Pobieraj mapy do Cultures! - Serwer Cultures

Ostatnio dodane

Poradnik: Jak pobrać i zainstalować mapy *.c2m
Poradnik: Jak pobrać i zainstalować mapy z dopiskiem DAT
Pliki potrzebne do wgrania map z dopiskiem DAT: POBIERZ


: Wielka Uczta

Download > Mapy Singleplayer > Wielka Uczta

Wielka Uczta


Wyrusz w niezwykłą podróż po krainie Hobbitonu, gdzie na zielonych pagórkach otoczonych bujną roślinnością odkryjesz szał przyjęcia Bilba Bagginsa. Podążając za wskazówkami, znajdziesz się w samym sercu urokliwej osady, gdzie przygotowano wyjątkowe namioty, pełne przysmaków, muzyki i radosnego śpiewu. Pokazuje język

Ta mapa ma głównie charakter fabularny, choć nie brakuje w niej interesujących mechanik i niespodzianek. Idealna na spokojny wieczór, kiedy chcesz sobie lajtowo pograć bez większego stresu.

Mapa działa poprawnie na CnModzie 1.2

Mapę wrzuć do folderu CN.PLMAPS w folderze Moda.
Zrzut ekranu
Zrzut ekranu
Kalendarz
Calculate
January 02 2024 22:26:27
Pobrań
Ilość pobrań: 1569
Informacje
Zgodność z grą: CnMod 1.2
© Calculate

Pobierz:
Pobrań:
(9.75MB)

Komentarze

#1 | Natwir dnia January 02 2024 22:49:55
Grałem i mi się toster zepsuł, a tak to całkiem ładny teren oraz + za możliwość realizacji submisji na kilka sposobów
#2 | Matrix26 dnia January 04 2024 12:44:18
Pedofil fajna fabuła zmyślą o Historii o Władcy pierścieni powrót króla bo tak na początku tak się zaczęło misja Froda Bagginsa od przyjęcia u wujka Bilba Bagginsa i tak patrzyć na scenografię fabularną to wygląda strzał w dziesiątkę co miał na myśli autor tejże mapy dałbym tejże osoby znak czy nie mógłby zrobić trochę inaczej z tymi submisjami które powinno być wydłużane nie 3 submisje bo tak na dobrą sprawę Władca pierścieni powrót króla jest dłuższa bo zaczyna się od przyjęcia urodzinowego aż do podróży Bilba Bagginsa w sensie wuja Froda Bagginsa dlatego w mojej ocenie za całokształt twórczości dałbym 8/10 dałbym 10/10 ale wszystko co opisuje Tolkien Władca pierścieni powrót króla to proszę zrozumieć i przedewszystkim przeanalizować że tytuł Władca pierścieni powrót króla dałby autorowi tejże mapy największę osiągnięcie sukcesu z tejże ciężkiej pracy gdy chociaż ją wydłużył tak jak we filmie Tolkiena lub w książkach autora Tolkiena ale wracając do końca tematu to chciałbym serdecznie podziękować i przedewszystkim pogratulować za ciężką pracę jaką wkłada na rzecz siebie i przedewszystkim całej Społeczności Culturesnation serdecznie pozdrawiam ciebie i was wszystkich Matrix25
#3 | Calculate dnia January 04 2024 13:35:47
Nie żeby coś, ale pomyliłeś Władce Pierścieni z Hobbitem i fakty z nim związane. Mapa skupia się głównie na organizacji przyjęcia. Jednak należy na to patrzeć z przymrużeniem oka, gdyż wątek fabularny tak jak faktycznie było u Tolkiena występuje od czasu do czasu. Spowodowane jest to tym, że mapa byłaby nadzwyczajnie nudna.

Dzięki za "obszerną" opinię.Młotek
#4 | Mikulus dnia September 14 2024 02:47:54
Mapa bardzo specyficzna. Praktycznie cała rozgrywka to chodzenie bohatarami po mapie i walka przygotowanym wojskiem, bardzo mało jest czystej ekonomii i gospodarki jakich zazwyczaj spodziewalibyśmy się po Culturesie. Nie jest to bynajmniej wada, ale niektórych potrafi zanudzić ten typ gameplay'u.

