Cookie Control - W związku z nowym prawem Unii Europejskiej jesteśmy zobligowani poinformować, że nasza strona używa Cookies (ciasteczek) do przechowywania informacji np. o tym kiedy się zalogowałeś. Używają tego wszystkie strony w internecie, natomiast obywatele Euro-landu muszą zostać o tym poinformowani drugi raz i kliknąć przycisk \"Akceptuj cookies\".
W dniu wczorajszym opublikowany został na naszej stronie edytor map do gier które potocznie nazywamy razem Cultures 1, są to: Cultures: Discovery of Vinland, Cultures: The Revenge of the Rain God oraz Cultures Gold. Bynajmniej nie był to żart na prima aprilis, dlatego też post ten piszę dopiero dzień później.
Publikacja tego edytora jest dość istotna dla rozwoju mappingu. Dotychczas cała wiedza i praktyka dotyczące tworzenia map skupione były na odsłonach z serii Cultures osadzonych na silniku Cultures 2. Są to: Bramy Asgardu, Wyprawa na Północ, 8 Cud Świata oraz Saga. Wynika to z prostego faktu - na ten silnik od zamierzchłych początków XXI wieku istniały oficjalne ogólnodostępne edytory map autorstwa developerów gry. Każdy zatem kto miał dostęp do jednej z tych gier miał również możliwość po prostu odpalić go i stworzyć mapę. Wiem, że upraszczam tu całą sprawę, ponieważ rozwój mappingu w Culuresie 2 również przeżył istotne kamienie milowe jak m.in. złamanie w 2009 roku szyfru plików *.cif oraz uzyskanie dostępu do edytora wewnątrznego w roku 2017, które poszerzyły nam horyzonty co do jakości publikowanych map, nie mniej nie o tym dzisiaj.
Cultures 1 nigdy nie cieszył się w kontekście mappingu znaczącą popularnością, nie tylko ze względu na brak jakichkolwiek narzędzi do tworzenia map ze strony twórców gry, ale również z powodu melancholicznego stylu gry. Dlatego też przez ostatnie ćwierć wieku jego istnienia nie doczekaliśmy się absolutnie żadnej fanowskiej mapy wykonananej na tą część gry - zarówno na naszej polskiej stronie jak i w niemieckiej bazie map.
Z dniem wczorajszym problem braku narzędzi do tworzenia map w Culturesie 1 został rozwiązany - na naszej stronie opublikowany został w pełni funkcjonalny edytor map na te odsłony naszej ukochanej serii, które bazują na silniku pierwszego Culturesa. Od teraz istnieje możliwość tworzenia map nie tylko na Bramy Asgardu, Wyprawę na Północ, 8 Cud Świata czy Sagę, ale również na Odkrycia Vinlandii oraz Zemstę Boga Deszczu.
Jako osoba, która przez ostatni rok poświęciła znaczącą część swojego czasu wolnego na ukończenie tego projektu chciałbym opowiedzieć jak wyglądał on od wewnątrz - z mojej perspektywy. Po części może być to sugestia dla tych osób, które z wielkim zapałem sugerują wykonanie pełnego fanowskiego remake Culturesa nie będąc świadomym jak olbrzymiej skali byłby taki remake jak i również z innej strony miła opowieść dla tych którzy po prostu zainteresowani są tym z jakimi wyzwaniami musieliśmy się zmierzyć podczas całego przedsięwzięcia.
Dzisiejszego dnia nasza strona internetowa obchodzi swoje dwunaste urodziny! Sto lat!
Z tej okazji w dziale download pojawiło się sześć nowych map:
- WYSPA ŁUPIEŻCÓW by Ares (multiplayer 1 vs 1)
- BITWA O STARORZECZE by Maurycy (multiplayer 2 vs 2)
- WYBRZEŻE CZARÓW by StachuMMV (singleplayer)
- WIELKA INWAZJA by Ares (singleplayer)
- OAZA OBFITOŚCI by Mikulus (multiplayer 6 graczy PvP)
- POLSKI MŁYN by Joz (multiplayer 3 graczy co-op)
Skrótowy opis wyżej wymienionych map można zobaczyć w promocyjnym shorcie na naszym kanale YouTube:
W dziale download ukazała się również aktualizacja mapy WIELKA UCZTA by Calculate (singleplayer).
Tegoroczne wydarzenia i osiągnięcia naszej społeczności przedstawiają się następująco:
- W sierpniu zorganizowano największy turniej w historii CulturesNation, podczas którego odbyły się aż 34 pojedynki, a pula nagród dochodziła do 500 zł.
- Odnaleziono edytor do Wyprawy na Północ, który posiada opcje przybliżania oraz oddalania kamery.
- W ciągu ostatniego roku opublikowano 11 map na naszej stronie. Jest to tyle samo co rok wcześniej w przedziale czasowym 20.09.2022-20.09.2023
- W naszej społeczności zaczęli się udzielać nowi użytkownicy, są to między innymi: Barin, ZgadnijKotku, Basssiiie, Siguza
- Stworzono program do odczytywania plików *.map z Culturesa 1, co stanowi przełomowy krok w przyszłym tworzeniu map na tę odsłonę z naszej ukochanej serii.
- Przetłumaczono odsłonę Cultures: die Saga na język polski. Spolszczenie można pobrać na naszym serwerze Discord.
- Zorgainzowano meet-up w Poznaniu. Odbędzie się on jutro.
Osobiście odnoszę wrażenie, że rok 2024 był rokiem bardzo obfitym w aktywność społeczności w porównaniu do kilku poprzednich lat. Tak trzymać! Sto lat!