtarzu. Ponadto każdy gracz ma do dyspozycji kilka trybutów działających niezależne od pozycji protagonistów. Wszystkie te trybuty zawierają przeróżne efekty mające na celu urozmaicić potyczkę między graczami. Dodatkowo skrypt automatycznie sprawdza czy gracze nie łamią dowolnie ustalonego czasu pokoju oraz utrudnia grę oponentowi jeżeli jego populacja przekroczy połowę dostępnych slotów na jednostki.

Trybuty defensywne (dostępne po bronionej stronie mapy):
> Przywołaj frankońskich wojowników. - 15 Ciastka
> Przywołaj bizantyjskich wojowników. - 15 Zioła
> Przywołaj saraceńskich wojowników. - 20 Marmury
> Przywołaj bohaterów sagi. - 30 Krótkie Miecze, 5 Oliwy
> Przywołaj egipskich wojowników. - 20 Dachówki
> Ześlij losowe skrzynie z budynkami. - 10 Cegły, 10 Kamienie
> Ześlij losowe skrzynie z towarami. - 10 Meble, 5 Złoto
> Ześlij sześć katapult i trzy wózki ręczne. - 50 Drewno
> Ześlij tuzin katapult. - 60 Drewno, 15 Żelazne Narzędzia
> Ześlij sześć katapult i statek. - 50 Drewno, 10 Skóry
> Uczyń swoje jednostki na wyspie niezużywającymi butów. - 20 Buty
> Zabierz swoim jednostkom na wyspie wymóg drogowskazów. - 15 Drewniane Narzędzia
> Przyspiesz swoje jednostki na wyspie. - 10 Buty, 30 Zioła
> Daj nieśmiertelność wszystkim swoim bohaterom sagi na 45 sekund. - 2 Amulety Obrony, 30 Duże Lecznicze Mikstury
> Uczyń swoje jednostki na wyspie bez potrzeb. - 50 Żywność, 5 Wełny
> Ulecz lokalne jednostki i ześlij pokarm. - 10 Żywność, 10 Ciastka, 10 Miody Pitne, 5 Oliwy (trybut zdalny)
> Eksploruj wybraną wyspę. - 40 Mąki, 40 Żywność (trybut zdalny)

Trybuty ofensywne (dostępne po atakowanej stronie mapy):
> Przywołaj smoczych wojowników. 15 Miody
> Przywołaj duchy wikińskich wojowników. - 10 Miody Pitne, 5 Oliwy
> Przywołaj wytresowane lwy i wilki. - 20 Żywność
> Przywołaj wężowe bestie. - 20 Grzyby
> Przywołaj wilkołakowe bestie. - 20 Skóry
> Zniszcz budynki i wehikuły na wyspie. - 20 Drewniane Włócznie, 20 Naczynia
> Anihiluj wroga na wyspie. - 100 Monety
> Ześlij statek. - 20 Skórzane Zbroje
> Zniszcz wszystkie budynki w całej krainie. - 20 Naczynia, 65 Monety
> Zniszcz wszystkie wehikuły w całej krainie. - 20 Drewniane Włócznie, 65 Monety
> Spowolnij jednostki wroga na wyspie. - 20 Miody, 10 Zbroje Płytowe
> Ukradnij wszystkie zwierzęta hodowlane wroga. - 50 Zioła, 50 Przenica
> Nadaj na wyspie potrzeby jednostkom wroga. - 25 Naczynia
> Nadaj wrogim jednostkom na wyspie wymóg drogowskazów. - 10 Drewniane Narzędzia
> Uczyń wrogie jednostki na wyspie zużywającymi buty. - 10 Żelazne Włócznie
> Wywołaj lokalne trzęsienie ziemi. - 25 Żelazo (trybut zdalny)
> Ześlij plagę wilków. - 25 Wełny (trybut zdalny)
> Ześlij plagę wilków i trzęsienie ziemi. - 25 Żelazo, 25 Wełny (trybut zdalny)
> Eksploruj wybraną wyspę. - 40 Mąki, 40 Żywność (trybut zdalny)

Mapa dostępna jest w następujących wersjach językowych:
> język angielski
> język niemiecki
> język polski

W pobranym archiwum znajdują się trzy wersje mapy:
frozen_altars - wersja podstawowa z dwoma slotami na graczy
frozen_altars+host - wersja z dodatkowym slotem na hosta (Host ma zakrytą mapę i nie bierze udziału w rozgrywce.)
frozen_altars+observer - wersja z dodatkowym slotem na obserwatora (Obserwator ma odkrytą mapę i nie bierze udziału w rozgrywce.)