Teren jak stosunkowo ładny, ale granulacja elementów otoczenia jest moim zdaniem zbyt niska. Nie każdy landscape musi się wysuwać na pierwszy plan, niektóre powinny upiększać teren, ale w sposób tak detaliczny, że gracz tego zazwyczaj świadomie nie zauważa dopóki nie zwróci na to uwagi. (np. kwiatki, bloki kamiennych ruin, ognie, kamyczki). Na tej mapie natomiast mam wrażenie, że wszystkie takie elementy są tak ustawione, że każdy z nich przyciąga uwagę gracza. Jasno widać gdzie kończą się kwiatki, gdzie zaczyna zboże, gdzie jest granica obszaru z grzybami i gdzie były wstawiane kupki jabłoni - ładniej by to wyglądało gdyby jeden typ terenu przechodził nieco płynniej w drugi.
Ponadto mam wrażenie że teren jest troche zbyt obfity w, że tak powiem, 'obiekty ciężkiego kalibru'. Fajnie jest raz na jakiś czas wkomponować zwiędły Yggdrasil w górkę, ale jak się wstawi dwa takie i do tego jeszcze latarnię morską, wszystkie luki zapełni białymi ruinami saracenów, a do tego powstawia się takie rzeczy jak posągi i wrak statku, to przez sam fakt wszechobecności tego typu wizualiów można dostrzec swego rodzaju inflację ich estetycznej wartości. Ukazanie się graczowi kolejnego takiego elementu otoczenia nie powoduje takie efektu "wow" jak na innych mapach gdzie jest ich znacząco mniej. Nie mniej są to uwagi drugorzędne. Teren jest obfity w landscape i ma odpowiednio dobraną wysokość, a to najważniejsze rzeczy na początek przygody z mappingiem.

Fabuła fajna, w końcu ktoś zainkorporował uniwersum Władcy Pierścieni do Culturesa. Tekstów jest natomiast trochę dużo, czasami je czytając odnosiłem wrażenie jakbym grał w Visual Novelkę, gdzie Cultures jest dodatkiem do tego co czytam, a nie na odwrót jak to powinno być. Często fabuła niedoprecyzowywała w sposób bezpośredni co konkretnie należy dalej zrobić, ale wszystkiego dało się z mniejszym czy większym mętlikiem w głowie domyśleć.
Nie podobało mi się jak po łebkach treść cutscenek podchodziła do próby wciągnięcia gracza w świat przedstawiony. Nawiązania do procesu tworzenia mapy, dygresje w nawiasach itp., wszystko to wybijało mnie z imersji. Obranie sobie uniwersum LoTR'a powinno tę sprawę ułatwić, głównie dlatego że praktycznie każdy je zna conajmniej z szkolnych lektur, tutaj natomiast pod tym względem bardzo trudno było mi się tym delektować. Zamiast myśleć o tym, że jestem Frodem i stawiam czoła problemom w przytulnej wiosce, na każdym kroku byłem uświadamiany że siedzę przed kompem i ogrywam mapę - dosłowne napisanie "cringe" w nawiasie przy zarzuceniu klasycznym tekstem o walce dobra ze złem, wspomnienie że tutaj może coś być nie tak, bo skrypty są niedokończone, byle jakie nazwy submisji (widac je w save'ach) itp., bardzo wybijało to z rytmu. Grafik dotyczy to samo, ale to jeszcze jest do przebolenia patrząc z pozytywnej strony na to jak duży jest to wachlarz obrazków. Bardzo spodobał mi się koncept przekreślania głów postaci których etapy już zaliczyliśmy.
Ponadto, przy kompozycji długich dialogów z grafikami postaci warto robić dodatkowe liniki przerwy między tekstem jednej osoby, a grafiką drugiej. Tutaj przez schemat głowa-tekst-głowa-tekst-... o równomiernych odstępach, szło się pomylić czy do danej postaci należy tekst nad jej grafiką, czy pod jej grafiką.

