Cookie Control - W związku z nowym prawem Unii Europejskiej jesteśmy zobligowani poinformować, że nasza strona używa Cookies (ciasteczek) do przechowywania informacji np. o tym kiedy się zalogowałeś. Używają tego wszystkie strony w internecie, natomiast obywatele Euro-landu muszą zostać o tym poinformowani drugi raz i kliknąć przycisk \"Akceptuj cookies\".
Dawno mnie tutaj nie było, a może wcale to nie było tak dawno. Nie mam pojęcia. Dawno też nie było zmian na stronie, które w jakiś sposób odzwierciedlałyby, że chcemy się rozwijać w dobrym kierunku. Jak mogliście przeczytać we wcześniejszym poście, Proszak dał przełomowe informacje na temat modowania Culturesów. W związku z tym chcemy zaprezentować Wam nowy wygląd na podstawie projektu graficznego Proszaka.
Łukasz tworząc wygląd tej strony, a ja wdrażając go w życie chciał powrócić nostalgicznie do lat powstania tej gry, lata 2000. Co prawda strony w tych latach wyglądały zupełnie inaczej, ale moim zdaniem klimat został szczególnie zachowany i przypomina stare dobre czasy, kiedy każdy z nas pierwszy raz spotkał się z grą.
Mój pierwszy raz z Culturesem, był to rok 2007, kiedy moja kuzynka pokazała mi zainstalowaną grę na swoim komputerze. Miałem wtedy 9-10 lat i nie za bardzo wiedziałem o co w niej chodzi. Samą frajdę sprawiało mi budowanie farmy i patrzenie jak pracownicy sieją trawę, po to żeby potem ją skosić. Niezwykle mnie to fascynowało. Fascynowała mnie też trudność tej gry, stąd znalazłem forum - cultures.dbv.pl, jak i zrobiłem swoje, które nosiło nazwę prawdopodobnie cultures.ubf.pl. Tam poznałem część z Was - starych wyjadaczy, by potem poznać się też z Wami wszystkimi, którzy teraz odwiedzają nasze forum wyczekując nowości. Myślę, że ta nostalgia zaprowadziła nas do ciekawej chwili, w której będziemy mogli wspólnie cieszyć się największą modyfikacją do gry, która w tym momencie się tworzy. Przez nasze wspólne siły i zaangażowanie, chciałbym podziękować wszystkim członkom społeczności CulturesNation - tej na stronie i na discordzie.
Ta wiadomość kierowana jest głównie do osób, które zaglądają na stronę,
ale nie są na naszym serwerze discord, gdzie wszyscy już o tym dobrze wiedzą.
W ostatnich tygodniach udało się dokonać największych jak dotąd postępów
nad modyfikowaniem gry. Aktualnie potrafimy:
- Zmieniać i dodawać nowe tekstury terenu
- Dodawać nowe budynki
- Dodawać nowe elementy terenu
- Edytować i dodawać nowe animacje
- Modyfikować udźwiękowienie
W gruncie rzeczy, możemy dodać dowolny obiekt do gry, wystarczy
stworzyć jego graficzny wizerunek.
Bardzo ważnym osiągnięciem, co przeszło bez echa jest konwerter DAT do c2m,
autorstwa Remika.
W praktyce pozwala on na tworzenie map większych niż 500x500, za pomocą zwykłego edytora.
Planem na najbliższą większą modyfikację jest uzupełnienie brakujących budynków
innym frakcjom. Aktualnie kompletowana jest baza elementów, wyciętych z istniejących już budowli w grze, za pomocą których zostaną skomponowane nowe budynki. Jest to proces bardzo powolny.
Aby go przyspieszyć, każdy kto zechce pomóc niech napisze do mnie w wiadomości prywatnej
przez stronę lub discord. Nie trzeba mieć żadnych specjalnych umiejętności.
Czwarta edycja konkursu na najładniejszą mapę zakończona.
W konkursie wzięło udział 8 osób. Tematem tej edycji było MIASTO PORTOWE.
I miejsce - Jaymer 500pkt. i kubek Culturesnation
Co tu dużo mówić, miasto portowe pełną gębą. Spore, dumne i po prostu ładne.
Zaprojektowane bardzo świadomie, z podziałem na pewnego rodzaju dzielnice i mniejsze,
tematyczne lokacje. Mimo mieszanki budynków z różnych nacji, całość wydaje się wyjątkowo spójna.
Oczywiście jakość wykonania na najwyższym poziomie.
II miejsce - Ares 400pkt.
Osada handlowa w zatoce. Zarobieni handlarze i tragarze przerzucają sterty towarów
by zdążyć z wysyłką w świat. Jest w tej mapie pewna dynamika, która imponuje.
Właściwą drogę morskim kupcom wskazuje światło latarni morskiej,
umieszczonej na wyspie po środku atolu. Przywiązanie do wyglądu terenu i dekoracji wzorcowe.
III miejsce - Jozenkow 300pkt.
Urocza niewielka wysepka z płaskowyżem w centrum, podtrzymującym ogromną latarnię morską.
Bardzo świadomie dobrane dekoracje, wszystko jest idealnie wyważone,
teren nie sprawia wrażenia sztucznie przeładowanego. Sama zabudowa nie jest ułożona gęsto,
dzięki czemu brukowane ścieżki stały się jeszcze bardziej klimatyczne niż zwykle.
Pozostałe 5 map w większości trzymają przyzwoity poziom. Autorzy dostają po 100pkt. Krótko przedstawię atuty każdej z nich. Kolejność przypadkowa.
Rumu - Ciekawe użycie funkcji vertexcolors do sprawienia wrażenia zachodzącego słońca. Ziomus - Oryginalne zastosowanie małych mostów jako kładek. Znaki placu budowy symbolizujące budowę okrętu. Mikulus - Bardzo interesujący kształt terenu, miasto otwarte na morze z dwóch stron. Bjarni - Chyba największe miasto jakie w tej grze kiedykolwiek widziałem? Steiner - Co będę mówił, sami zobaczcie.
Jest to pierwsze wydarzenie, w którym główną nagrodą jest coś więcej niż same punkty.
Kubek Culturesnation będzie do zgarnięcia w kolejnych konkursach już wkrótce!