Wielkie Modowanie

Ta wiadomość kierowana jest głównie do osób, które zaglądają na stronę,
ale nie są na naszym serwerze discord, gdzie wszyscy już o tym dobrze wiedzą.

W ostatnich tygodniach udało się dokonać największych jak dotąd postępów
nad modyfikowaniem gry. Aktualnie potrafimy:

- Zmieniać i dodawać nowe tekstury terenu
- Dodawać nowe budynki
- Dodawać nowe elementy terenu
- Edytować i dodawać nowe animacje
- Modyfikować udźwiękowienie

W gruncie rzeczy, możemy dodać dowolny obiekt do gry, wystarczy
stworzyć jego graficzny wizerunek.

Bardzo ważnym osiągnięciem, co przeszło bez echa jest konwerter DAT do c2m,
autorstwa Remika.
W praktyce pozwala on na tworzenie map większych niż 500x500, za pomocą zwykłego edytora.

Link: Link

Planem na najbliższą większą modyfikację jest uzupełnienie brakujących budynków
innym frakcjom. Aktualnie kompletowana jest baza elementów, wyciętych z istniejących już budowli w grze, za pomocą których zostaną skomponowane nowe budynki. Jest to proces bardzo powolny.
Aby go przyspieszyć, każdy kto zechce pomóc niech napisze do mnie w wiadomości prywatnej
przez stronę lub discord. Nie trzeba mieć żadnych specjalnych umiejętności.

Wyniki konkursu na najładniejszą mapę, edycja 4

Czwarta edycja konkursu na najładniejszą mapę zakończona.
W konkursie wzięło udział 8 osób. Tematem tej edycji było MIASTO PORTOWE.


I miejsce - Jaymer
500pkt. i kubek Culturesnation

Co tu dużo mówić, miasto portowe pełną gębą. Spore, dumne i po prostu ładne.
Zaprojektowane bardzo świadomie, z podziałem na pewnego rodzaju dzielnice i mniejsze,
tematyczne lokacje. Mimo mieszanki budynków z różnych nacji, całość wydaje się wyjątkowo spójna.
Oczywiście jakość wykonania na najwyższym poziomie.

II miejsce - Ares
400pkt.

Osada handlowa w zatoce. Zarobieni handlarze i tragarze przerzucają sterty towarów
by zdążyć z wysyłką w świat. Jest w tej mapie pewna dynamika, która imponuje.
Właściwą drogę morskim kupcom wskazuje światło latarni morskiej,
umieszczonej na wyspie po środku atolu. Przywiązanie do wyglądu terenu i dekoracji wzorcowe.

III miejsce - Jozenkow
300pkt.

Urocza niewielka wysepka z płaskowyżem w centrum, podtrzymującym ogromną latarnię morską.
Bardzo świadomie dobrane dekoracje, wszystko jest idealnie wyważone,
teren nie sprawia wrażenia sztucznie przeładowanego. Sama zabudowa nie jest ułożona gęsto,
dzięki czemu brukowane ścieżki stały się jeszcze bardziej klimatyczne niż zwykle.


Pozostałe 5 map w większości trzymają przyzwoity poziom. Autorzy dostają po 100pkt. Krótko przedstawię atuty każdej z nich. Kolejność przypadkowa.

Rumu - Ciekawe użycie funkcji vertexcolors do sprawienia wrażenia zachodzącego słońca.
Ziomus - Oryginalne zastosowanie małych mostów jako kładek. Znaki placu budowy symbolizujące budowę okrętu.
Mikulus - Bardzo interesujący kształt terenu, miasto otwarte na morze z dwóch stron.
Bjarni - Chyba największe miasto jakie w tej grze kiedykolwiek widziałem?
Steiner - Co będę mówił, sami zobaczcie.

Wszystkie mapy konkursowe można pobrać tutaj: Mirror 1 Mirror 2

Jest to pierwsze wydarzenie, w którym główną nagrodą jest coś więcej niż same punkty.
Kubek Culturesnation będzie do zgarnięcia w kolejnych konkursach już wkrótce!





KONKURS! Najładniejsza mapa, edycja 4

Ogłaszam kolejną edycję konkursu na najładniejszą mapę!

Dla tych którzy nie pamiętają, lub nie brali udziału w poprzednich kilka lat temu:
Konkurs polega na stworzeniu jak najładniejszego terenu, wliczając w to budynki, jednostki, etc.
Projektowanie misji i fabuły nie ma znaczenia, zdajcie się na opowiadanie środowiskowe.

Tematem tej edycji jest: MIASTO PORTOWE

Minimalne wymiary mapy: 200x200
Maksymalne wymiary mapy: 400x400
(To nie znaczy, że mapa musi mieć formę kwadratu)
Wymiary podane są dla standardów zwykłego edytora.

Mapa musi być wykonana za pomocą podstawowego edytora, lub Remik's Editor, (również w wersji CN mod)
i być zapisane w formacie c2m lub folderze DAT.


Każda osoba może zgłosić jedną mapę.
W konkursie mogą brać również administratorzy.

ZWYCIĘZCA OTRZYMA UPOMINEK RZECZOWY.

Mapy należy nadsyłać w wiadomości prywatnej przez stronę, lub na naszym discordzie.
W razie pytań też piszcie do mnie.

TERMIN NADSYŁANIA PRAC 25.02.2021

Powodzenia!