Skrypty bardzo ciekawe. Pod tym względem jeżeli mapę z Culturesa można porównać do szkolnego testu z matmy, to czułem się jakbym patrzył na taki sprawdzian w którym wszystkie dodatkowe zadania będące 10x trudniejszymi od reszty testu są rozłożone na łopatki bez problemów, a podstawowe zadania są zostawione pustymi. Submisja z nieliniowym doborem jednostek, rekurencyjny trybut na wojsko - zajebiste skrypty. W Culturesie wszystko co jest nieliniowe pod względem toczenia się gameplay'u jest bardzo miłym widokiem. Mimo to, za każdym razem gdy dostawałem nową jednostkę sprawdzałem czy ma ona wyłączoną możliwość zmiany zawodu. Jeżeli nie miała korzystałem z tej okazji żeby pobawić się w niezaplanowaną ekonomię, i w ten sposób na przykład możemy zacząc produkować cegły zanim fabularnie powinniśmy być do tego zdolnymi, a do obrony przed wężołakami najłatwiej było zmienić całe wojsko na budowniczych i sobie postawić kilka nieplanowanych wież. Przy skryptowaniu i testowaniu mapy bardzo fajnie jest mieć myśl "co by zrobiła osoba, która chciałaby na siłę zepsuć moją mapę?", wtedy wychodzi wiele błędów przed publikacją. Tutaj mam wrażenie że tej myśli zabrakło, nie mniej ogrom różnorodnych rezultatów jakie są obecne przez całą rozgrywkę i do tego aż trzy submisje stawia finalnie moją ocenę skryptów w dobrym świetle.

Ogólnie piętą achillesową mapy jest moim zdaniem design. To że teren i skrypty nie są idealne na czyjejś pierwszej mapie jest do zrozumienia, natomiast czasami trzeba odstawić na bok podjaranie "wow, zrobiłem coś co działa" i zastanowić się jak odbierze to inny gracz. Pisarze często mają taką zasadę, że żeby stwierdzić czy tekst który napisali jest dobrej jakości, to odczekują po jego napisaniu conajmniej 24h aż ponownie go przeczytają oceniając jego jakość, i wydaje mi się że do map z Culturesa wypada stosować podobny zabieg gdy się wpada na pomysły na gameplay. Zauważ chociażby, że całą rozgrywkę można niepozornie urozmaicić układając wątki równolegle zamiast jeden po drugim - w ten sposób gracz będzie mieć iluzję wyboru, która nota bene daje frajdę.

Jak na pierwszą mapę uważam, że wyszła ona dobrze. Z działu singleplayer bardzo dawno nie widziałem żeby czyjaś pierwsza mapa była tak wysokiej jakości. Mam nadzieję, że Twoje kolejne mapy Calculate będą pod względem jakości rosły tak zaskakująco szybko, jak zaskakująco nagle pojawiła się nam w dziale download pierwsza mapa na takim poziomie. Moja ocena to 6.5/10 Puszcza oczko

P.S. Bardzo się mi ciepło zrobiło na serduszku od ostatniej cutscenki. Oui monsieur
#5 | Calculate dnia September 14 2024 12:33:03
Gdybym kiedykolwiek miał okazję ponownie zająć się tworzeniem map, na pewno wiele rzeczy zrobiłbym inaczej. Mimo to wciąż mam ambicje na realizację pomysłów, których nie widziałem w innych mapach. Szczególnie zadowolony jestem z trzeciej submisji, gdzie gracz musi odpowiednio dobrać wojsko i zmierzyć się z przeciwnikiem. Skryptowo wygląda to bardzo interesująco, z wieloma zależnościami, które tworzą złożoną rozgrywkę.

Jeśli chodzi o fabułę, to świat Tolkiena traktuję raczej jako element poboczny, który pojawia się od czasu do czasu. Mapa jest raczej stworzona na spokojny wieczór, bez presji na intensywne tryhardowanie czy rozbudowywanie "wiosek". Miałem myśl, aby stworzyć submisję, w której gracz wcieliłby się w rolę atakującego i rozwijał ekonomię, ale ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu.

Muszę jednak przyznać, że jest mi nieco smutno, że miałeś okazję zagrać w tę mapę jeszcze przed 12-leciem strony. Od tamtej pory wprowadziłem wiele zmian - ponad 20 poprawek, które znacząco wpłynęły na drobne detale, spójność mapy oraz zmniejszenie uczucia „drewnianej” mechaniki.

Tworzenie map bywa trudne, zwłaszcza gdy masz świadomość, że niewiele osób w nie zagra, a nawet jeśli, to często nie podzielą się swoją opinią. Dlatego, jeśli ktoś chciałby spróbować, zachęcam do poczekania do 20 września Uśmiecha się

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 40% [2 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 40% [2 głosy]
Dobre Dobre 20% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Statystyka Łącznie plików: 327
Łączna liczba pobrań: 1720982
Najpopularniejszy plik: EgyptMod (NationMod) [ 49113 ]
Najnowszy plik: Ucieczka z Gazy [ 92 ]