W celu instalacji mapy należy umieścić wybrane foldery w katalogu "data\maps\", tak aby ścieżki do folderów z mapami względem pliku wykonywalnego wyglądały następująco:
"$gameroot$\Game.exe"
"$gameroot$\data\maps\frozen_altars"
"$gameroot$\data\maps\frozen_altars+host"
"$gameroot$\data\maps\frozen_altars+observer"

(Popularny plik "$gameroot$\data\gamesourceincludes\logicdefines.inc" nie jest wymagany. Foldery "data\maps\" można utworzyć manualnie.)

W trybie multiplayer występuje często bug, który uniemożliwia hostowi wykonywanie jakichkolwiek akcji. W celu zapobiegnięcia wystąpieniu tego błędu, należy użyć wersji z dodatkowym slotem i umieścić na nim trzeciego gracza lub też uruchomić niezależną instancję gry na wirtualnej maszynie albo innym komputerze, i na tymże zewnętrznym sprzęcie zająć dodatkowy slot jako host. Jeżeli gracze ufają sobie co do braku podglądania przeciwnika przez dodatkowy slot hosta, należy użyć wersji frozen_altars+observer, w przeciwnym razie zalecana jest wersja frozen_altars+host na której dodatkowy gracz nie ma odkrytej mapy.

Creditsy:
> Autor: Mikulus
> Testerzy: Emil & Mikulus
> Tłumaczenie: Krarilotus

Życzę miłej rozgrywki. Lol
Zrzut ekranu
Zrzut ekranu
Kalendarz
Mikulus
September 20 2023 01:02:32
Pobrań
Ilość pobrań: 2663
Informacje
Wersja: POL, ENG, GER
Zgodność z grą: Ósmy Cud Świata, Saga, Culturesnation Mod
© Mikulus

Pobierz:
Pobrań:
(4.16 MB)

Komentarze

#1 | StachuMMV dnia September 20 2023 12:06:15
Spoko mapa. Chociaż pcx nie należy do najładniejszych, to dzięki uzasadnieniu tego w mapie nie będę się do tego przywalał. Za to mapa jest całkiem ładnie ozdobiona. Podoba mi się też uzasadnienie fabularne twardego limitu gry 1k jednostek - chyba nikt jeszcze tego tak nie zrobił. Troszkę mało miejsca na rozbudowę, trzeba ją dobrze zaplanować.

Trybuty, o ile są innowacyjną i pomocną funkcją, mam wrażenie, że nie będą aż tak często wykorzystywane podczas gry. Nie wiem czy to zaleta, czy wada, niemniej takie rozwiązanie daje nam kilka dróg na pokonanie przeciwnika.

Wada: Vertex na przejściach mógł być lepszy Rozwalony

Podsumowując: mapa bardzo dobra.
#2 | Snoopyhr dnia September 22 2023 01:58:26
Very nicely decorated map. Good job on the tributes.
Some of the tributes aren't balanced or use the RNG part of the game. A lot of the map building place is obstructed so expanding to close islands is almost impossible.
As noticed dragon price should be more like the hero's, since they don't have needs and have 4x bigger hp bar than basic soldiers, so prices for franks, saracens or byzantines that have just basic weapons and asking 20 marbles is not fair.
I like the point of using hero to be able to use powers, but what is the point of scouts? All the islands are rounded and very small and powers on them for speed or unlimited shoes just sound stupid. Maybe just force up to 3 altars with bigger islands?
Over all good job on the work, but could be better 2.5/5
#3 | Proszak dnia September 22 2023 09:58:07
Mapa, w którą trzeba zagrać kilka razy, by móc poznać jej potencjał.
Bardzo dużo możliwych strategii do obrania.
Niektóre z trybutów są faktycznie mało przydatne, jak te z butami co słusznie zauważył wyżej Snoop. (Ja wgle myślałem że te bonusy wpływają na bazową wyspę z wioską, a działają lokalnie trzeba mieć to na uwadze).
Gdyby to wszystko troszkę lepiej zbalansować mapa stanie się jedną z najchętniej ogrywanych na multi.

Na plus również wysoka jakość wykonania. Wszystko jest
ładnie opisane, do niektórych zdarzeń nawet dobrane globalne dźwięki co bardzo mi się spodobało.

Ps. Jeśli trafimy na wyraźnie słabszego przeciwnika to jest to idealna mapa do pastwienia się nad nieszczęśnikiem ;D
#4 | Matrix26 dnia September 22 2023 14:23:48
Zgadzam się z trzema wypowiedziami mapa jest wprost genialna a jeżeli chodzi o kolor Vertex i itp można to podsumowując iż w mapę można śmiało pograć tylko tyle jest tych Trybutów od wyboru do koloru dlatego mikulus wykonałeś świetną robotę daję w mojej opinii to 9/10 Szczęśliwy
#5 | Barin dnia April 07 2024 14:21:09
Lodowe ołtarze jest to mapa na której najważniejsze jest znajomość trybutów dostępnych na mapie. Trybuty
daje graczowie wiele możliwości rozwoju i bardzo urozmaicają grę,
jest to mapa która w dużym stopniu odstępuje od klasycznego multiplayer.
Po mapie widać że zostało jej poświęcone dużo czasu przez autora
Super mapa polecam
#6 | Jozenkow dnia April 21 2024 21:36:33
Świetna mapa. Bardzo ciężka do wymasterowania i osiągnięcia pełnego potencjału. Znajomość mapy, trybutów, wszystkich ścieżek w które można pójść, umożliwia pokonanie teoretycznie "lepszego" gracza. Chillowa rozgrywka staje się wielowymiarowymi szachami. Z początku zachęca to do wyłączenia mapy... Ale już w pierwszej rozgrywce łapiemy wszystkie zasady. Mapa ma ogromny potencjał na przyszłe turnieje - z poziomu emocji, których dostarcza graczom, ale również oglądającym. Rozgrywka nie jest nudną rozbudową osady, która jedynie osiąga punkt kulminacyjny w ostatecznej bitwie. Mnogość taktyk, które może obrać gracz, również czyni każdy pojedynek ciekawym do obejrzenia. Mimo wszystko... Część trybutów wydaje się być bezużyteczna, część trybutów wydaje się być zbyt mocna. Mnogość opcji na początku przyprawia o ból głowy. Zachęcałbym do wypuszczenia wersji z delikatnie poprawionymi trybutami. Część trybutów powinna być droższa.. Część tańsza... Lokalne trybuty modyfikujące wojsko całkowicie bym wywalił. Im mniej opcji tym lepiej - zostawiłbym tylko te "sensowne", które faktycznie mają impact na rozgrywkę. Mapa bardzo mi się podobała przez swoją unikalną mechanikę trybutów... Jednak nie podoba mi się mechanika ołtarzy za pomocą których owe trybuty przywołujemy. Poruszanie się po ołtarzach i jednoczesna rozbudowa osady powoduje u mnie taki multitasking, że w pewnym momencie czuje się jak dziecko we mgle, które nie wie co robi. Cierpi na tym również ekonomia. Budowa na takich "plackach" różni się od starej dobrze mi znanej struktury osady. Powoduje to trochę dysbalans na korzyść osoby, która bardzo dobrze opanowała mapę i dokładnie wie gdzie co się znajduje i jak należy rozmieścić budynki. Moim zdaniem mapa byłaby lepsza gdyby została osadzona w "normalnej" krainie ze sporym miejscem na rozbudowę. Trybuty mogłyby być przełączane małymi guzikami koło osady (aby zwiększyć ich ilość). Mimo wszystko mapę oceniam na 5/5 ze względu na jakość wykonania, unikalną mechanikę rozgrywki i świetnie napisanych skryptów, które pozwoliły owej mechanice zaistnieć. Tym samym zachęcam autora mapy do opracowania wersji 1.1. Myślę, że bazując na swoim obecnym doświadczeniu z kilku rozegranych pojedynków, byłby wstanie wskazać trybuty, które wymagają modyfikacji.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 40% [2 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 40% [2 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 20% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Statystyka Łącznie plików: 318
Łączna liczba pobrań: 1458687
Najpopularniejszy plik: EgyptMod (NationMod) [ 39080 ]
Najnowszy plik: Piraci z Kandanus [ 42 ]